Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:25
Hoi,

ik (en meerdere collega's) hebben hetzelfde probleem op verschillende iPhones:

Als Wifi uit staat en je binnen een gebouw bent (of op een andere manier geen GPS signaal krijgt), kan de iPhone zijn positie niet bepalen. Je krijgt binnen Apple Maps een melding, dat de locatie niet bepaald kon worden. Ook in Facebook krijg je een passende melding.

Dit probleem treedt dus alleen op als je cell tower triangulation gebruikt ter bepaling van positie. Ik heb al met Apple contact gehad, ze hebben zelfs mijn iPhone 5s vervangen voor een nieuwe, maar het probleem bestaat verder.

Het gekke is dit: Dit probleem bestaat alleen als ik een Vodafone simkaart gebruik en op het Vodafone netwerk zit, en ook alleen in Nederland. Gebruik ik dezelfde simkaart bijvoorbeeld bij Vodafone UK of Spanje of Duitsland werkt alles zoals het moet. Gebruik ik een niet-Vodafone simkaart (bijvoorbeeld eentje van Three UK) in Nederland, dan werkt ook alles na behoren.

Het probleem is dus specifiek voor Vodafone in NL, en ik ben niet de enige, want minstens twee andere collega's, die ook Vodafone voor hun iPhone gebruiken hebben hetzelfde probleem.

Is dit een bekend probleem? Ik heb tot nu toe geen contact opgenomen met Vodafone, want ik verwacht dat ze mij naar Apple sturen, maar Apple zal zeggen "praat maar met Vodafone".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:25
Ik had hetzelfde probleem.. Lijkt in iOS 8.3 opgelost te zijn (ik draai de eerste public beta momenteel en heb het probleem niet meer).

[ Voor 150% gewijzigd door crazylegs op 16-03-2015 23:40 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Bedankt voor je terugkoppeling. Toch vreemd dat dat alleen VF NL betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig een Jailbreak op je devices staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zet je 3g of 4g maar eens uit. Data wel aan, dus gprs of Edge.

Heb dit meermaals gezien bij een reset iPhone en VF. Rare bug idd, technisch weet ik niet hoe of wat, maar 3g en locatie geeft vaker rariteiten.

[ Voor 54% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-03-2015 16:37 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Dat heb ik al vaker gedaan, maakt alles geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ok, en instellingen>privacy>locatie voorzieningen een keer uit- en aanzetten, en daarna je iPhone een keer uit- en weer aanzetten? Dan wordt ook de cell verbinding opnieuw gemaakt.
Iets anders kan ik ook niet zo bedenken, behalve dat er iets in jullie buurt stoort op VF netwerk..? VF internet dongels?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
GerardVanAfoort schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:17:
Ok, en instellingen>privacy>locatie voorzieningen een keer uit- en aanzetten, en daarna je iPhone een keer uit- en weer aanzetten? Dan wordt ook de cell verbinding opnieuw gemaakt.
Iets anders kan ik ook niet zo bedenken, behalve dat er iets in jullie buurt stoort op VF netwerk..? VF internet dongels?
Die storing op het VF netwerk moet het haast wel zijn.. Heb het probleem in groningen wel op m'n werk inderdaad ook nog met 8.3 beta (waar veel dongels enz gebruikt worden), maar in Assen geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door crazylegs op 19-03-2015 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Grote kans dat het een VF dongel is. Misschien is die om veiligheidsredenen afgeschermd qua locatiebepaling ( vf of eigenaar dongel ) en staat ie in een hogere macht t.o.v jullie phones met VF :-)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Terugkoppeling nav post op forum van VF.

@crazylegs , bedankt voor je terugkoppeling. Ik kan het hier in Maastricht reproduceren met Apple Maps. Er is geen storing op deze postcode, dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast pakt Google Maps wel de locatie met GPS en wifi uit. Ik vermoed dat er iets verkeerd staat in de database bij Apple Maps. Dat zou bijvoorbeeld ook kunnen komen door een wijziging aan onze kant. Bijvoorbeeld wanneer de antennes andere codes hebben gekregen. Ik heb het in ieder geval intern aangemeld. Ik kan echter geen beloftes geven aangezien het in het geval van een wijziging van de codes bij Apple zelf aangepast moet worden in de Apple Maps database. Daarom raad ik aan om het via ​ https://apple.com/feedback ook nog rechtstreeks bij Apple te melden. Meestal geldt: hoe meer meldingen binnenkomen hoe meer prioriteit er aan wordt gegeven.

Ik heb zelf al feedback gegeven, wil iedereen dit verder ook doen?

[ Voor 4% gewijzigd door crazylegs op 19-03-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

En zo gooit VF NL het probleem weer over de schutting bij Apple. FoeidaPhone! Net als TS als zegt, die kan het duidelijk reproduceren op VF NL simkaarten.

Off-topic: Wat ze ook niet opgelost krijgen, verschillende ervaringen mee, ik bel een contact (VF), soms wordt ik doorgeschakeld naar een ander persoon (altijd Piet uit plaats..)?
Piet zucht, want die krijgt diverse mensen op deze manier aan de lijn, en ze bellen voor mijn contact, maar ook naar Jan, Dirk, dhr. Klein, Marie, Truus, en nog een hele lijst aan namen....

Bel een ander contact (VF), soms doorschakeling naar een ander (altijd Marie uit plaats..)! Ook zij wordt gebeld met de vraag naar een waslijst aan namen..

Aan mijn kant gebeurd dit met KPN, VF, T-Mobile dus ligt aan abo VF contact. Eén van die contacten is van bedrijfspoel met nummers, dit bedrijf heeft er meermaals druk achter gezet deze onzin op te lossen. Helaas, het speelt al sinds 5! jaar..

(augustus '15 loopt mijn 2-jarig abo af, en dan ben ik weg bij VF, 3G kwaliteit is ook al niet best rondom Amersfoort!)

[ Voor 20% gewijzigd door GerardVanAfoort op 19-03-2015 12:38 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Aangegeven op VF forum dat ze het afschuiven, sluiten ze meteen het topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Dit probleem heb ik ook. Realiseerde me het pas na het lezen van de OP. iPhone 5, iOS 8.2, Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Aankaarten bij vodafon, alleen moet je wel ff nieuw topic aanmaken. Mijn topic is gesloten omdat ik niet tof zou hebben gereageerd haha!

Tekst je bijna in z'n geheel wel overnemen..

http://forum.vodafone.nl/...n-op-Vodafone/td-p/237431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

crazylegs schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:41:
Aangegeven op VF forum dat ze het afschuiven, sluiten ze meteen het topic :P
Zij hadden het al over de schutting gegooid hè, waarmee ze eigenlijk zeggen: wij doen niks meer voor je!
Plaats je dan een kanttekening.. bam, slotje! Echt zo onprofessioneel en vooral niet oplossings- en klant- gericht!

Edit: Verbaasd blijf ik achter :?

"Dat zou bijvoorbeeld ook kunnen komen door een wijziging aan onze kant. Bijvoorbeeld wanneer de antennes andere codes hebben gekregen. Ik heb het in ieder geval intern aangemeld. Ik kan echter geen beloftes geven aangezien het in het geval van een wijziging van de codes bij Apple zelf aangepast moet worden in de Apple Maps data"

En dan die 1e zin hè. Maar ja forum medewerker VF zag het dwarrelen en dacht steen eraan en in het water!
Kent ' ie GoT waarschijnlijk niet..

[ Voor 39% gewijzigd door GerardVanAfoort op 19-03-2015 14:03 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicturbo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06-2019
Ik heb er ook last van op mijn iPhone. Ik zie nu een nieuwe reactie van Vodafone. Blijkbaar lost het zich vanzelf op doordat Apple Maps automatisch/dynamisch de database opbouwt. Ik vind het persoonlijk wel erg netjes dat ze het toch uitzoeken. Kom op.. Apple Maps is geen dienst van ze. Ze gaven meteen aan dat ze het intern uit zouden zoeken, maar wezen ook door naar Apple (terecht, het is geen dienst van ze).

Logisch en geheel terecht dat het topic werd gesloten toen crazylegs een nutteloze discussie startte doordat er niet goed werd gelezen. Ik ben zelf moderator bij een ander fora en zou precies hetzelfde gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@ magicturbo

Lekker hè die macht! Bam, einde discussie!

"Bijvoorbeeld wanneer de antennes..." Als dit de veroorzaker is, is het héél prettig dat het nu bijgewerkt is. Maar het blijft natuurlijk een kat en muis spel waar de klant de dupe van is.
En dit wordt ook wel afschuiven genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door GerardVanAfoort op 06-04-2015 10:57 . Reden: taalgebruik ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik zou hier ook wel een slotje op willen gooien :P

Je kan altijd van mening verschillen, maar respecteer wel de mening van de ander. Daarbij zouden argumenten ook niet misstaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Apple Maps aan zich is natuurlijk idd een product van Apple. Wat dit probleem echter betekent is dat iPhones op Vodafone gewoon niet voor 100% werken, en dat heeft invloed op hoe klanten de dienstverlening van Vodafone beleven. Immers, als je collega naast je bij KPN of T-Mobile zit heeft hij dat probleem niet - het verschil is dus Vodafone, dus Vodafone is bagger.

Het zou dus ook vaan de kant van Vodafone beter geweest zijn om voor de wijziging van de antennedata te testen wat dit voor een impact heeft. Ik kan me ook voorstellen dat Apple de mogelijkheid voor providers biedt om locatiegegevens van de antennes bij hen in te leveren.

Trouwens: Hoe moet een iPhone die zijn locatie niet kan bepalen zijn locatie aan Apple doorgeven, tenzij je op Wifi zit of echt GPS hebt?
Pagina: 1