Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nu het moment om een laptop aan te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik weet niet of ik hier in het juiste topicforum zit, ik hoop het wel!

Maar ben zeer hard aant twijfelen wat voor laptop ik wil.

Het is voor licht gamen, schoolwerk, grafisch design en ben ofwel naar de Dell XPS lijn aan het leunen of de Macbook Pro Retina.

Nu twijfel ik nog hard tussen de 13 inch of de 15 inch. Aangezien ik mss later voor een 13 beter af ben met extern scherm mar de 15 heeft nu al groter scherm wat mss pluspunt is.

Maar bon als je daar mening over hebt mag je die altijd zeggen!

Nu twijfel ik vooral of NU het moment wel goed is voor een laptop te kopen die meegaat voor de volgende 4-5 jaar aangezien ik in September begin met universiteit.

Probleem is dat ik op dit moment geen goede laptop zelf heb maar ook lees ik veel dat er nieuwe goede gaan uitkomen binnenkort. Is dat zo? Welke dan?

Ik weet dat er steeds nieuwe en nieuwe dingen uitkomen maar als er nu echt volgende maand ofzo MAJOR upgrades zijn wacht ik liever even dus wat denken jullie?

Alvast bedankt!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
Wat is je budget wat de instap XPS 13 kost 1000 euro en de XPS 15 kost 1800 euro dus misschien moet je daar ook iets van duidelijkheid in geven.

Daarnaast wat vindt je fijner iets grotere laptop maar wel zwaarder of licht en kleiner?

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
De nieuwe videokaarten van Nvidea zijn net uit, net als de Broadwell processors van Intel. Waar je op kan wachten zijn de weer volgende processoren (Skylake) - die komen ook dit jaar nog.

Al met al is nu volgens mij een heel goeg moment om een aankoop te doen. Helaas staat de euro vrij laag, maar dat zie je nog niet overal in de prijzen terug. Ook kan die euro natuurlijk nog lager gaan.

Als je een 13 inch wilt zou ik een ultrabook overwegen: XPS 13, HP Spectre 360x, macbook air, lenovo yoga 2 pro

Bij 15 inch heb je veel keus, en is het echt afhankelijk van je eisen (budget, wel of niet gamen, accuduur, ...)

Verwijderd

Topicstarter
Budget ligt laten we zeggen op 1600 max. Hierbij wel gerekend dat ik overal -21 procent kan krijgen door de BTW af te trekken dus reken dat er maar bij ;)

Eisen : lichte games af en toe ( LEague of Legends, Counterstrike, WOrld of warcraft ) niks speciaals dus, goede lange batterij voor hoorcolleges, mooi strak design, genoeg usb aansluitingen (3),..., goed beeldkwaliteit, goed voor videobewerking etc, goede multitask performance

Hmm Als ik voor het gewone full HD XPS13 ga met i5 = 1099 euro - BTW = 880 euro, dan kan ik hier makkelijk nog een mooie dell monitor bijnemen van 24 inch.

Als ik voor de i7 instapmodel ga met QHD en touchscreen is 1400 euro - BTW = 1120 en kan ik er ook nog wel een dell monitor bijnemen.

Is die QHD en touchscreen en i7 het waard? OF wat denk jij?

Dell xps 15 is 1850 - BTW = 1490 euro ongeveer en kan later of direct een monitor bijkopen, ben ik wel veel meer kwijt uiteraard... kan daar mss ook nog eens die -10 procent kortingen op allemaal gebruiken die je me stuurde?

Macbooks zien er ook wel super uit though...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 16:40 ]

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Bij Dell krijg je inderdaad nog 10% VIP korting op alles.

Voor de games die je aangeeft is de geïntegreerde videokaart van een moderne processor meer dan genoeg... dus dan is de vraag vooral hoe groot het scherm moet zijn. Als je genoeg hebt aan 13.3 inch zou ik daar voor gaan (betere accuduur, goedkoper, draagbaarder). Zoals je al zegt kan je altijd een externe monitor aanschaffen.

Wat mij betreft is QHD op 13.3" onzin. Op 13.3 inch zie je het verschil niet, en scaling is een drama op Windows. Daarnaast is je accuduur 4 uur minder. Ik raad je dus met klem aan niet een QHD model te nemen.

In de core-U lijn is de i7 vrijwel hetzelfde als de i5. Het is beide dual core, alleen de i7 is iets hoger geclockt. In de U-serie maakt het amper uit (wel een groot verschil tussen i3 en i5). Al met al is het verschil tussen i5 5200U en i7 5500U zo insignificant (een paar procent) dat ik voor de i5 zou gaan.

[ Voor 146% gewijzigd door Mad Maniak op 16-03-2015 17:19 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 21:46

P_Tingen

omdat het KAN

Hou in je budget eventueel rekening met een extra ssd. Als die niet in je laptop zit, wil je die er gegarandeerd in hebben. Reken zo'n 100 euro voor een 256GB model.

Maak eens een lijstje met eigenschappen en zet erbij hoe belangrijk ze zijn. Aan de hand daarvan kun je verder zoeken. Denk aan: snelle processor / licht gewicht / lange accuduur / goed scherm / touchscreen

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Ze zeggen dat de prijzen vanaf April zou gaan stijgen, ik weet niet of dit klopt. Het zou best wel kunnen kloppen, door de inflatie blijft de euro niet stabiel.
http://nl.pcmag.com/achte...aptop-in-plaats-van-morge

• Superwasbeer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-10 09:28
wacht gewoon tot te back-to-school acties in augustus.
goedkoper en beter

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen om een asus zenbook ux305 nu te halen of te gaan wachten tot back to school actie. Wordt de asus zenbook echt wat goedkoper dan?

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:27:
Ik zit ook te twijfelen om een asus zenbook ux305 nu te halen of te gaan wachten tot back to school actie. Wordt de asus zenbook echt wat goedkoper dan?
http://www.asusweken.nl/

scheelde toen zo;n 50 euro op de duurdere modellen.

Certified Google Teacher.

Pagina: 1