Problemen met garantie Lenovo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Hallo allemaal,

Ik maak nu al een tijdje met aardige tevredenheid gebruik van mijn Lenovo Y510P
Sinds een tijdje heb ik echter last van rare en glitches in mijn scherm en last van artifacts.
Het is een probleem waar meer gebruikers van de Lenovo Y510P mee schijnen te kampen, en er is nog geen oplossing voor gevonden.
Op de support website van Lenovo is een topic hierover:
https://forums.lenovo.com...Pics/td-p/1782085/page/14
Hier een korte compilatie van verschillende problemen:
https://www.youtube.com/watch?v=_ktPLibbtLc

Om de problemen op te lossen heb ik alle drivers al geüpdatet en een complete herinstallatie van Windows gedaan.

Ik zou graag gebruik willen maken van mijn garantie en heb daarom contact opgenomen met Lenovo.
Hun helpdesk is een draak, en ze weigeren zo'n beetje elke vraag te beantwoorden. Het enige waar ze de hele tijd mee komen is dat ik de laptop maar op moet sturen.

Opzich is dat natuurlijk niet zo'n probleem, echter heb ik de 24GB M.2 caching SSD vervangen voor een SSD van 128GB waar ik Windows op geïnstalleerd heb.
Hierom vraagt Lenovo mij om de oude 24GB SSD terug te plaatsen, en de computer helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Dit terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan dus alleen met een recovery partitie die ik niet meer heb, en de enige oplossing is om een recovery disc te kopen voor 24 euro, aangezien ze die niet zelf ter beschikking stellen aan de consumenten of überhaupt meeleveren.

Nu is mijn vraag, kan Lenovo eisen dat ik de laptop helemaal terug zet naar de fabrieksinstellingen? Ook als dat helemaal niks met het probleem te maken heeft waarom ik gebruik maak van de garantie? De garantie op hardware en software staat toch los van elkaar?
Verder is mij ook gevraagd om een hardware scan te doen in Lenovo Solution Center waarbij geen problemen gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
gewoon opsturen maar zorg wel dat de originele ssd erin zit.
je hebt een hardwaredefect aangegeven wat er ook nog is wanneer je andere software gebruikt of geen software dus dat zal uiteindelijk geen belemmering voor lenovo zijn om het defect te constateren of op te verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gewoon je eigen SSD er uit halen en opsturen zonder SSD.

Het probleem is video en niet HD, daarnaast om te testen kan Lenovo gewoon een eigen SSD er in zetten om te testen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Grote kans dat je de laptop terugkrijgt zonder reparatie dan.
Ze geven garantie over wat ze je geleverd hebben.

Dus als je er iets uitlaat zullen ze aangeven niet compleet aangeleverd. Zeker omdat ze duidelijk hebben aangegeven dat je 'm in originele staat moet aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:00

ITsEZ

parttime all-rounder

Heeft niks te maken met je ssd, natuurlijk kunnen ze je wel vragen om de laptop in originele staat aan te leveren (dus met de 24gb ssd). Het is niet aan jou om een recovery disk te kopen voor 24 euro aangezien dit niet relevant is voor het probleem. Ik zou even aan lenovo vragen of je hem ook op mag sturen in de huidige staat, aangezien iedere logisch denkende persoon met een beetje verstand van pc's weet dat dit niet aan de ssd ligt. Grote kans dat ze er gewoon een nieuw moederbord in zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door ITsEZ op 18-03-2015 09:23 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:44

KrazyJay

ITsEZ schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:22:
[...]
Ik zou even aan lenovo vragen of je hem ook op mag sturen in de huidige staat, aangezien iedere logisch denkende persoon met een beetje verstand van pc's weet dat dit niet aan de ssd ligt. Grote kans dat ze er gewoon een nieuw moederbord in zetten.
Ik zou nooit iets opsturen met eigen onderdelen er in. Mochten ze inderdaad bevestigen dat het een hardwareprobleem is, en ze besluiten hem om te ruilen, wat hun goed recht is, dan ben je jouw onderdelen kwijt, en zie die dan maar eens terug te halen.

Best met originele SSD opsturen, maar zoals eerder gezegd zou ik (als ik in jouw schoenen stond) ook geen moeite doen er iets van een OS op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 20:52
KrazyJay schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Ik zou nooit iets opsturen met eigen onderdelen er in. Mochten ze inderdaad bevestigen dat het een hardwareprobleem is, en ze besluiten hem om te ruilen, wat hun goed recht is, dan ben je jouw onderdelen kwijt, en zie die dan maar eens terug te halen.

Best met originele SSD opsturen, maar zoals eerder gezegd zou ik (als ik in jouw schoenen stond) ook geen moeite doen er iets van een OS op te zetten.
Wel met risico dat ze hem opstarten, zien dat er geen OS op staat, of dat het OS niet laadt, en dat ze er vervolgens een sticker op plakken "Software probleem / user error".

Je kan hem beter 'werkend' aanleveren is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Wat ik destijds met mijn Asus laptop gedaan heb, die ook hardware problemen had. Was m'n eigen ssd er weer uithalen, en weer herstellen naar de orginele staat. OS gewoon een versie van Windows erop zetten en deze niet activeren, ze hebben daar vast wel een image die ze er zo op kunnen knallen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:00

ITsEZ

parttime all-rounder

Dell komt gewoon ter plekke je laptop repareren O-)

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ik heb me door aardig wat onzin heen moeten werken bij de Lenovo helpdesk... Vragen werden niet beantwoord, en er werd compleet omheen gelult. Uiteindelijk los weten te krijgen dat ze:
A. 24 euro vragen voor het opsturen van herstel discs
B. 100 euro in rekening brengen voor het terugzetten van een image!
Bij hen zou het dus altijd betalen worden...

Uiteindelijk maar in contact getreden met Paradigit, omdat ik wettelijk geen garantie heb bij Lenovo, en dus niet zo veel kan maken.
Zijn vonden het niet netjes van Lenovo. Helemaal om geld voor recovery discs te vragen... een ISO via de helpdesk is toch veel makkelijker? Helemaal boor een laptop zonder DVD drive...
Paradigit heeft mij beloofd dat er geen kosten in rekening zullen worden gebracht voor het ontbreken van een recovery image als het probleem hardwarematig blijkt te zijn.
Aangezien het Lenovo op het supportforum niet is gelukt het softwarematig te repareren, een andere forumgebruiker een refund heeft gehad en het probleem zich ook in de BIOS voordoet denk ik dat de kans wel groot is dat het de hardware is.
Ik denk dat ik het er maar op ga wagen door hem met de originele SSD en een schone Windows installatie op te sturen.

@ITsEZ, achteraf heb ik echt spijt dat ik geen HP, Dell of iets in die richting genomen heb... Vooral vanwege garantie en support... Helaas leveren die merken niet echt laptop met een goede GPU en een quadcore i7 tegen een schappelijke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat een hoop onzin wordt er in dit topic verkondigd: Zo die is binnen en één van de weinig opmerkingen die daadwerkelijk klopt. ;) Lenovo heeft namelijk in zijn goed recht gehandeld, zij zijn namelijk helemaal niets verschuldigd op het gebied van garantie afhandeling, dit ligt namelijk ten alle tijden bij de leverancier, in dit geval dus Paradigit. Dus ja Lenovo mag gewoon geld vragen voor het terug plaatsen van een image of geld in rekening brengen om installatie media toe te zenden.

Wat weer niet klopt is de eis de laptop in exact dezelfde staat terug te brengen als op het moment van verkoop. Een hardeschijf, SSD of geheugen zijn gewoon componenten die door de consument zelf vervangen of uitgebreid kunnen en mogen worden. Wanneer een SSD vervangen is kan niet verwacht worden dat het origineel nog beschikbaar is, dit geldt ook voor hardeschijven en geheugen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ja, ik snap dat ze in hun recht staan. Daarom heb ik er ook voor gekozen om mijn garantie via Paradigit te laten lopen. Toch vind ik het niet echt netjes, het zou ze sieren om er niet zo'n groot probleem van te maken. Vooral omdat harde schijven en SSD's inderdaad de mogelijkheid hebben om vervangen te worden, zoals je al aangeeft.

En toch is dat gedoe met die recovery discs niet helemaal goed. Op die recovery disc website staat dat Lenovo verplicht wordt door de licentieovereenkomst om gratis een recovery disc aan mij te verstrekken als ik daar om vraag. De kosten zijn volgens hen dan ook alleen verzendkosten, VAT en administratiekosten en zouden daarom legitiem zijn. Ik vind dat toch een beetje een rare gang van zaken.
Pagina: 1