Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-03 10:36
Ik heb een merkwaardig probleem; ik ontvang wel mail (standaard mail-programma) maar heb verder geen internet verbinding. Dus ook geen: Versie-controle, Dropbox, App Store, Bank (via app) enz...
Mijn WiFi verbinding is prima en op 2 andere laptops en op mobiiel werkt Wifi probleemloos. Heb ook de laatste update en er lijkt verder niets bijzonders aan de hand.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Je router al een keer gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Sorry, had ik even moeten melden; ja, heb ik gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

JB

Cédric roelt!

En werkt het wel met je iPad op een andere wifi verbinding :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt, ik heb 'maar' 1 Wifi-netwerk van mijn provider XS4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 23:56
Probeer eens een hard reset uit te voeren (home knop en sleep/wake knop 10 seconden inhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 18:07

Barrycade

Through the...

afarensis schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:07:
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt, ik heb 'maar' 1 Wifi-netwerk van mijn provider XS4all?
Ja maar als die stuk is, dan weet je niet of het aan je pad ligt of aan de verbinding. Dus doet ie het op het netwerk bij de Starbucks/buren/familie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Wat zijn je instellingen als je op het 'i" icoontje drukt naast je wifi? Gewoon DHCP met alle velden netjes voorzien van informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Amps schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:57:
Probeer eens een hard reset uit te voeren (home knop en sleep/wake knop 10 seconden inhouden).
YES! dit is de oplossing. Nog even aanzien of het 'blijvend' is, maar voorlopig ben ik er blij mee.
Bedankt voor de prima tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Barrycade schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:59:
[...]

Ja maar als die stuk is, dan weet je niet of het aan je pad ligt of aan de verbinding. Dus doet ie het op het netwerk bij de Starbucks/buren/familie wel?
Aha, zo bedoel je dat.. (inmiddels opgelost via een harde reset). Had gekund, maar is gelukkig niet meer nodig, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
johnkeates schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:01:
Wat zijn je instellingen als je op het 'i" icoontje drukt naast je wifi? Gewoon DHCP met alle velden netjes voorzien van informatie?
Ja, alle velden voorzien van info. Maar... het is inmiddels opgelost via een harde reset. Niettemin bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Inmiddels opgelost door de tip van Amps (harde reset). Nog even aanzien of het 'blijvend' is, maar voorlopig ben ik er zeer blij mee.

Allen bedankt voor de tips/suggesties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Wat ik me nog wel af vraag... Ik blijf het wel merkwaardig vinden dat ik wel mail kan/kon ontvangen. Dat is toch dezelfde draadloze verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
afarensis, als je iets wilt toevoegen aan een bericht dan kun je daarvoor de "wijzig" knop gebruiken. Dan hoef je niet 5 keer onder elkaar te posten en blijft je topic ook overzichtelijk :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Ja sorry, had ik beter kunnen doen. Gaan we onthouden voor volgende keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Misschien dat er conflict optradt op het moment dat 1 van je laptops ook op Wi-fi aanwezig waren.
Apple mail is push (standaard). Mail naar je iPad gepusht zodra je laptops uit/in slaapstand waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Bedankt voor je aanvullende info...

Lastig te bepalen; ik werk al zo'n 4 jaar met de iPad (inmiddels de 2e) in combinatie met de laptops in allerlei situaties, maar een dergelijke storing op de iPad heb ik nog niet eerder meegemaakt. Blijf het merkwaardig vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door afarensis op 19-03-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Update 20 maart....

Helaas, helaas, te vroeg gejuicht..

Vanmorgen weer hetzelfde probleem. Na een harde reset is het nu weer goed, maar dat zal een kwestie van uren of een paar dagen zin.
Het lijkt toch echt wel een structureel probleem en vrees dan ook dat ik ermee naar een reparateur moet.

Weten jullie wellicht waar ik het beste mijn iPad3 naar toe moet brengen/sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

afarensis schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:03:
Update 20 maart....

Helaas, helaas, te vroeg gejuicht..

Vanmorgen weer hetzelfde probleem. Na een harde reset is het nu weer goed, maar dat zal een kwestie van uren of een paar dagen zin.
Het lijkt toch echt wel een structureel probleem en vrees dan ook dat ik ermee naar een reparateur moet.

Weten jullie wellicht waar ik het beste mijn iPad3 naar toe moet brengen/sturen?
Voordat je 'm naar de winkel waar je 'm gekocht hebt brengt?. iPad uitzetten, laptops uit, overige apparaten (Wi-fi printers?) ook uit. Als laatste je modem/router uit, en na een minuut weer aan. Daarna je iPad, laptops, telefoon enz. weer aan. Alle werkgeheugens (ook modem/router!) zijn dan weer "fris".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 27-05 08:36
wat bij mijn schoonmoeders ipad hielp, na een IOS update had deze ook vergelijkbare problemen;

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

Opmerking: hiermee worden alle netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, inclusief:
eerder verbonden Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden
recent gebruikte Bluetooth-accessoires
VPN- en APN-instellingen

dus wel weer even opnieuw het wachtwoord van je wifi invullen om weer te verbinden

Bron; https://support.apple.com/nl-nl/TS1398

Als aller laatste redmiddel, voor je naar winkel gaat, een volledig herstel uitvoeren, en niet een back-up terug zetten, dus vanaf een schone/kale ipad zien of je dan ook problemen hebt.
Zie; https://support.apple.com/nl-nl/HT201252
Dat zal een goede apple dealer/reseller/apple medewerker je ook adviseren.

[ Voor 35% gewijzigd door Medic op 20-03-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
klinkt als email die via IP binnenkomt en de rest geen dns kan opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Heb gisteren het advies van paulvdwal uitgevoerd, maar ben, gezien de mislukte ervaring met een 'harde reset' nog even voorzichtig met conclusies. Toch geeft het me wel een goed gevoel; zou mooi zijn!!

Zo niet dan kan ik nog een keer de tip van CH 033 of de meer ingrijpende (volledig herstel) van paulvdwal proberen.

Ik zie het nog en dagje of zo aan, en dan koppel ik nog even terug.

Allen, in het het bijzonder paulvdwal, weer bedankt voor de reacties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Ik heb het even een paar dagen aangezien en... het werkt nog steeds prima. Ik denk dat ik er nu wel van uit kan gaan dat het goed blijft. Heel mooi!!

Nogmaals allen dank voor de hulp!
Pagina: 1