Verkoper betaalt niet terug, ik wil een deurwaarder sturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
LS,

Ik heb van een handelaar een 2e hands monitor gekocht. BTW vrij, maar wel met factuur erbij waar ik veel moeite voor moest doen om te krijgen (hij is ook ingeschreven bij de kvk). Binnen een week heb ik de monitor terug gestuurd na telefonisch contact met hem erover gehad te hebben. Het scherm was namelijk defect (OSD volume controle bleef op beeld, volume down zat vast en viel niet te maken).

Hij ging akkoord dat ik hem terug zou sturen en dan zou hij er naar kijken en als het niet goed was geld terug geven. Via track & trace heb ik in de gaten gehouden of het pakket bij hem was aangekomen. Een week nadat hij hem al weer binnen had heb ik besloten toch maar eens contact met hem op te nemen. Hij had allemaal excuses waarom het niet kon en zei dat hij 2 dagen daarvoor nog bij het ziekenhuis was geweest en weet ik het. Een berichtje sturen dat je er nog niet aan toe bent gekomen door ziekte of wat voor reden dan ook is te veel gevraagd¿ Toen ik de monitor kocht had ik hem opgehaald en zag hij er gewoon gezond uit, maar gaf hem voordeel van de twijfel. Hij zou er de aankomende week naar kijken.

Door drukte van mijzelf heb ik het een poosje (~3/4 weken) laten liggen tot ik er weer ineens aan dacht. Hey wat raar, geen bericht gehad van hem. Maar eens opbellen. Aan de telefoon zei hij dat hij het niet kon repareren en zijn vrouw het geld had terug laten storten. Ik zei tegen hem dat ik de administratie nog eens door zou lopen voor de zekerheid.

Zoeken op zijn naam, omschrijving, bedrag en/of rekeningnummer liet niks zien echter. Ik heb hem zojuist via de mail laten weten dat er niks overgeschreven is en dat hij het alsnog moet overmaken.

Het probleem
Nu denk ik dat hij straks mogelijk weer met een kut excuus komt, niks laat horen en de telefoon niet oppakt (dat gevoel had ik al eerder omdat mijn normale nummer niet opgenomen werd, maar een andere telefoon wel meteen hem aan de lijn had).

Als ik niet mijn geld krijg, dan wil ik een deurwaarder sturen. De vraag is echter, hoe kan ik dat het beste doen en is dat niet een te drastische regel? Wat zijn mijn rechten?

De man communiceerd niet, komt als niet eerlijk over en liegt. Ik snap niet dat hij dit doet, aangezien ik voor kantoor al 2 maal 12 monitoren heb gekocht en hij weet dat ik voor kantoor binnenkort nog een paar extra nodig heb. Als hij slim was had hij een vaste klant kunnen hebben.

De reden dat ik aan een deurwaarder dacht is dat ik het dan uit handen geef en hij extra kosten maakt.

Het is niet iemand van de V&A, maar via iemand van hem te horen gekregen die hem op marktplaats gevonden had. Ik wil ook niet zijn gegevens neerzetten omdat ik hem nog een kans geef reactie te geven en ook niet weet of het netjes is.

Graag jullie input.

Alvast bedankt,

RadioKies

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Over wat voor bedrag gaat het hier? Want deurwaarders gaan ook niet voor niks langs natuurlijk, áls ze al in zo'n zaak willen/kunnen handelen natuurlijk ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Mail / bel dat je gewoon even langs komt, zodat het snel opgelost kan worden. Meestal als je dat al zegt storten ze het per direct of moet je bovenstaand waar maken.

Zoals boven is gezegd wat zijn de kosten want een deurwaarde is niet bepaald goedkoop, dus houd daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ook als particulier kun jij gewoon een incassobureau inschakelen als je meent dat je een vordering op iemand hebt. De kosten zou je dan ook (mits redelijk) kunnen doorbelasten aan die persoon, maar dan moet je dus wel duidelijk hebben gemaakt dat je dit gaat doen, en hem een ultimatum hebben gegeven. De kan bestaat natuurlijk ook dat jij je geld alsnog niet krijgt, en dan hangt het van je afspraken met het incassobureau af wie er dan betaalt.

Een 'deurwaarder' sturen is iets wat je niet zomaar doet, want die deurwaarder mag niets doen zonder een vonnis. Een deurwaarder kan als persoon wel langs gaan, maar heel hard schreeuwen dat hij zijn geld wil is echt alles wat hij mag doen als jij niet eerst door een rechter hebt laten uitspreken dat jij een vordering hebt. En iets in mij zegt dat het hier niet zo ver gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Kurkentrekker schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:20:
Een 'deurwaarder' sturen is iets wat je niet zomaar doet, want die deurwaarder mag niets doen zonder een vonnis. Een deurwaarder kan als persoon wel langs gaan, maar heel hard schreeuwen dat hij zijn geld wil is echt alles wat hij mag doen als jij niet eerst door een rechter hebt laten uitspreken dat jij een vordering hebt. En iets in mij zegt dat het hier niet zo ver gaat komen :)
Je kunt het wel zomaar doen, maar dan zegt die meneer tegen de deurwaarder dat hij weer naar huis mag en schrijft die deurwaarder een factuur. Resultaat; kosten voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:26:
[...]

Je kunt het wel zomaar doen, maar dan zegt die meneer tegen de deurwaarder dat hij weer naar huis mag en schrijft die deurwaarder een factuur. Resultaat; kosten voor jou.
Dat was ook de strekking van mijn post. Zoals jij het formuleert kun je ook 'zomaar' een bloemist sturen, heeft ook niet het beoogde effect en je zult echt zelf meoten betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Het gaat op zich maar om 40 euro, echter is het voor mij als zelfstandige & student wel veel. Even langsgaan is ook niet even te doen omdat die in een heel eind van mij af in een dorp zit. Dat rij je niet even. Daarom heb ik ook het product met de post retour gedaan, ipv terug brengen (de pakket post kosten heb ik ook nog eens gemaakt). Reden dat ik bij hem beland was omdat hij een bepaald type monitor in grote hoeveelheid kon leveren.

Bedankt voor de input, een deurwaarder is dus niet een optie, een incasso bureau is begrijp ik nog wel evt een idee. Ik dacht overigens dat als je een incasso of deurwaarder op iemand af laat sturen de kosten voor de persoon zijn waar het geld/product vandaan moet komen. Een deurwaarder zie ik dan ook als iets wat alleen ingeschakeld wordt als de persoon fout bezig is en niet als een een "eerste lijn hulpmiddel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een incassobureau mag niets meer dan jij: brieven sturen, bellen, rechtzaak beginnen. Wat allemaal tijd = geld kost. Bij een goede kans van slagen betaalt de wederpartij vast. Maar bij kleine bedragen en kleine kans van slagen is het incassobureau ook niet gek. Die mensen willen ook eten. Dus grote kans dat ze willen afspreken dat jij betaalt als de verkoper het niet doet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F_J_K schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:47:
Een incassobureau mag niets meer dan jij: brieven sturen, bellen, rechtzaak beginnen. Wat allemaal tijd = geld kost. Bij een goede kans van slagen betaalt de wederpartij vast. Maar bij kleine bedragen en kleine kans van slagen is het incassobureau ook niet gek. Die mensen willen ook eten. Dus grote kans dat ze willen afspreken dat jij betaalt als de verkoper het niet doet.
Ik gok ook dat de eerste brief sturen al meer kost dan die hele monitor. Voor dit soort kleine zaken is dat geen reële optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Wat vaag, dus eigenlijk kun je mensen voor relatief kleine bedragen oplichten zonder gevolgen? Een rechtzaak beginnen is een no go. Alleen al de griffierechten betalen is onmogelijk duur en de kosten/moeite voor de monitor waard.

Aangifte doen heeft ook geen zin zo ver ik weet en wat ook mijn ervaring is. Het is iets wat al ondertussen een paar maanden loopt terwijl ik al binnen een week een defect product retour heb gestuurd.. begin toch wel geirriteerd te raken.
Ik wil best bij hem langs gaan om het geld persoonlijk op te komen halen, maar dan trek ik ook wat uit zn opslag weg om mijn gemaakte kosten te dekken (zoals vervoer). Neem aan dat hij dan ook dat niet op mij kan verhalen als dat niet onder redelijke kostenvergoeding valt.

Waar is de TweakersKnokploeg als je ze nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 23:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

RadioKies schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:19:
Wat vaag, dus eigenlijk kun je mensen voor relatief kleine bedragen oplichten zonder gevolgen?
Tot een bepaald punt, ja. Daarna kom je dus in het strafrecht terecht. En dat gaat helaas niet heel snel/grondig. Bovendien ben je dan, als slachtoffer, nog steeds je geld kwijt.

Tenzij je als oplichter pech hebt en er wel iemand is die je met 'n honkbalknuppel opzoekt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Klinkt weer als een http://www.bigfrank.nl/ topic ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vaag, dus eigenlijk kun je mensen voor relatief kleine bedragen oplichten zonder gevolgen?
Min of meer, behalve als je pech hebt. Iemand kan not amused zijn en je opzoeken of je bent net diegene die wel aangepakt wordt. Vandaag was nog in het nieuws dat iemand veroordeeld is tot anderhalf jaar cel plus 12 maanden voorwaardelijk voor een serie oplichtingen op Marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-03-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41

SkyStreaker

Move on up!

Ardana schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:38:
[...]

Tot een bepaald punt, ja. Daarna kom je dus in het strafrecht terecht. En dat gaat helaas niet heel snel/grondig. Bovendien ben je dan, als slachtoffer, nog steeds je geld kwijt.

Tenzij je als oplichter pech hebt en er wel iemand is die je met 'n honkbalknuppel opzoekt.
Nee, dat gaat het niet. In mijn ervaring duurde het 2 jaar eer er rechtspraak kwam. Wat mij wel opviel is hoeveel mensen wel niet zeggen: "je moet erheen", even vergeten dat je potentieel de boel zo laat escaleren.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44
Je hebt natuurlijk ook gewoon onderzoekplicht. Als je die monitor koopt bij hem, had hem even laten aansluiten. En is dat een nieuw BTW tarief "BTW vrij"? Dat noemen wij hier gewoon zwart.

Wat betreft garantie, als je dat niet hebt afgesproken heb je dat gekregen totdat je over de drempel van zijn huis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW vrij maar wel factuur, je probleem zelf 4 weken laten liggen, en dat allemaal om 40 euro.
Je bent gewoon een lastige klant. Neem je verlies en ga op zoek naar een andere monitor. Markplaats staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:25:
Je bent gewoon een lastige klant. Neem je verlies en ga op zoek naar een andere monitor.
Ja logisch. Gewoon een defect artikel accepteren zou elke normale klant wel doen natuurlijk. Toch maar 40 Euro.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RadioKies schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:05:
Een berichtje sturen dat je er nog niet aan toe bent gekomen door ziekte of wat voor reden dan ook is te veel gevraagd¿ Toen ik de monitor kocht had ik hem opgehaald en zag hij er gewoon gezond uit, maar gaf hem voordeel van de twijfel. Hij zou er de aankomende week naar kijken.
Dus, als ik het goed begrijp:

- je gaat een monitor ophalen ter waarde van 40 Euro
- je moet/wil een bon zonder BTW
- je hebt de monitor niet ter plekke getest of werkend gezien????
- door allerlei communicatie-issues zijn we bijna 5 weken verder
- de verkoper geeft aan dat het niet gerepareerd kan worden
- de verkoper geeft aan dat het geld gestort zou moeten zijn

Sorry, maar ik kies hier voor de verkoper! Afgezien van het feit of het geld wel/niet is teruggestort (of een verkeerd rekeningnummer), heb jij als koper de absolute plicht gehad om een produkt ter waarde van 2 kratten bier toch echt te testen. Het is immers tweedehands en zoals in een aantal andere topics al is voorgekomen: waar er 2 handelen over gebruikte goederen, lijkt het steeds vaker erop dat er 2 schuld hebben.

Mijn idee?
- stuur de verkoper nog eens een vriendelijke mail met het verzoek het bankafschrift op te leveren
- geef de beste man een week om hier op te reageren

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:25:
BTW vrij maar wel factuur, je probleem zelf 4 weken laten liggen, en dat allemaal om 40 euro.
Je bent gewoon een lastige klant.
Onzin. Geld kan ook gewoon worden teruggestort als de ontvanger niet zit te F5-en op de site v/d bank.

(Wel moet er natuurlijk een redelijke termijn zijn gegeven NA die reminder na 3/4 weken. Dus zeg nog eens 2 weken).
Wat vaag, dus eigenlijk kun je mensen voor relatief kleine bedragen oplichten zonder gevolgen? [..] Aangifte doen heeft ook geen zin zo ver ik weet en wat ook mijn ervaring is.
Reden des te meer om vooral wel aangifte te doen. Mits je enige bewijzen hebt van oplichting (is willens en wetens een defecte monitor gestuurd?), niet slechts van dat de vordering nog open staat: dat laatste valt niet onder strafrecht.

Jij krijgt je 40 euro er hoogstwaarschijnlijk niet door terug maar je voorkomt -op termijn- volgende slachtoffers. Als jij de moeite niet neemt. wie dan wel? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 17-03-2015 08:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 11:06
MAX3400 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Dus, als ik het goed begrijp:

- je gaat een monitor ophalen ter waarde van 40 Euro
- je moet/wil een bon zonder BTW
- je hebt de monitor niet ter plekke getest of werkend gezien????
- door allerlei communicatie-issues zijn we bijna 5 weken verder
- de verkoper geeft aan dat het niet gerepareerd kan worden
- de verkoper geeft aan dat het geld gestort zou moeten zijn

Sorry, maar ik kies hier voor de verkoper! Afgezien van het feit of het geld wel/niet is teruggestort (of een verkeerd rekeningnummer), heb jij als koper de absolute plicht gehad om een produkt ter waarde van 2 kratten bier toch echt te testen. Het is immers tweedehands en zoals in een aantal andere topics al is voorgekomen: waar er 2 handelen over gebruikte goederen, lijkt het steeds vaker erop dat er 2 schuld hebben.

Mijn idee?
- stuur de verkoper nog eens een vriendelijke mail met het verzoek het bankafschrift op te leveren
- geef de beste man een week om hier op te reageren
toon volledige bericht
Bij een handelaar kan je verwachten dat het aangeleverde goed in orde is.

Als particulier mag je daar toch wel van uit gaan, dat de andere dan kundig is en iets aanbiedt dat correct werkt.

Maar goed - een deurwaarder daar op afsturen is gewoon van de zotte.
Als je toch wat zotter wilt doen - begin dan met een fax of een aangetekend schrijven.
Geef de persoon daarin een realistische termijn waartegen hij de betaling moet doen / bewijs betaling overhandigen.

Daarna kan je overwegen om een incasso-bureau in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

chime schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Bij een handelaar kan je verwachten dat het aangeleverde goed in orde is.
Zie startpost: de verkoper (handelaar) is aktief op Marktplaats. Als ik dan heel simpel ff zoek: https://www.juridischloke...foon/miskoop-marktplaats/ -> je hebt als koper een onderzoeksplicht.

Ik weet niet wat jij verwacht van een handelaar maar ook hier in V&A zie je soms mensen met 0 feedback die ineens 20 of 30 produkten tegelijk proberen te dumpen. Ben je dan particulier of handelaar (met of zonder technische kennis van je produkten)??

Sowieso, maar dat is mijn mening (en dus geen feit): als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en verwacht dat er een werkend produkt wordt geleverd en je gaat het produkt ook nog eens ophalen, wat is dan de moeite om het produkt minstens even 2 minuten aan te zetten?

Het kan net zo goed zijn dat de handelaar ter goeder trouw een partij met werkende monitoren heeft weggekocht bij <insert groot bedrijf hier>, ze heeft vervoerd, verkocht, koper vervoert naar huis en ergens in die hele schakel kukelt er intern een relais van een printplaat en het werkt niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 17-03-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:58
Zonder heel gericht de andere berichtjes te hebben gelezen, geef ik even hier ons proces voordat we een deurwaarder inschakelden voor het innen van gelden.
- Bellen (reeds gedaan lees ik)
- Brief sturen met het verzoek tot betalen.
- Herinnering, met de mededeling dat als er niet binnen periode X betaald is, je de deurwaarder inschakelt.
- Overdragen aan de deurwaarder.
Wij hadden de regeling met de deurwaarder dat hij zelf de –eventuele- boete e.d. kon innen en alle kosten doorberekenen, als wij maar 100% van ons bedrag kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 11:06
MAX3400 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Zie startpost: de verkoper (handelaar) is aktief op Marktplaats. Als ik dan heel simpel ff zoek: https://www.juridischloke...foon/miskoop-marktplaats/ -> je hebt als koper een onderzoeksplicht.

Ik weet niet wat jij verwacht van een handelaar maar ook hier in V&A zie je soms mensen met 0 feedback die ineens 20 of 30 produkten tegelijk proberen te dumpen. Ben je dan particulier of handelaar (met of zonder technische kennis van je produkten)??

Sowieso, maar dat is mijn mening (en dus geen feit): als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en verwacht dat er een werkend produkt wordt geleverd en je gaat het produkt ook nog eens ophalen, wat is dan de moeite om het produkt minstens even 2 minuten aan te zetten?

Het kan net zo goed zijn dat de handelaar ter goeder trouw een partij met werkende monitoren heeft weggekocht bij <insert groot bedrijf hier>, ze heeft vervoerd, verkocht, koper vervoert naar huis en ergens in die hele schakel kukelt er intern een relais van een printplaat en het werkt niet meer.
toon volledige bericht
Er is een verschil tussen miskoop en niet-werkend product.
Ook als particuliere verkoper dien je een werkend product af te leveren.

Of de handelaar te goeder trouw is maakt an sich niks uit => TS heeft recht op een werkend product.

Wanneer ben je een handelaar?: ik zou zeggen als je met btw aan het rondklooien bent of je een handelaarsregistratie hebt.
Dat de TS een factuur heeft gekregen bevestigd dat gewoon.

Zo gauw je met een handelaar zit krijg je ook te maken met consumentenverkoop, waarbij het product dient te voldoen aan de redelijke verwachtingen.
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

chime schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:35:
[...]

Er is een verschil tussen miskoop en niet-werkend product.
Ook als particuliere verkoper dien je een werkend product af te leveren.

Of de handelaar te goeder trouw is maakt an sich niks uit => TS heeft recht op een werkend product.

Wanneer ben je een handelaar?: ik zou zeggen als je met btw aan het rondklooien bent of je een handelaarsregistratie hebt.
Dat de TS een factuur heeft gekregen bevestigd dat gewoon.

Zo gauw je met een handelaar zit krijg je ook te maken met consumentenverkoop, waarbij het product dient te voldoen aan de redelijke verwachtingen.
-
Ben het gedeeltelijk met je eens; als je een BTW-nummer hebt, zou je betrouwbaarder moeten overkomen. Iedereen in NL, zonder overdreven BKR-registratie, kan een KVK-nummer aanvragen. Bot gezegd; een niet-Nederlands sprekend persoon met een ongewassen uiterlijk met een boodschappentas met iPhones op de hoek van de straat maar wel met een KVK-nummer, zou dus "net zo betrouwbaar" moeten zijn in zijn verkoop & garantie als de Apple-store?

Er is inderdaad een redelijkheid te bedenken dat een bepaald produkt werkend zou moeten worden afgeleverd; hierin schiet topicstarter tekort in informatie. Gaat het over een monitor die wel tweedehands is maar met produktiedatum 01-01-2015 en is dat ding in de winkel nog steeds 500 Euro? Of gaat het over een no-name monitor uit 2008 waar de vette vingers van de vorige eigenaar nog op de behuizing staat met een toenmalige nieuwprijs van 100 Euro?

Maar ik blijf erbij; als je iets gaat ophalen en zowel het produkt als de verkoper fysiek tegenover je hebt en ter goeder trouw een tweedehands produkt in je auto flikkert en niet controleert of dat produkt ook functioneert, dan mag je ook wel flink hand in eigen boezem steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Ik zie dat er nogal wat verwarring is, dus even ter verduidelijking heren:

Het is een handelaar die de schermen (producten) werkend aan je verkoopt, dat is wat hij zegt. Hij garandeerd dat zijn waren werken zoals het zou moeten, hij zegt dit te kunnen beloven door ze te testen alvorens hij ze in de verkoop doet. Niet goed geld terug. Hij heeft een (kleine) loods op een industrieterrein waar hij alle spullen heeft staan en je kan het daar niet testen. Je koopt het ter goede trouw en met de toezegging dat het werkt.

Ik heb binnen een week na aanschaf weer terug gestuurd, naar aanleiding van een telefoongesprek waar hij ook weer aan gaf ik mijn geld terug zou krijgen als het niet zou werken. Hij zou er eerst zelf naar kijken.

Ik heb het niet 4 weken laten liggen, ik heb een week nadat hij het scherm weer binnen had weer contact met hem opgenomen (dit is nog binnen de 2 weken nadat ik hem gekocht had).

Het is niet de eerste aankoop die bij hem is gedaan, daarvoor zijn er al 2 aankopen gedaan. Die verliepen goed. Dit is zijn handelswijze en hij geeft je nogmaals de garantie voordat je het koopt dat zijn producten werken. Ervan uit gaan dat ik zomaar iets in een auto flikker is een aanname en kun je niet zomaar maken.

Ik weet niet wat de productiedatum van het scherm was. Het was een 24" Asus scherm met speakers onderaan en zag er goed uit.

Nogmaals, dit is een bedrijf waar ik het van gekocht heb, niet een particulier die gewoon iets 2e hands op marktplaats zet. Hij maakt reclame voor zijn bedrijf op marktplaats middels advertenties. Hij heeft ook een website waar hij complete PC's, laptops, reparatie en onderdelen aanbied. Op de site staan al zijn gegevens incl kvk, btw en bank.

Je kan BTW vrije facturen maken. Hoe het rechtsmatig precies zit waarbij je allemaal dingen btw vrij kan verkopen weet ik niet, maar het kan wel. Reiskosten vergoeding kun je bijvoorbeeld ook btw vrij factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dit is dus gewoon een onbetrouwbare harrie. Stem met de voeten en beschouw die 40 euro als kosten die je hebt gemaakt om vast te stellen dat hij een onbetrouwbare harrie is. Beter dat jij er bij deze ene monitor achterkomt, dan de volgende keer dat jij 2 x 12 schermen bestelt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Ik ga ook zeker niks meer kopen bij hem, maar hem weg laten lopen met 40e is belachelijk. Hij heeft dan eigenlijk geen repercussies voor wat hij doet.

Als je hier met de V&A een soortgelijke situatie zou hebben dan heb je Floppus en Co achter je aan. Als ik vrijdag nog niks gehoord heb dan bel ik hem vrijdag morgen op dat hij die dag nog het terug mag storten en anders geef ik hem alsnog aan, maak ik een melding bij de kvk en bij marktplaats. Daarnaast spam ik al zijn social media vol dat er geen zaken met hem gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

RadioKies schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:19:

Je kan BTW vrije facturen maken. Hoe het rechtsmatig precies zit waarbij je allemaal dingen btw vrij kan verkopen weet ik niet, maar het kan wel.
Verkoop je die monitoren zelf ook weer door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 22:55
Gewoon naar toe gaan en je geld ophalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 17:07
"Heb het nét overgemaakt. Staat morgen op je rekening". En dan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Nee ik verkoop ze niet door. Die eerste 2 bestellingen waren voor kantoor, deze monitor was voor mijzelf.

Even langs gaan zoals ik al eerder zei is niet de moeite waard voor het bedrag. het is meer dan 140km bij elkaar op en neer. Een ritje zal 22e kosten en daarnaast veel tijd.

Als hij het geld zegt overgemaakt te hebben heeft hij een dag of 2 uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
RadioKies schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:40:
Nee ik verkoop ze niet door. Die eerste 2 bestellingen waren voor kantoor, deze monitor was voor mijzelf.

Even langs gaan zoals ik al eerder zei is niet de moeite waard voor het bedrag. het is meer dan 140km bij elkaar op en neer. Een ritje zal 22e kosten en daarnaast veel tijd.

Geef hem een x aantal dagen met de mededeling dat je een blog maakt met eventuele bedrijfsnaam etc. Verspreid dit via social media e.d.. Meestal komt er pas na ophef rectificatie, omdat ze anders inkomsten missen / een slechte naam krijgen.

Geef hem wel de tijd, want dit is niet zomaar een optie die je moet overwegen tenzij je van geen kant kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Een ultimatum heeft hij al gehad. Ik ben normaal niet van het moord en brand schreeuwen en proberen iemand zwart te maken. Echter zoals deze man met de boel/mij om gaat maak ik wel een uitzondering.

Ik ben uiterst geduldig en gul geweest naar hem toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291608

En is er persoonlijk langs gaan is echt geen optie?

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 291608 op 17-03-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RadioKies schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:38:
(...) maar hem weg laten lopen met 40e is belachelijk. Hij heeft dan eigenlijk geen repercussies voor wat hij doet.

Als je hier met de V&A een soortgelijke situatie zou hebben dan heb je Floppus en Co achter je aan
Dan zie ik je probleem (en het nut van dit topic) niet.

Je kan:
-langsgaan om het geld op te halen
-dat door een incassobureau laten doen
-naar de rechter stappen
Welke van deze opties het wordt kan je alleen maar zelf bepalen.

Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 11-06 08:10
De verkoper een mail sturen dat hij het bedrag binnen een week moet terugstorten en anders aangifte wordt gedaan.

Ik las hier op het forum dat de agenten na de aangifte even bij de verkoper langs gingen met het verzoek het geld terug te betalen.

Je moet dus wel een beetje mazzel hebben dat de agenten dat willen doen. Zoniet, dan is de reetkever van een verkoper alsnog bekend bij de politie door jouw aangifte. En als er meerdere aangiftes volgen dan is meneer de verkoper de penis.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
tinzarian schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 01:02:
Dan zie ik je probleem (en het nut van dit topic) niet.
...
Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.
Advies vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat is het doel. Aangezien iedereen nu ongeveer hetzelfde zegt en er geen nieuwe ideeën komen ga ik vanmiddag kijken of het erop staat, staat het er niet krijgt hij een nieuwe mail met daarin volgende week dinsdag als deadline om het over te maken (zodat het er woensdag iig op staat). In die mail zal ik hem zeggen dat ik woensdag middag aangifte zal doen als ik het niet voor woensdag 11:59 op de rekening heb staan. Ook "lanceer" ik een waarschuwingcampagne dan op social media. Hij heeft een facebook pagina zag ik op zijn site staan en volgensmij nog andere dingen.

Een incasso bureau inschakelen overweeg ik tegen die tijd wel en zal ik alleen gebruiken als het mij niet wat zal kosten (oftewel de kosten op hem verhaald worden). Na wat de medeTweakers hier zeggen lijkt een incasso bureau niet zo veel te kunnen betekenen behalve werk uit handen nemen.

Een optie is ook nog altijd een brief naar de Rijdende Rechter te sturen. Wel een rechtzaak, geen kosten voor een process volgensmij en meester Visser ontmoeten natuurlijk mits ze de zaak accepteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Ik denk alleen dat veel partijen niet voor die 40 euro aan de slag gaan. Een beetje jurist kost dat per kwartier, aangetekend briefje kost al een tientje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 18:09

Paulus0013

pom pom

Iedere partij zal voor die 40 euro aan de slag gaan, zolang je ze maar vooraf betaalt. Al denk ik dat alle partijen het zullen afraden omdat het risico op meer kosten dan baten erg hoog zal zijn.
Zelfs op basis van nu cure no pay, moet je al een veelvoud van dit bedrag als voorschotten voldoen.
Wat je wel kunt doen is zelf naar de rechtbank gaan en de procedure zelf voeren. De griffiekosten en dergelijke vallen op zich nog mee (absoluut gezien dan, relatief gezien is alles veel).
Als je toezeggingen over terugbetaling bv op mail hebt, dan is het een redelijk uitgemaakte zaak verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Ook voor grote bedragen, met een vonnis in de hand ben je ook in dit land nergens zeker van.

Anyway, je moet hem eerst in gebreke stellen en dit dus op een manier dat hij niet kan ontkennen dat hij er kennis van heeft kunnen nemen. Vanaf dat punt moet je hem een redelijk termijn geven om hem de mogelijkheid te geven de boel recht te zetten(zet beide in de zelfde brief) en wijs hem op de mogelijke kosten die voortvloeien mocht jij verdere stappen willen ondernemen en dat jij die verhaalt op hem.

Daarna kan je naar een deurwaarde stappen en dan is er goede kans dat je dan een slechte hebt die dan stug bovenstaande gaat herhalen. Kosten deurwaarde moet je zelf voorschieten. Mocht de persoon failliet etc blijf jij met de kosten zitten.

facturen zonder bestaan wel, maar dat betreft partijen die vrijgesteld zijn.
http://www.belastingdiens...stellingen/vrijstellingen
Als particulier ben je dat volgens mij nooit, maar ik dacht dat het aan de versturende partij is om vast te stellen dat het zo is. Bij het verkeerd weglaten van de btw komt de belastingdienst de 21% gewoon halen bij die man.

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Voordat je hem zwart gaat maken op social media, moet je wel heel goed gaan uitkijken met wat je allemaal zegt. Als je hem bijvoorbeeld een oplichter noemt, dan heb je misschien wel een aanklacht wegens smaad aan je broek, even los van het feit of die terecht is. Als je elkaar dan in de rechtszaal treft vanwege die 40 euro, dan kun je dit nog wel eens om je oren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-07 05:58
Zijn genoeg incassobureau's die ook voor een paar tientjes aan de gang gaan, aangezien ze nogal snel de kosten laten oplopen en sommigen vol geautomatiseerd werken.

Deurwaarder langs sturen met een dagvaarding kan ook best voor dat bedrag,mits de vordering maar sterk genoeg is en de tegenpartij kredietwaardig. Kosten worden dan keurig op het bordje van de tegenpartij gelegd. Heb niet zo lang terug hetzelfde gedaan met een niet nader te noemen dagaanbieding site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-07 09:48
kroepmoesje schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:49:
Zijn genoeg incassobureau's die ook voor een paar tientjes aan de gang gaan, aangezien ze nogal snel de kosten laten oplopen en sommigen vol geautomatiseerd werken.

Deurwaarder langs sturen met een dagvaarding kan ook best voor dat bedrag,mits de vordering maar sterk genoeg is en de tegenpartij kredietwaardig. Kosten worden dan keurig op het bordje van de tegenpartij gelegd. Heb niet zo lang terug hetzelfde gedaan met een niet nader te noemen dagaanbieding site.
Heeft dat iets opgeleverd? In dat geval is het misschien de moeite waard.
Niet alleen omdat de TS dan zijn €40,- terug heeft, maar dat geeft ook wel een signaal af naar die vent dat ie beter moet omgaan met dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 08:44
Mandrake466 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:53:
De verkoper een mail sturen dat hij het bedrag binnen een week moet terugstorten en anders aangifte wordt gedaan.
Van welk strafbaar feit ga je aangifte doen? Ik denk namelijk dat er nog steeds onvoldoende bewijs is voor oplichting. Voorlopig heeft de TS gewoon een vordering waarvan het de nakoming eventueel via het privaatrecht kan afdwingen. Of dat voor 40 euro verstandig is, is een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 11:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De procedure voor het opeisen van een vordering is:

- vordering kenbaar maken
- aanmanen (tenminste 2x schriftelijk)
- in gebreke stellen (schriftelijk, liefst aangetekend)
- incassobureau inschakelen (is optioneel)
- rechtzaak starten
- indien gewonnen en betaling blijft nog steeds uit: dan pas deurwaarder inschakelen

Zonder gerechtelijk bevel doet/kan een deurwaarder helemaal niks, dus dat zul je eerst moeten hebben. Een rechter wil echter eerst zien dat je voldoende hebt gedaan om je vordering te innen, vandaar ook minimaal 2x aanmanen en schriftelijk in gebreke stellen. Ook zul je eerst zelf alle gerechtelijke kosten (griffiekosten etc) zelf moeten betalen, die je echter wel mag meenemen in je vordering.

Al met al veel moeite voor 40 euro. Principes of niet, ik zou het laten zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Icephase op 21-03-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
Rob Krauts schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:12:
[...]

Heeft dat iets opgeleverd? In dat geval is het misschien de moeite waard.
Niet alleen omdat de TS dan zijn €40,- terug heeft, maar dat geeft ook wel een signaal af naar die vent dat ie beter moet omgaan met dit soort zaken.
De webwinkel schrok enorm en heeft direct betaald, inclusief alle kosten. Als verwacht, dus dat ging dus goed.

Als TS (of anderen) even een pm stuurt kan ik vast wel helpen, is mijn dagelijks werk ;-)

Vaak zelf naar een deurwaarder gaan zonder dat je zelf veel zaken aanlevert gaat een dure aangelegenheid worden. Daarom kan een incassobureau erg interessant zijn omdat deze werkvoorwaarden mogen bieden welke deurwaarders niet mogen zoals griffierecht voorschieten of no cure no pay.

Vaak komen dergelijke geschilletjes niet bij de kantonrechter maar wordt er nadat de deurwaarder de dagvaarding komt betekenen alsnog betaald, omdat de kosten alleen maar hoger worden als de zaak eenmaal op rol is behandeld.

[ Voor 17% gewijzigd door kroepmoesje op 21-03-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Wat vaag, dus eigenlijk kun je mensen voor relatief kleine bedragen oplichten zonder gevolgen? Een rechtzaak beginnen is een no go. Alleen al de griffierechten betalen is onmogelijk duur en de kosten/moeite voor de monitor waard.

Aangifte doen heeft ook geen zin zo ver ik weet en wat ook mijn ervaring is. Het is iets wat al ondertussen een paar maanden loopt terwijl ik al binnen een week een defect product retour heb gestuurd.. begin toch wel geirriteerd te raken.
Ik wil best bij hem langs gaan om het geld persoonlijk op te komen halen, maar dan trek ik ook wat uit zn opslag weg om mijn gemaakte kosten te dekken (zoals vervoer). Neem aan dat hij dan ook dat niet op mij kan verhalen als dat niet onder redelijke kostenvergoeding valt.

Waar is de TweakersKnokploeg als je ze nodig hebt ;)
Ja. Zelfs tot een paar honderd euro heb je in feite geen echt reele optie om iemand te dwingen. De enige echte reden om zulke bedragen te forceren is vanwege de principekwestie; onderaan de streep kost dit je geld.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kroepmoesje schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:22:
De webwinkel schrok enorm en heeft direct betaald, inclusief alle kosten. Als verwacht, dus dat ging dus goed.
Wat gebeurt er als ze niet betalen? Intimideren mag iedere deurwaarder, de vraag is wat er gebeurt als iemand zijn rechten kent.

Mensen schrikken en betalen al snel, daar leven de meeste deurwaarders dan ook van. De realiteit is echter dat de daadwerkelijke machtsmiddelen die iemand heeft beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
RadioKies schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:40:

Je geeft aan dat je zelfstandig en Student bent?
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk studentenreisproduct, dus gratis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netnicks
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 15:14
Oke dus je hebt een scherm gekocht voor 40 euro bij een (in mijn ogen) louche handelaar (KVK ingeschreven) en je hebt een factuur zonder BTW? Daar gaat het wat mij betreft al mis. Dat hij je 'zwart' het scherm verkoopt is tot daar aan toe, maar waarom zou die in vredesnaam een factuur uitschrijven zonder BTW?

Enfin, los van het feit dat ik daar al mijn twijfels bij zou hebben zou ik het volgende doen:

- Absoluut niemand in handen nemen, dit gaat je alleen maar geld kosten.
- Meneer dringend verzoeken het bedrag te voldoen
- Bel hem, mailen werkt niet
- Nog geen bericht? Aangetekende brief (Helaas voor jouw; weer 7 euro)
- Doe eventueel aangifte, puur om ervoor te zorgen dat deze verkoper bekend word bij de politie.
- Nog niks? Laat het dan varen. Principes aan de kant. Je bent er ingetuind, hoe naar dit ook klinkt. Je bent opgelicht en in maar weinig gevallen zien gedupeerden ook maar iets weer van hun verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:11:
[...]

Wat gebeurt er als ze niet betalen? Intimideren mag iedere deurwaarder, de vraag is wat er gebeurt als iemand zijn rechten kent.

Mensen schrikken en betalen al snel, daar leven de meeste deurwaarders dan ook van. De realiteit is echter dat de daadwerkelijke machtsmiddelen die iemand heeft beperkt zijn.
Niet zelden is het andersom natuurlijk, dat een bedrijf of consument er mee weg denkt te komen omdat ergens een hardnekkig beeld is ontstaan dat procederen voor kleine bedragen duur is en daarom financieel niet uit kan. Staat er dan toch een deurwaarder voor de deur, schrikt men of wakker of kiest alsnog eieren voor hun geld. Natuurlijk, dergelijke middelen inzetten louter om druk te zetten zonder dat je een in rechte haalbare vordering hebt is not done. Ook erg kostbaar voor het incassobureau/deurwaarder overigens.

We hebben bijvoorbeeld veel hostingpartijen als klant, vaak vorderingen van een paar tientjes. Wordt dat niet betaald tijdens een incasso procedure gaat ons kantoor gewoon over tot dagvaarding als krediet informatie rapporten geen "no go" afgeven. Kosten komen voor rekening van de tegenpartij.

@niintek
Met de stelling dat een derde inschakelen hoe dan ook geld kost ben ik het ook niet mee eens. Er is concurrentie in de incassobranche en er zijn bureau's waar het je niks extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kroepmoesje schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:01:
We hebben bijvoorbeeld veel hostingpartijen als klant, vaak vorderingen van een paar tientjes. Wordt dat niet betaald tijdens een incasso procedure gaat ons kantoor gewoon over tot dagvaarding als krediet informatie rapporten geen "no go" afgeven. Kosten komen voor rekening van de tegenpartij.
Dat zou ik ook doen als ik een deurwaarder was en daar mijn centen vandaan kwamen, maar desondanks vind ik het geen manier van doen om de boel zo op te laten lopen voor een paar tientjes. Maar goed, de hele deurwaarderbranche danst op het lijntje tussen noodzakelijke dienstverlening en onoirbaar drukmiddel en voor morele afwegingen is vaak geen plek, als het juridisch maar door de beugel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
netnicks schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:47:
Oke dus je hebt een scherm gekocht voor 40 euro bij een (in mijn ogen) louche handelaar (KVK ingeschreven) en je hebt een factuur zonder BTW? Daar gaat het wat mij betreft al mis. Dat hij je 'zwart' het scherm verkoopt is tot daar aan toe, maar waarom zou die in vredesnaam een factuur uitschrijven zonder BTW?
Een factuur "Zonder" btw vermeld kan overigens wel degelijk:

BTW Verleggen

Neemt niet weg dat de TS in deze wel degelijk de BTW moet opgeven!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 23:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 172410 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 00:54:
Dat zou ik ook doen als ik een deurwaarder was en daar mijn centen vandaan kwamen, maar desondanks vind ik het geen manier van doen om de boel zo op te laten lopen voor een paar tientjes. Maar goed, de hele deurwaarderbranche danst op het lijntje tussen noodzakelijke dienstverlening en onoirbaar drukmiddel en voor morele afwegingen is vaak geen plek, als het juridisch maar door de beugel kan.
Tsja, wij staan nu aan de andere kant van het verhaal (werkgever van m'n man betaalt niet) en dan ben je toch blij dat er zoiets als een deurwaarder bestaat...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ardana schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:03:
Tsja, wij staan nu aan de andere kant van het verhaal (werkgever van m'n man betaalt niet) en dan ben je toch blij dat er zoiets als een deurwaarder bestaat...
Is dat tientjeswerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 20:01

Bullet NL

Eigen Wijs

RadioKies schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:23:
[...]

Advies vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Dat is het doel. Aangezien iedereen nu ongeveer hetzelfde zegt en er geen nieuwe ideeën komen ga ik vanmiddag kijken of het erop staat, staat het er niet krijgt hij een nieuwe mail met daarin volgende week dinsdag als deadline om het over te maken (zodat het er woensdag iig op staat). In die mail zal ik hem zeggen dat ik woensdag middag aangifte zal doen als ik het niet voor woensdag 11:59 op de rekening heb staan. Ook "lanceer" ik een waarschuwingcampagne dan op social media. Hij heeft een facebook pagina zag ik op zijn site staan en volgensmij nog andere dingen.

Een incasso bureau inschakelen overweeg ik tegen die tijd wel en zal ik alleen gebruiken als het mij niet wat zal kosten (oftewel de kosten op hem verhaald worden). Na wat de medeTweakers hier zeggen lijkt een incasso bureau niet zo veel te kunnen betekenen behalve werk uit handen nemen.

Een optie is ook nog altijd een brief naar de Rijdende Rechter te sturen. Wel een rechtzaak, geen kosten voor een process volgensmij en meester Visser ontmoeten natuurlijk mits ze de zaak accepteren ;).
toon volledige bericht
Eigenlijk vindt ik het wel aandoenlijk.... Je begint al met een incassomaatschapij te dreigen enzo, maar heb je überhaupt door dat bijna al deze bedrijven een drempel hanteren. Die gaan voor 40 euro echt geen sommatie schrijven. Het zelfde geld voor je rechtsbijstand, 1 telefoontje naar dit juridisch loket (mits je deze verzekering hebt, maar dat lijkt me als "zelfstandige" toch wel handig) en je komt er achter dat ook deze een minimale "waarde" drempel hanteren.

Ik begrijp ook wel dat jij vindt dat je onrecht is aangedaan, maar de verhouding is zoek, de vervolgstappen die je wil inzetten staan niet in verhouding met de geleden schade.

TrosRadar, de Rijdenderechter, Opgelicht.... Ze komen pas in actie als er echt iets met deze verkoper aan de hand is, zijn er bijvoorbeeld meer en soortgelijke gevallen als het gene wat jou is overkomen.

Ik denk dat je 3 opties hebt,

A. Je verlies nemen, drink er een borrel op en koop in het vervolg alleen bij betrouwbare firma's en accepteer dat je hier ook een meerpijs voor moet betalen.
B. Ga bij de betreffende verkoper langs, maak hem duidelijk dat jij je zetten op komt halen, desnoods ga je niet eerder weg, blijf wel binnen de letter van de wet.
C. Doe aangifte bij politie, grote kans dat ze je aangifte opnemen maar dat jij er vervolgens nooit meer iets van hoort. (eigenlijk om dezelfde reden als bij een incassobureau of rechtsbijstandverzekering).

offtopic:
ardana schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:03:
[...]
Tsja, wij staan nu aan de andere kant van het verhaal (werkgever van m'n man betaalt niet) en dan ben je toch blij dat er zoiets als een deurwaarder bestaat....

Camacha schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:04:
[...]
Is dat tientjeswerk??

Bij niet betaald ga ik er vanuit dat dit helemaal niet betaald, bijvoorbeeld om iemand "dwars" te zitten of het geld "dom weg" niet te hebben.

In beide gevallen heb je recht op wettelijke rente na het verstrijken van de betalingsperiode (afhankelijk van je contract)

•Over de eerste drie vertragingsdagen betaalt jouw werkgever geen verhoging.
•Over vertragingsdag vier tot en met acht betaalt hij vijf procent van jouw bruto dagloon.
•Vanaf vertragingsdag negen betaalt hij één procent.

Het is, tenzij de werkgever je heel bewust dwars probeert te zitten en daar voor ook rente wil betalen, helemaal niet interessant om aan loonbetalingsuitstel te doen.
Maar feitelijk, hoef je de "rente" claim helemaal niet via een deurwaarde, incassobureau of deurwaarde te spelen. Zelf een brief met een claim sturen heeft net zo veel waarde, het is misschien alleen wat lastiger als de zaak voor moet komen wanneer er echt niets gebeurd....

Maar goed, dit is allemaal behoorlijk off-topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2015 01:57 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1