Toon posts:

Win2K & ADSL = ramp!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een netwerk bestaande uit:
1. Server Celeron 333Mhz, 128 intern
2. Client1 Celeron 400@517 Mhz, 225 intern
3. Client2 Pentium3 533 Mhz, 128 intern

De server heeft 2 NIC's, waarvan 1 wordt gebruikt voor de ADSL verbinding (Planet I)

Nu heb ik dus tig van problemen, met Win2K als server werkt alleen IIS van M$ goed en WinGate doet het ook. WinRoute werkt alleen met de proxy aan.

Maar wat het vervelendste probleem is dat ik geen mails groter dan 5 kb/s kan versturen, ophalen gaat ok maar verzenden dus niet.
Ook kan ik geen attachments openen in Hotmail. het lijkt er wel op dat Win2K de boel blokkeerd ofzo.(versturen vanaf de server gaat wel goed)

Alles geprobeerd maar niets lukt, heb nu maar ff een Win98SE server geinstalleerd en daar kan ik wel e-mails mee versturen, snap er dus niets van :?

Is dit een bekend probleem? werkt Win2K niet goed met de VPN van ADSL of doe ik iets fout/ben iets vergeten.....

Verwijderd

Dit heeft zo te zien weinig met ADSL te maken maar meer met niet goed werkende/niet goed ingestelde Winroute, lees anders eens de helpfile hiervan

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

waarom gebruik je in vredesnaam winroute?
ik heb hier een server met W2K server erop, dhcp aanstaan, twee netwerkkaarten. een netwerkkaart voor de verbinding met adsl, een voor het interne netwerk. internet connectionsharing staat aan, en het werkt echt al maanden prima. dus waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan? :P

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Zeker met je MTU settings gespeeld om het nog sneller te maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik draai nu dus standaard internet sharing van M$ en geen Winroute of ander pakket.

Verder heb ik niets zitten te tweaken (nog niet), maar misschien heb ik de opl al.

Meld mij someteen weer....

Verwijderd

Topicstarter
Ok niets dus :( ik had gehoord dat service pack 2 zou helpen maar dat doet het dus niet.

Mocht iemand nog suggesties hebben......

Maar ik dacht dat dit een bekend probleem was van ADSL :?

Verwijderd

Zo wel Wingate als Winroute werken niet met alle configuraties optimaal of zelf totaal niet, probeer andere internet sharing tools, zoals sygate....

Verwijderd

Topicstarter
/edit\

Het probleem is opgelost! ik heb zowel op de server als op de client service pack 2 geinstalleerd (die van 101 mb, 16 mb werkte dus niet) en het werkt nu als een tierelier :)

Ik ga ff een feestje bouwen :7

Mzzl
Pagina: 1