Groot verschil in prijzen tussen de verschillende webshops

Pagina: 1
Acties:

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:40
Ik ben nu aan het rond kijken voor een MSI geforce GTX 980 Gaming,wat mij opviel was dat er veel prijsverschillen zijn tussen de verschillende webshops. Zie ook:
pricewatch: MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G

Afuture is meer dan 100 euro goedkoper dan sommige andere shops.
Zie ik iets over het hoofd? Addertjes onder het gras? Hoe kan het verschil zo groot zijn?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zie 4 rond de 550 als goedkoopste?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Beetje gekke vraag inderdaad, ik zie ook niks spectaculairs. Als je bij andere kaarten kijkt zie je ook geregeld verschillen van 20-30% tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder. Extreem voorbeeldje, een pricewatch: Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP) kost je bij de duurste aanbieder 80% (!) meer (inclusief verzending) dan bij de goedkoopste. Er zijn vast nog wel grotere verschillen te vinden.

Overigens wil dit niet zeggen dat het altijd klopt. Als je één winkel hebt die véél goedkoper is (wat hier niet het geval is) wil er nog wel eens een foutje in de PW zitten. Soms laat die van de winkel ook ineens de BTW-vrije prijs zien, maar daar kom je snel genoeg achter als je doorklikt. Een tijdelijke aanbieding kan natuurlijk ook.

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 16-03-2015 14:49 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat mij opvalt is, dat het een heel dure kaart is. 8)

• MetalSonic
ah okay, nouja leve de pricewatch dan :) ,

• MetalSonic
br00ky schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:46:
Beetje gekke vraag inderdaad, ik zie ook niks spectaculairs. Als je bij andere kaarten kijkt zie je ook geregeld verschillen van 20-30% tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder. Extreem voorbeeldje, een pricewatch: Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP) kost je bij de duurste aanbieder 80% (!) meer (inclusief verzending) dan bij de goedkoopste. Er zijn vast nog wel grotere verschillen te vinden.

Overigens wil dit niet zeggen dat het altijd klopt. Als je één winkel hebt die véél goedkoper is (wat hier niet het geval is) wil er nog wel eens een foutje in de PW zitten. Soms laat die van de winkel ook ineens de BTW-vrije prijs zien, maar daar kom je snel genoeg achter als je doorklikt. Een tijdelijke aanbieding kan natuurlijk ook.
Volgens mij is de advies prijs van GTX 980 gaming ook rond de 540 euro, maar sommige webshops gaan daar lekker 150 euro boven zitten 8)7 , en dan te bedenken dat ik vroeger altijd maar meteen via Alternate bestelde zie ik nu pas dat die best duur is vergeleken met sommige anderen.
Pagina: 1