Koptelefoon permanent aansluiten op acherzijde receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een draadloze koptelefoon die ik graag permanent zou aansluiten op de receiver, aan de achterzijde.
Welke (slimline) receivers ondersteunen dit (ben nog op zoek, heb momenteel een Sony all-in-one) en hoe heet deze 'feature'?

De normale speakers moeten dan gemute kunnen worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik denk dat je een receiver nodig hebt met twee zones. Dan zou je een koptelefoonversterker kunnen aansluiten op zone 2 (B). Maar ik meen dat op de meeste receivers niet alle bronnen op secundaire zone af kunnen spelen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:04

Maestro

It's just completely whack!

Een versterker/receiver met zg. pre-out zou ook moeten voldoen.
Wel even opletten dat de pre-out functie fixed of variabel is (in het laatste geval is de output gerelateerd aan de volumeregeling en wordt muten v.d. speakers ingewikkeld :))

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
Tape out is hier toch voor?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. Een tape out levert een stereo output. Een pre-out op een 5.1 receiver kan dat ook, maar die zal meerkanaals zijn. Hoewel je een 5.1 signaal meestal door de receiver kunt laten downmixen naar 2.0, is niet 100% gezegd dat dat altijd kan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:52
veel moderne versterkers/receivers doen geen downmix naar 2.0. vaak zit er een limiet aan dat op de Tape-out alleen analooge ingangen worden doorgestuurd en niet de 5.1 ingang voor zone2 uitgang zie je dergelijke limieten ook vaak terugkomen.

ik heb er veel uitzoekwerk aan gehad toen ik een ringleiding wou aansluiten. uiteindelijk gebruik ik nu de uitgang van de beamer om die ringleiding aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
evil_elmo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:40:
veel moderne versterkers/receivers doen geen downmix naar 2.0. vaak zit er een limiet aan dat op de Tape-out alleen analooge ingangen worden doorgestuurd en niet de 5.1 ingang voor zone2 uitgang zie je dergelijke limieten ook vaak terugkomen.
Alle receivers hebben toch wel een koptelefoonuitgang, hoe werkt die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:34
@Olaf,

Koptelefoon uitgangen blokkeren vaak de gehele eindtrap door rechtstreeks van de pre-out naar de jack aansluiting te gaan. Dit werkt als een soort switch waardoor je hem eruit moet halen wil je weer geluid via speakers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan wordt er dus wel gedownmixed naar 2.0?
Het enige wat dan nog nodig is, is een koptelefoonuitgang aan de achterkant en een switch te bedienen via de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:29
Olaf van der Spek schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:22:
Dan wordt er dus wel gedownmixed naar 2.0?
Het enige wat dan nog nodig is, is een koptelefoonuitgang aan de achterkant en een switch te bedienen via de AB.
Welke draadloze koptelefoon gaat het exact om? En dan gaat het mij eigenlijk om het laadstation hoe die verboden is... als dat een kabel is met 3,5mm jack aan ieder einde die de versterker en station verbinden dan zou je daar ook simpelweg een 2xchinch naar 3,5mm jack op tape out voor kunnen gebruiken. Ook aangezien het een draadloze koptelefoon is zal er wel een on/off switch opzitten waardoor je toch geen switch met AB nodig zou moeten hebben?

Of een goedkoop mengpaneeltje erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:32:
[...]

Welke draadloze koptelefoon gaat het exact om? En dan gaat het mij eigenlijk om het laadstation hoe die verboden is...
pricewatch: Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart)
als dat een kabel is met 3,5mm jack aan ieder einde die de versterker en station verbinden dan zou je daar ook simpelweg een 2xchinch naar 3,5mm jack op tape out voor kunnen gebruiken.
Dat is iets wat met een simpel verloopje op te lossen is.. dus ik begrijp je de bedoeling van de vraag niet helemaal.
Ook aangezien het een draadloze koptelefoon is zal er wel een on/off switch opzitten waardoor je toch geen switch met AB nodig zou moeten hebben?
Dan moet ik toch elke keer de kabel in de voorkant van de receiver steken?
Of een goedkoop mengpaneeltje erbij...
Eh, en dan?

Het handigst zou zijn als de receiver zelf draadloze koptelefoons zou kunnen aansturen maar dat is waarschijnlijk toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:29
Olaf van der Spek schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:58:
[...]

pricewatch: Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart)

[...]

Dat is iets wat met een simpel verloopje op te lossen is..

[...]

Dan moet ik toch elke keer de kabel in de voorkant van de receiver steken?

[...]

Eh, en dan?

Het handigst zou zijn als de receiver zelf draadloze koptelefoons zou kunnen aansturen maar dat is waarschijnlijk toekomstmuziek.
Je hakt het nu in stukjes, maar plak het nu weer eens aan elkaar... ;) Het zijn geen losse opmerkingen...

De tape out/pre out van je versterker geeft altijd geluid en is meestal niet gekoppeld aan het volume van de versterker. Als je daar dan de koptelefoon aanhangt dan kan je het aan- en uitzetten en het volume toch op de koptelefoon zelf regelen? Daar kan je koptelefoon dan altijd aan blijven hangen... dat zou je simpelweg even moeten checken mbt je versterker... welke versterker gaat het eigenlijk om? Sowieso altijd handig om alle gebruikte producten even te vermelden.

http://www.allekabels.nl/...1507/jack-tulp-kabel.html

Ik gebruik die methode om mijn 5.1 versterker door te lussen naar mijn mengpaneel en heb nog nooit issues gehad met geluid. Voor die paar euro het proberen waard.

Mbt mijn opmerking van een mengpaneel... dat was zomaar even een gekke inbreng die wel kan brengen wat jij wil met nog wat extra mogelijkheden, naar aanleiding van je opmerking over een switch.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 16-03-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:18:
De tape out/pre out van je versterker geeft altijd geluid en is meestal niet gekoppeld aan het volume van de versterker. Als je daar dan de koptelefoon aanhangt dan kan je het aan- en uitzetten en het volume toch op de koptelefoon zelf regelen? Daar kan je koptelefoon dan altijd aan blijven hangen... dat zou je simpelweg even moeten checken mbt je versterker... welke versterker gaat het eigenlijk om? Sowieso altijd handig om alle gebruikte producten even te vermelden.
Zie post 0. ;) Ben nog zoekende, denk aan een pricewatch: Yamaha RX-S600 Zwart
Was al begonnen aan de handleiding maar heb hem nog niet helemaal uit.

Hoe zit het met center, bas en surround als ik pre-out of tape-out gebruik? Als ik verder niks instel op de versterker mis ik toch een deel van het geluid via de koptelefoon?

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-03-2015 19:52 ]

Pagina: 1