Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Even een schets van de situatie.

Onder onze winkelstraat, heeft een albert heijn gezeten. Echter is deze opgedoekt en moet het pand nu casco worden opgeleverd. gevolg: 30cm dikke betonvloer die eruit gebeukt moet worden. Dit gaat met zo'n grof geweld, dat er in de winkels die er boven zitten een constant beukend geluid is van rond de 80-85dB. Zelf werk ik in 1 van deze winkels. Nou is mijn werkgever volgens de arbowet verplicht mij gehoorbescheming te geven. (waar hij ook best bereid toe is) alleen ik werk in de winkel. wat inhoud dat ik de klanten helemaal niet meer versta. Dit gaat dus niet werken.

Wat zijn mijn rechten nu? ik sta nu 1.5 uur in de winkel en begin langzaam aan al knettergek te worden.
Dit gaat nog de hele week nog door van 09:00-17:00. Dat ga ik nooit trekken.
Ben ik uberhaupt verplicht om te gaan werken met zo'n geluidsoverlast?

Normaal ben ik echt geen zeikerd als het op werk aan komt. Maar op de een of andere manier kan ik niet eens meer fatsoenlijk nadenken in dit geluid. |:(

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, je bent niet verplicht om te werken, en ook de bouwvakkers mogen thuisblijven vanwege de herrie... Oh wacht... Dat schiet dan ook niet op..

Maar even serieus.. Een verbouwing hoort er gewoon bij.. Dat het je hindert in je werkzaamheden, is gewoon vette pech... Neem lekker vrij, of onbetaalt verlof.. Als alle winkels hier dicht waren gegaan tijdens de bouw van het nieuwe gedeelte van het winkelcentrum, en de renovatie van het bestaande centrum, had de boel 2 jaar dicht moeten zijn... Geen enkel bedrijf overleeft dat om 2 jaar lang geen inkomsten te hebben, en wel alle uitgaves..

Dus gewoon door de zure appel heen bijten for the time being..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Je hebt ook van die oordoppen die alles filteren behalve stemmen, die worden vaak gebruikt door horeca personeel. Is dat niks? Kosten een paar tientjes tot 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
RaZ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:38:
Nee, je bent niet verplicht om te werken, en ook de bouwvakkers mogen thuisblijven vanwege de herrie... Oh wacht... Dat schiet dan ook niet op..

Maar even serieus.. Een verbouwing hoort er gewoon bij.. Dat het je hindert in je werkzaamheden, is gewoon vette pech... Neem lekker vrij, of onbetaalt verlof.. Als alle winkels hier dicht waren gegaan tijdens de bouw van het nieuwe gedeelte van het winkelcentrum, en de renovatie van het bestaande centrum, had de boel 2 jaar dicht moeten zijn... Geen enkel bedrijf overleeft dat om 2 jaar lang geen inkomsten te hebben, en wel alle uitgaves..

Dus gewoon door de zure appel heen bijten for the time being..
Wij hebben ook zeer regelmatig verbouwingen rondom de winkel hoor. Dat is nog wel dragelijk.
Dit geluid is echter van een heel ander caliber. Je voelt het door de vloeren heen dreunen.
Zojuist is er ook een scheur in de winkelvloer getrokken van de trillingen, om even een voorbeeld te geven van hoe erg/hard het geluid is.

Zoals ik al zei: ik ben echt geen aansteller wat geluid betreft ;) Maar je moet je stem echt verheffen om klanten te woord te staan, of je collega's aan te spreken. Ook lopen er klanten gewoon de winkel uit ivm met de herrie. Hierop missen we als winkel dus gewoon inkomsten...

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leg het probleem aan je werkgever voor en vraag hem wat de mogelijkheden zijn.
Als je zelf een voorstel hebt: laat het je werkgever weten.

Samen kom je er vaak wel uit.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou in ieder geval bij je baas aankaarten dat je zo niets kan verkopen, want je kan de klant niet verstaan. Kan die bij de onderburen gaan klagen......

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 22:59
Als er zelfs scheuren in de winkelvloer getrokken worden zou ik toch eens even de uitvoerder van de werkzaamheden op de hoogte gaan stellen.
Lijkt met niet helemaal de bedoeling :D

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 14:10
Dit lijkt me een klus voor je werkgever. Als het geluid dermate hard is dat ook de klanten je winkel gaan vermijden, is er sprake van inkomstenderving en daar zal je baas ook niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

True, maar aan de andere kant, soms kan het nu eenmaal niet anders. Ze kunnen moelijk 's nachts gaan zitten werken, want dan hebben er nog veel meer mensen (omwonenden etc) last van, plus natuurlijk de hogere kosten (nachttoeslag etc).

Soms is het nu eenmaal niet anders en is het simpelweg even volhouden en door de zure appel heenbijten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 21:17
Met goede oordoppen kan je perfect een gesprek volgen met de persoon naast je - maar worden wel te luide geluiden gedempt.

Doppen kunnen zelfs zo gemaakt worden dat ze specifieke geluidsbronnen (frequenties) tegenhouden.

Ik zou zeggen - stap eens een apotheek binnen en hoor eens of ze zo iets hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

tellavist schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Wij hebben ook zeer regelmatig verbouwingen rondom de winkel hoor. Dat is nog wel dragelijk.
Dit geluid is echter van een heel ander caliber. Je voelt het door de vloeren heen dreunen.
Zojuist is er ook een scheur in de winkelvloer getrokken van de trillingen, om even een voorbeeld te geven van hoe erg/hard het geluid is.

Zoals ik al zei: ik ben echt geen aansteller wat geluid betreft ;) Maar je moet je stem echt verheffen om klanten te woord te staan, of je collega's aan te spreken. Ook lopen er klanten gewoon de winkel uit ivm met de herrie. Hierop missen we als winkel dus gewoon inkomsten...
Dat komt omdat het veel directer en dichterbij is. En die scheer.. Mjah, dat hoort ook niet echt. Maar ook hier valt bar weinig over te zeggen.. Zit je op het kale beton waar een lik beton verf op ligt, of is het een zwevende vloer die de nodig demping heeft... Zal beide niet het geval zijn, maar een vloer die vast zit op het beton heeft weinig ruimte om iets op te vangen..

En ik heb ook niet gezegd dat je een zeikert bent hoor ;)

En dat je tijdens een verbouwing je stem moet verheffen is nogal logisch.. Dat is bij elke verbouwing zo, zeker als je er recht bovenop zit. En ja hebt altijd mensen die herrie niet kunnen waarderen, en daardoor geneigd zijn naar de concurent te stappen.. Maar blijkbaar vond de werkgever het niet haalbaar om een vrijstaand pand te laten bouwen op eigen grond.. En tjah, dan zal je altijd overlast ondervinden van andere in het zelfde pand als men gaat verbouwen..

De tijd dat hier het winkelcentrum werd verbouwd, liep je ook door een bouwput heen en in de herrie.. So be it.. Dat hoort er nu eenmaal bij, en de mensen die dat niet trekken, gaan tijdelijk wel elders heen.
chime schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:57:
Met goede oordoppen kan je perfect een gesprek volgen met de persoon naast je - maar worden wel te luide geluiden gedempt.

Doppen kunnen zelfs zo gemaakt worden dat ze specifieke geluidsbronnen (frequenties) tegenhouden.

Ik zou zeggen - stap eens een apotheek binnen en hoor eens of ze zo iets hebben liggen.
Dan moet je wel zo'n doos bij de ingang hangen, want dat jij je klanten kan verstaan, maar hun jou niet, wordt het toch lastig communiceren hoor ;)

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1