Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Samsung UE55H6500SL. Één van de belangrijkste redenen voor een andere TV is zodat ik video-files vanaf mijn NAS op mijn TV kan afspelen ipv op mijn laptop.

Het probleem is dat de ondertitels niet door de TV erbij worden getoond. De file-names zijn hetzelfde en gaat om eenvoudige .srt bestanden voor de ondertitels en gewone avi of mkv etc voor de video-files.

Als ik diezelfde files op een USB-stick zet en de stick in de TV stop gaat het wel goed. Maw de TV bevat de functionaliteit om de ondertitels wel te kunnen tonen.

Ik vraag me af wat ik verkeerd doe of kan deze TV dit niet aan in combinatie met een NAS?

De manier waarop ik de NAS benader vanuit de TV is via de SmartHub-functie, vervolgens naar het tabblad Mediabestanden en daar staat alleen een optie "MyBook Live Twonky". Mijn NAS is dus een MyBook Live. Het benaderen gaat prima en ik kan ook gewoon door de mappenstructuur van de NAS heen bladeren.

Ik weet dat via de "Twonky" het niet mogelijk is om ondertitels bij een media-bestand te laten tonen (althans dat heb ik begrepen).

De vraag is dus of het tonen van media via de Twonky wel de juiste manier is, maar ik weet en vind geen andere manier.

Wie kan mij helpen?

Een oplossing om de bestanden telkens te kopieren op USB is voor mij geen oplossing. Ook het mergen van de ondertitels in het media-bestand is geen juiste oplossing. De TV zou gewoon zelf de ondertitels erbij moeten plaatsen, net zoals hij dat ook kan vanaf USB.

Alvast bedankt,

flynnboy

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het probleem dat je ervaart wordt veroorzaakt doordat wanneer je vanaf je NAS gaat streamen gebruik maakt van het DLNA-protocol. En zoals je gemerkt hebt, komen de ondertitels dan niet mee richting je "smart"-tv. Hier is volgens mij geen oplossing voor; hooguit work-arounds.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord.

Je hebt het over work-arounds. Welke zouden dat kunnen zijn die niet geweld aan het NAS-principe doen? ;)

Maw: het telkens overzetten op USB....mwah; geen fan van.
Helaas is het voor mijn huidige NAS niet mogelijk om er een 'slave' van te maken en zodoende deze middels USB rechtstreeks te verbinden met de TV (ipv over de router middels DLNA).

Ik hoor het graag.

flynnboy

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 14:12 ]

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 16:54
Is het mogelijk om je NAS ook te benaderen vanaf je TV door op 'Source' te klikken ipv via de Smarthub? Je ziet dan onder de standaard inputs (HDMI etc) als het goed is ook wat er beschikbaar is op je netwerk. Dit werkt via UpnP.

Al denk ik dat het probleem in Twonky zit en dat het niet ondersteunt wordt. Is het mogelijk om zelf andere software op je NAS te installeren? Ik werk zelf met Serviio icm een Samsung TV en bijna alles wordt afgespeeld, ondertitels ook geen probleem.

Heb je trouwens in Twonky aangegeven dat je afspeelt met een Samsung TV? Zelf ben ik niet zo bekend met Twonky, maar vaak kun je verschillende profielen selecteren zodat je NAS weet welk device jij gebruikt en alles correct voorschotelt.

[ Voor 19% gewijzigd door KeanoNL op 16-03-2015 14:30 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een H7000 gehad en had geen problemen met het weergeven van ondertitels (.srt) met gebruik van de Samsung mediaplayer (USB) of - server (netwerk). Wel andere ondertitelproblemen als twee verschillende ondertitels door elkaar weergeven) als ik twee of meer films of afleveringen na elkaar keek. Het probleem is onafhankelijk van de mapstructuur aangezien de film of afleveringen zich in afzonderlijke mappen kunnen bevinden.

Ook niet met het gebruik van de Plex app (behalve dat deze app erg traag was).

Gewone ondertitelingsproblemen had ik echter niet. Ik gebruikte een NAS (Zyxel NSA325v2) met Twonky.
Heb je de instellingen van Twonky wel goed staan?

De instellingpagina van Twonky was bij mij:
http://www.nas.ip-address>:9001

Uit m'n hoofd: onder de instellingen is een optie "apparaten" waarbij je onder "geavanceerd" de instellingen van de cliënt (Samsung tv) op "Samsung Smart-tv" kunt zetten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:56
S1NN3D schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:51:
Het probleem dat je ervaart wordt veroorzaakt doordat wanneer je vanaf je NAS gaat streamen gebruik maakt van het DLNA-protocol. En zoals je gemerkt hebt, komen de ondertitels dan niet mee richting je "smart"-tv. Hier is volgens mij geen oplossing voor; hooguit work-arounds.
Dit is sowieso niet per definitie waar. Via DLNA zouden de ondertitels prima meegenomen kunnen worden.

Probeer voor de gein eens je map(pen) met films/series een andere naam te geven. Ik heb 2 Samsung TV's, waarbij de een nooit problemen heeft gehad en bij de ander (nieuw model!) de .srt files ook niet altijd mee kwamen vanaf een My Book Live. Inmiddels gebruik ik een Synology NAS icm DS Video overigens.

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 17:22
Ik heb zelf een Synology DS414 en een smarttv van 32 inch Samsung. Als ik videos afspeel via smart hub staan ondertitels standaard niet aan, maar kan je wel aandoen via options knop als ik me niet vergis op de afstandsbediening...

edit: rare zinsconstructie...

[ Voor 12% gewijzigd door jerrixbe op 16-03-2015 17:12 ]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ariekanari schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:58:
... Wel andere ondertitelproblemen als twee verschillende ondertitels door elkaar weergeven) als ik twee of meer films of afleveringen na elkaar keek. ...
lol, hier zit ik nu ook mee te klooien, dacht al dat ik zelf gek werd.
Als ik 2 afleveringen van een serie achter elkaar krijg, komt (en enkel tijdens de laatste 5 minuten) de ondertitel van de 1e door de tekst van de 2e heen.

Dit doet hij enkel op onze samsung 2014 model beneden. Mijn 2012 model heeft dit niet.
Beide spelen af vanaf een NAS (WD Mycloud)

• ariekanari
M a r c o schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:24:
[...]

lol, hier zit ik nu ook mee te klooien, dacht al dat ik zelf gek werd.
Als ik 2 afleveringen van een serie achter elkaar krijg, komt (en enkel tijdens de laatste 5 minuten) de ondertitel van de 1e door de tekst van de 2e heen.

Dit doet hij enkel op onze samsung 2014 model beneden. Mijn 2012 model heeft dit niet.
Beide spelen af vanaf een NAS (WD Mycloud)
Klopt, dit is een bug van de mediaspeler bij de 2014 modellen. Op een D6500 (2011) ook geen enkel probleem.
Ik kan mij herinneren (ik heb de H7000 gelukkig niet meer in bezit) dat tijdens het afspelen van het tweede (derde, etc.) videobestand het na ongeveer een half uur optrad, dus zo ongeveer de laatste 10 minuten bij een aflevering van ±45 minuten.
Meerdere afleveringen of films na elkaar kijken kan niet probleemloos zonder de tv eerst een keer in- en uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
@allen: bedankt voor de vele reacties maar tot op heden heeft nog niets geholpen.

- via SmartHub of via Source kom je beide bij de Twonky uit en via beide worden ondertitels niet weergegeven.
- In Twonky server heb ik nu aangegeven bij het MAC-address van mijn TV dat het om een Samsung TV gaat. Ook dit heeft helaas niet geholpen.
- Verder heb ik de verschillende folders andere benamingen gegeven. Ik merkte dat hierdoor de bibliotheek in Twonky weer opnieuw opgebouwd moest worden (ik kon althans een tijdje de mappen in Twonky op de TV niet vinden). Ook dit heeft niet mogen baten.
- de knop Subtitels op de afstandsbediening helpt ook niet. Melding: "Niet beschikbaar".

Iemand nog een idee?

Zou andere software op de NAS inderdaad DE oplossing zijn? Ben hier een beetje huiverig voor omdat ik dit niet eerder gedaan heb.

Het plaatsen van een losse mediaspeler: is dat DE oplossing? En welke mediaspeler zou dit moeten zijn of is dat niet zo te zeggen?

Overigens wel frusterend hoor :) Ik was, vermoed ik, bijna de laatste in Nederland die een Smart TV kocht (nu een week geleden) omdat ik dacht er dan zeker van te zijn dat dit soort, in mijn ogen, eenvoudige functionaliteiten wel standaard zouden zijn. Kom ik mooi bedrogen uit.......:)

flynnboy

• ariekanari
Een week geleden de tv gekocht? Je kunt ook de tv retoureren.

Voor zover je onderstaande nog niet heb gedaan of geprobeerd:
Heb je nadat je de wijzigingen hebt aangebracht binnen Twonky de NAS ook gereboot?

Zijn er nog andere "Samsung opties" bij Twonky naast Samsung Smarttv? Iets in de trant van "Samsung DLNA". De verschillende Samsungopties uitproberen.

Heb je ook gecontroleerd of het aan de bestandsindeling (codering) ligt?
Probeer eens of .srt ondertitels het wel of niet doen als de codering respectievelijk ANSI, UTF-8 (w/o bom) of UTF-8 is.
De indeling kan je heel gemakkelijk wijzigen met Notepad++. Onder menuonderdeel "Codering" zijn er de opties "Naar ANSI/UTF-8 w/o BOM/UTF-8 coderen".

Je zou de ondertitels ook nog in een subtitle editor kunnen laden en deze vervolgens ongewijzigd opnieuw opslaan zodat deze zeker voldoen aan je juiste indeling voor "srt" ondertitels.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb als NAS dus een WD Mycloud Mirror, zonder twonky of plex ofzo.
Simpelweg een map als mediashare beschikbaar maken via DLNA.
Op deze manier speelt onze UE55H6400 ondertitels af vanuit zowel srt files, als embedded in mkv's.
(maar dan wel met eerder genoemde irritante bug)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:24:
Overigens wel frusterend hoor :) Ik was, vermoed ik, bijna de laatste in Nederland die een Smart TV kocht (nu een week geleden) omdat ik dacht er dan zeker van te zijn dat dit soort, in mijn ogen, eenvoudige functionaliteiten wel standaard zouden zijn. Kom ik mooi bedrogen uit.......:)
In mijn ogen is "smart"-functionaliteit dan ook een zwaar overschatte feature. Op beide tv's die ik in huis heb staan, maak ik nooit gebruik van dit platform. De gebruikservaring en mogelijkheden zijn gewoonweg veel te beperkt. Met een htpc of mediaspeler ben je veel beter af.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is gelukt.

Serviio gedownload en geinstalleerd.
Deze software lijkt wat intelligenter om te gaan met mijn TV, aangezien hij hem gelijk herkende en in Twonky moest ik het apart aangeven. Serviio is nu ook te vinden op de TV en hij speelt alles nu prima af inclusief ondertitels. Het kan dus wel :)

De werking van dit soort software is mij nog wel onduidelijk. Ik vraag me af hoe mijn Samsung TV 'weet' om Serviio als App op te nemen (hetzelfde gold trouwens voor Twonky). Zorgt de TV ervoor dat die App op de TV beschikbaar is of zorgt de software er zelf voor door zich kenbaar te maken aan de TV?

Verder was Serviio toch een uurtje of 2-3 bezig om de bibliotheek op te bouwen (ca 6500 video-files in ca 2TB). Het leek wel of hij alles (!) kopieerde ipv wat meta-data uit te lezen en blijkbaar gegevens op te halen bij IMDB. Ik vond dat erg lang duren.

Anyway: ik ben al met al tevreden en laat het weekend maar komen.

flynnboy

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:14:
Ik heb sinds kort een Samsung UE55H6500SL. Één van de belangrijkste redenen voor een andere TV is zodat ik video-files vanaf mijn NAS op mijn TV kan afspelen ipv op mijn laptop.

Het probleem is dat de ondertitels niet door de TV erbij worden getoond. De file-names zijn hetzelfde en gaat om eenvoudige .srt bestanden voor de ondertitels en gewone avi of mkv etc voor de video-files.

Als ik diezelfde files op een USB-stick zet en de stick in de TV stop gaat het wel goed. Maw de TV bevat de functionaliteit om de ondertitels wel te kunnen tonen.

Ik vraag me af wat ik verkeerd doe of kan deze TV dit niet aan in combinatie met een NAS?

De manier waarop ik de NAS benader vanuit de TV is via de SmartHub-functie, vervolgens naar het tabblad Mediabestanden en daar staat alleen een optie "MyBook Live Twonky". Mijn NAS is dus een MyBook Live. Het benaderen gaat prima en ik kan ook gewoon door de mappenstructuur van de NAS heen bladeren.

Ik weet dat via de "Twonky" het niet mogelijk is om ondertitels bij een media-bestand te laten tonen (althans dat heb ik begrepen).

De vraag is dus of het tonen van media via de Twonky wel de juiste manier is, maar ik weet en vind geen andere manier.

Wie kan mij helpen?

Een oplossing om de bestanden telkens te kopieren op USB is voor mij geen oplossing. Ook het mergen van de ondertitels in het media-bestand is geen juiste oplossing. De TV zou gewoon zelf de ondertitels erbij moeten plaatsen, net zoals hij dat ook kan vanaf USB.

Alvast bedankt,

flynnboy
Ik heb net ontdekt dat als ik de MKV bestanden rename naar MPG dat alles dan vlekkeloos werkt
Pagina: 1