Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welk slot voor scooter 50cc?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Welk slot zouden jullie aanbevelen voor een 50cc scootertje? Ik heb eens zitten rondneuzen in een sportzaak waar ze een ruim assortiment van die dingen hebben, en dacht aan zo'n dik flexibel slot, in de stijl van dit artikel: http://nl.decathlon.be/fi...-met-code-id_8168165.html

Ziet er stevig genoeg uit (... maar is het dat ook?)

Ding op de foto kost 20€ maar ik wil gerust wat meer uitgeven, tot 50€ of zo, voor een degelijk slot.

Wat zouden jullie aanraden om een scooter te behoeden tegen diefstal? Tuurlijk, ik weet ook wel, als ze dat ding écht willen dan helpt het allerbeste slot niet, maar je kunt het tenminste wat moeilijker maken zodat ze liever een andere pikken...

[ Voor 8% gewijzigd door demichel op 16-03-2015 13:15 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
die cijfersloten kreeg ik vroeger binnen een minuut open :')

Ik zou kijken voor een Artikel 4 goedgekeurd slot. Dat zijn sloten waarbij de verzekering uitkeert bij diefstal.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:46
demichel schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:13:
Ziet er stevig genoeg uit (... maar is het dat ook?)
Ik zou een andere nemen:
Ontworpen voor: beveiliging van je fiets tijdens verplaatsingen in de stad, voor stops van maximaal 10 minuten. Extra veiligheid dankzij de code met 5 cijfers.
Na tien minuten is je slot los gezaagd?

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 16-03-2015 13:18 ]

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dat linkje was maar om het "type" slot te tonen. Ik zou er ééntje nemen met sleutel want hou ook niet zo van die combinatietroep, maar vond niet zo onmiddellijk een link naar een plaatje...

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
Ik zou een motorwinkel/webshop gaan bekijken en een leuk stevig slot in de aanbieding kopen... voor 20 euro koop je niets fatsoenlijk, maar voor 50 euro kom je alweer best een eind.

http://www.slotenspeciaal...VBRZYlbNGF-H-gaAo0S8P8HAQ

Zoiets bijvoorbeeld...

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik weet niet of je schijfremmen hebt maar anders is een schijfremslot wel erg handig, lekker klein en erg veilig.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 14:45
Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:28:
Ik weet niet of je schijfremmen hebt maar anders is een schijfremslot wel erg handig, lekker klein en erg veilig.
En vergeet het oranje/gele kabeltje niet dat je om je gashendel moet hangen, zodat je niet vergeet dat er een schijfremslot op je motor zit :) die paar euro zijn goedkoper dan de gevolgen van wegrijden met schijfremslot :P

Ik zou trouwens gewoon naar een motorzaak gaan, en daar wat leuks halen.
http://www.motozoom.nl/we...8&SToken=FD76AAEEAAC15CE2

Zoiets bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 16-03-2015 13:31 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-11 16:02
Ik zou een kettingslot nemen ipv een kabelslot, die zijn namelijk veel sterker. Belangrijk is ook een lang slot, zodat je de scooter makkelijk ergens aan vast kunt zetten. Is wel zwaarder uiteraard, maar ook veiliger. Art 3 of 4 goed gekeurd is voor de verzekering belangrijk. De citycat van hierboven is een goed slot. Abus is echt heel goed, met name door het geharde staal.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:09

-tom-562

Oliesjeik

Verzekering nemen welke diefstal dekt en het goedkoopste ART (tenminste, als dat in België ook zo is) gekeurde slot nemen.

Vaak bu'j te bang!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
Ik heb een slot van 13 euro om mijn scooter liggen, de korting op de verzkering is te verwaarlozen.
de dagwaarde van mijn scooter is sowieso maximaal 150 of 200 euro, en diefstal verzekering kost 150 euro per jaar.

een goed ART slot is gewoon duur en afhankelijk van de dagwaarde van je scooter vind ik het niet de moeite waard.
(daarbij in november is mijn tomos weggehaald welke op stuurslot stond, en een duur motorslot om het achterwiel had liggen, dus zoals je zelf ook al zegt als ze je scooter willen, pakken ze m toch wel)

wie jat er nou een oude tomos 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 17-03-2015 10:03 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Euhm een ART goed gekeurd slot heb je al voor 20 of 30 euro ofzo :P

Vaak bu'j te bang!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
toen ik ging zoeken was ik op internet algauw 5 tientjes kwijt...moest wel een art3 slot hebben minimaal

Verwijderd

ik had een vraag ik heb nu een kymco vitality maar de kappen zijn kapot en moet dus niuewe kappen hebben maar kan nergens iets vinden dus mijn vraag is of iemand weet op er nog andere kappen er op passen ik hoor het graag van iemand

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:13

nFo

Op marktplaats staan wel wat kappen.

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Ik heb destijds voor m'n schakel een ART5 schijfremslot en kettingslot gekocht, kostte me 160 euro totaal - maar deze gaan dan volgend jaar ook gewoon mee door voor de motor. Een goed slot is duur, maar het is een goede investering. ;)

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mwa :P ik heb het goedkoopste ART gekeurde slot gekocht. Ieder slot krijgen ze door. Als je veel waarde aan je voertuig hecht kan je beter een diefstal erzekering. Nemen

Vaak bu'j te bang!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zet mijn scooter nooit op slot, tenzij ik in hartje Rotterdam parkeer. Permanent met slot rondrijden betekent namelijk permanent met extra gewicht rondrijden.

• Derck0509
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05-2023
Als je scooter diefstal wilt verzekeren heb je een ART slot nodig minsten classe 3.

Kijk is hier: https://www.scooteronderdelenshop.com/accessoires/sloten/

Ik bouw aan Fast Furious scooters en Scooteronderdelenshop of Ikbensieraden

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
gop1 schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:40:
Ik zet mijn scooter nooit op slot, tenzij ik in hartje Rotterdam parkeer. Permanent met slot rondrijden betekent namelijk permanent met extra gewicht rondrijden.
Daar heb je toch je buddyseat voor? ;) Ik neem zelf eigenlijk altijd alleen mijn schijfremslot mee, die past simpelweg in m'n jaszak. Kettingslot is te dik voor de beperkte ruimte onder m'n zadel vanwege m'n olietank.

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58
oohh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:17:
Na tien minuten is je slot los gezaagd?
Deal, die moet je hebben! Dan houdt hij het namelijk ontzettend lang uit!

Voorbeeldje: YouTube: CUT BREAK Kryptonite bike locks in 5 seconds.
En zo staan er honderden filmpjes op Youtube, van alle merken...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1