Toon posts:

Minecraft stream lagt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik maak nu al meer dan een jaar video's op youtube en vindt het erg leuk om te doen. Maar ik begin nu wat meer volgers te krijgen op youtube en wil daarom ook eens het steeds populairder wordende streamen proberen.

Hiervoor wil ik gewoon streamen op Youtube. Je kunt ook wel streamen via Twitch of zo. Maar ik denk dat het kijkende naar mijn aantal volgers slimmer is om het gewoon te streamen op Youtube. En omdat de stream achteraf dan terug te kijken is op mijn kanaal.

Ik zit echter met een probleem. Enkele weken geleden heb ik mijn eerste stream gedaan en deze lagte behoorlijk. Mijn in game fps was 40-45 wat op youtube geen probleem zou zijn omdat ik alleen 30 fps upload en geen 60 fps. Het programma dat ik gebruik om te streamen is Obs (open broadcaster software). Hiermee neem ik ook al maanden mijn gameplay op en dat gaat prima. Waarneer ik opneem haal ik in Minecraft ongeveer 80-90 fps. Ik denk dus dat er in Obs een setting verkeerd staat dus ik hoop dat iemand weet wat misschien voor mij de beste settings zijn. Ik heb het stream topic al doorgelezen maar daar kwam obs eigenlijk niet aan de orde. Als ik Obs niet aan de praat krijg ga ik het proberen met Xsplit

Dit zijn mijn kaptop specs:
Intel core i7-3632QM 2,2Ghz (3.2 turboboost)
Nvidia Geforce Gt710M 2GB
6GB Ram
500GB Hdd
Windows 8.1
1366X768 resolutie (Wordt in de stream 1280X720)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4217874782.png

Hopelijk kan iemand me helpen,

Alvast bedankt,
Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

BM

Moderator Spielerij
Even een zetje naar het juiste subforum :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Probeer eens de ShadowPlay optie van Geforce Experience.

Mogelijk dat die iets is voor je.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BM schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:40:
Even een zetje naar het juiste subforum :)
Oh heb problemen en vragen over het hoofd gezien :9
Wylana schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:32:
Probeer eens de ShadowPlay optie van Geforce Experience.

Mogelijk dat die iets is voor je.
Shadowplay en Gamestream van Nvidia zijn alleen voor GTX videokaarten en sommige GT videokaarten. Maar de GT 710M is niet een van die GT videokaarten die Shadowplay ondersteunt.
Kan dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Dat is balen.

Misschien dat je dan Fraps kan gebruiken. Die wordt ook vaak gebruikt voor het opnemen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Streamen is sowieso een zware opgave voor CPU's, helemaal als je vanaf dezelfde machine ook nog eens het spel zelf speelt. Het beste voor streamen is toch echt het streamen middels x264, voor opnemen is nvenc het beste, gevolgd door Quick Sync. Zij maken betere kwaliteit video's, maar op hogere bitrates is dat pas zichtbaar. Aangezien je bij streamen die bandbreedte niet hebt, kun je dus het beste x264 gebruiken, die weer zwaarder is voor de CPU. Een game als Minecraft is al een resource vreter (want het is geschreven in Java). Shadowplay gaat je dus in wezen niets helpen bij het streamen. Het beste kun je dan dus investeren, eventueel in een aparte game- of stream PC en je gameplay 'vang' je dan af middels een capture card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:11:
Dat is balen.

Misschien dat je dan Fraps kan gebruiken. Die wordt ook vaak gebruikt voor het opnemen.
Klopt maar met fraps kun je toch niet streamen?
CptChaos schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:20:
Streamen is sowieso een zware opgave voor CPU's, helemaal als je vanaf dezelfde machine ook nog eens het spel zelf speelt. Het beste voor streamen is toch echt het streamen middels x264, voor opnemen is nvenc het beste, gevolgd door Quick Sync. Zij maken betere kwaliteit video's, maar op hogere bitrates is dat pas zichtbaar. Aangezien je bij streamen die bandbreedte niet hebt, kun je dus het beste x264 gebruiken, die weer zwaarder is voor de CPU. Een game als Minecraft is al een resource vreter (want het is geschreven in Java). Shadowplay gaat je dus in wezen niets helpen bij het streamen. Het beste kun je dan dus investeren, eventueel in een aparte game- of stream PC en je gameplay 'vang' je dan af middels een capture card.
Maar als ik het goed begrijp zou mijn pc dus niet kunnen streamen? Want stel dat ik even in Minecraft 2GB Ram zou stoppen en vervolgens via taakbeheer de prioriteit van Obs (de stream) op hoog zet. Dus dat alle mogelijke processor kracht wordt gebruikt in het streamen zou het dan nog steeds niet lukken?

Ik ga in ieder geval morgen even een test doen en dan zie ik wel.

Iemand nog tips voor settings of zo die ik moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat streamen aardig arbeidsintensief is. Bij een laptop bottlenecked dat nog sneller dan met een desktop. Zelfs op mijn i7 4790k krijg ik icm 16GB RAM en streaming met Project CARS (graphics maxed op 1080p) mijn PC op de knietjes.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 16-03-2015 21:36 ]

Pagina: 1