Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muisprobleem HP Pavillion ( focus loss )

Pagina: 1
Acties:

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-11 16:52
Sinds een paar weken doet mijn muis rare dingen op mijn werklaptop. De muis verliest focus zodra ik een selectie probeer te maken, of bijv in Photoshop/Illustrator moet tekenen ( nogal belangrijk dat de muis zich dan niet deselect ).

Dit uit zich niet alleen in de software van Adobe, maar ook de normale Windows verkenner. Als ik bestanden verplaats, dan creëert ie geregeld meerdere copies omdat halverwege het slepen de muis de focus verloor. Ook het selecteren van tekst ( voor copy-paste ) is vrijwel onmogelijk.

Ik dacht aanvankelijk dat de muis kapot was ( Logitech MX518 ), deze heb ik dus vervangen met een nieuwe muis ( Logitech G500 ), maar het probleem doet zich nog steeds voor ( en lijkt zelfs erger geworden ). Ik heb zojuist van een collega een Logitech wireless muis geprobeerd ( geen idee welk model ) en deze werkt prima ( net zoals de trackpad van de laptop zelf overigens ).

Het lijkt dus geen software probleem te zijn en zich enkel te beperken tot de higher end muizen. Zou het een USB spanningsprobleem kunnen zijn? Hoe kan ik zoiets testen?

Ik hoop dat er een Tweaker is die me op weg kan helpen!

- Quintox

Steam profiel

• raptour
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo
Mischien kan het een probleem zijn met die usb stickjes

Heb zelf het zelfde probleem gehad want had een slechte verbinding dus usb voorin gedaan en het werkte pefect

En anders is de sofware deleten en opnieuw instaleren

[ Voor 14% gewijzigd door raptour op 16-03-2015 18:32 ]

• quintox
Thnx voor je reactie! :)
De draadloze muis werkte juist prima, ook een of ander goedkoop logitech bedraad muisje vertoonde geen problemen. Het probleem doet zich alleen voor bij de Logitech MX518 en G500. Had al eens geprobeerd de drivers te updaten, maar het mocht niet baten. Thuis één van de muisjes nog eens op mijn desktop geprobeerd en daar werkt alles prima.

Mijn gok zou dan een spanningsprobleem in de USB connectors zijn, als het niet de software of de muis zelf zijn, dan moet er of iets met Windows aan de hand zijn of de aansluiting heeft problemen ( de muis disconnect niet van USB overigens ). Hoe dan ook, ik heb geen idee of en hoe ik dit zou moeten testen/troubleshooten.

Zal morgen de Steelseries Sensei eens testen, kijken of die wel normaal functioneert.

[ Voor 6% gewijzigd door quintox op 17-03-2015 00:30 ]

Steam profiel

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
Fancy muizen kunnen vanuit hun driver software een hogere polling rate forceren tot makkelijk 1000 hz(standaard voor USB is 125hz), om zo hun accuraatheid beter tot hun recht te laten komen.

Dit kan problemen geven soms. Want in principe overclock je de usb controller.

Gebruik je de logitech software? controleer de polling rate en probeer daar de USB polling rate eens te veranderen, naar lagere waardes.

[ Voor 45% gewijzigd door Swordlord op 17-03-2015 02:29 ]

• quintox
Awesome! Dat was het probleem :D Muisje werkt weer prima!
Hij stond standaard op 250Hz. Dit is ook meteen de stand met de meeste issues na een beetje testen. Maar alleen 125hz voelt probleemloos aan. Wel heb ik het idee dat er nu erg veel acceleratie in de muis zit op 125hz, voelt nog een beetje awkward aan.

Is hier overigens een fix voor? Kan me voorstellen dat er genoeg mensen gamen op een laptop en een gaming muisje niet op 125hz hoeven te zetten, heb er op mijn BTO laptop nooit last van gehad.

EDIT: Het leek er even op dat het probleem verholpen was, echter begint het nu weer erger te worden. Het komt in vlagen. Ik heb het vermoeden dat deze HP laptop issues heeft. Soms heeft de HDD een onverklaarbare load van 100% terwijl er net 1,5MB/s geschreven/gelezen wordt. Ook zit het geheugengebruik altijd tussen de 77 en 90% ( 8GB ), terwijl ik naar mijn idee meer zou moeten overhouden ( ook met Windows8.1 64bit ). Zou dit kunnen verklaren waarom de muis raar doet?

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/v32i4x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2jb1c8.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door quintox op 17-03-2015 09:54 ]

Steam profiel