Om het wifi bereik in mijn huis te vergroten ben ik op zoek naar een acces point. ( of gewoon een router die kan dienen als ).
Ik heb een eengezinswoning en heb op zolder wifi nodig terwijl mijn router op de BG staat. Ik heb al een kabel op de eerste verdieping en wil daar dus een AP op aansluiten. Mijn oude TP-Link 1043 die ik als AP gebruikte tot nu toe is overleden. Tenminste als ik hem elke dag even van de stroom afhaal doet hij het weer een dag. Al volledig gereset en andere software geprobeerd, maar probleem blijft hetzelfde.
Belangrijk zijn:
Stabiliteit ( oftewel weinig uitval van wifi )
Liefst ook een ethernet switch ingebouwd
Niet al te duur, het is niet een hoofdrouter
Mag een dual band zijn, maar in principe is voor mij voor op zolder 2,4 voldoende.
Zelf zat ik te denken aan een netgear WNDR3700. Ben je voor 6 tientjes klaar.
Andere optie is een Gembird WNP-RP-002 repeater/acces point, dan moet ik alleen nog een losse switch kopen maar is denk ik alles bij elkaar nog wel goedkoper, twijfel dan alleen over de kwaliteit/stabiliteit.
Zijn er nog andere mogelijkheden (uiteraard) die ik zo vergeet?
Ik heb een eengezinswoning en heb op zolder wifi nodig terwijl mijn router op de BG staat. Ik heb al een kabel op de eerste verdieping en wil daar dus een AP op aansluiten. Mijn oude TP-Link 1043 die ik als AP gebruikte tot nu toe is overleden. Tenminste als ik hem elke dag even van de stroom afhaal doet hij het weer een dag. Al volledig gereset en andere software geprobeerd, maar probleem blijft hetzelfde.
Belangrijk zijn:
Stabiliteit ( oftewel weinig uitval van wifi )
Liefst ook een ethernet switch ingebouwd
Niet al te duur, het is niet een hoofdrouter
Mag een dual band zijn, maar in principe is voor mij voor op zolder 2,4 voldoende.
Zelf zat ik te denken aan een netgear WNDR3700. Ben je voor 6 tientjes klaar.
Andere optie is een Gembird WNP-RP-002 repeater/acces point, dan moet ik alleen nog een losse switch kopen maar is denk ik alles bij elkaar nog wel goedkoper, twijfel dan alleen over de kwaliteit/stabiliteit.
Zijn er nog andere mogelijkheden (uiteraard) die ik zo vergeet?