Accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:16
Om het wifi bereik in mijn huis te vergroten ben ik op zoek naar een acces point. ( of gewoon een router die kan dienen als ).
Ik heb een eengezinswoning en heb op zolder wifi nodig terwijl mijn router op de BG staat. Ik heb al een kabel op de eerste verdieping en wil daar dus een AP op aansluiten. Mijn oude TP-Link 1043 die ik als AP gebruikte tot nu toe is overleden. Tenminste als ik hem elke dag even van de stroom afhaal doet hij het weer een dag. Al volledig gereset en andere software geprobeerd, maar probleem blijft hetzelfde.

Belangrijk zijn:
Stabiliteit ( oftewel weinig uitval van wifi )
Liefst ook een ethernet switch ingebouwd
Niet al te duur, het is niet een hoofdrouter

Mag een dual band zijn, maar in principe is voor mij voor op zolder 2,4 voldoende.

Zelf zat ik te denken aan een netgear WNDR3700. Ben je voor 6 tientjes klaar.
Andere optie is een Gembird WNP-RP-002 repeater/acces point, dan moet ik alleen nog een losse switch kopen maar is denk ik alles bij elkaar nog wel goedkoper, twijfel dan alleen over de kwaliteit/stabiliteit.

Zijn er nog andere mogelijkheden (uiteraard) die ik zo vergeet?

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-02 15:48
Zelf ben ik hier laatst ook mee bezig geweest en ben ik tegen grote limitaties aangelopen van eigenlijk alle consumenten accespoints.

Het probleem is namelijk dat normale accespoints op een andere kanaal draaien als je huidige router.
Het device dat verbinding heeft met je wifi zal pas overschakelen als er helemaal geen verbinding meer is.
Of je moet handmatig de verbinding verbreken en weer opnieuw aanzetten.

(semi)pro alternatieven ondersteunen zero handoff, wat inhoud dat hij bekijkt met welke accespoint het beste bereik is en dan uit zichzelf je met het beste bereik verbindt.
Het enigste betaalbare alternatief is van unifi
http://tweakers.net/categ...WyMjQwAHKLMpNTfTPzlKwMagE

er is een versie van rond de 70 euro, alleen is die niet erg snel. en de snelle versie is weer gelijk 200 euro.

Dus dat is een afweging die je zelf moet maken.

Zelf heb ik nu 2 van 70 euro in mijn huis hangen, en ik zou nooit meer terug willen naar iets anders.
Voor mij weegt het gemak veel sterker dan de snelheid.

PS. houd er wel rekening mee dat zero handoff alleen werkt met 2 van hetzelfde merk, dus als je er 1 koopt heb je naast de mooie interface er nog niet veel aan.