Als je zoekt naar laptops in het wat hogere segment die in staat zijn om echt goed mee te komen met de laatste games dan kom je snel uit op zeer in het oog springende ontwerpen qua uiterlijk.
Ik begrijp dat de meesten in de doelgroep het belangrijk vinden hoe de laptop smoelt.
Veel toeters en bellen, flitsende kleuren en lichtjes all over the place, verpakt in futuristische cases.
Ik hou meer van low-profile uiterlijk. Niet alleen omdat de laptop op een prominente plaats in de woonkamer staat en we niet een permanente kerstboom willen, maar ook omdat de laptop gebruikt wordt voor zakelijke toepassingen en deze soms ingezet moet kunnen worden als presentatiemiddel bij klanten.
In het kort zoek ik dus alternatieven voor gaming laptops die een zakelijk (voor anderen wellicht saai) uiterlijk hebben maar wel de grafische power in zich hebben om een tijdje mee te kunnen gaan met moderne games. Als het mogelijk is de verlichting uit te zetten is ook prima.
Wat ga je met je laptop doen?
- First person shooter games met een redelijk tot goede framerates in prima kwalitatieve settings
- Software development (visual studio .NET)
- Video editing (premiere, handbrake conversies, camtasia projecten)
- Dagelijkse activiteiten (internet, email, office etc)
- (desktop vervanger)
Wat is je budget?
- Zo rond 1500 - 1700 euro. Bij zeer goede argumenten ben ik over te halen om tot 2000 te gaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
- Zo nu en dan. Gewicht is geen issue. Laptop in gebruik zal vrijwel altijd op netstroom aangesloten zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Kwalitatief goede merken. Mijn ervaring met Dell is goed. Maar andere merken zoals MSI, ASUS lijken mij ook prima. Suggesties en ervaringen met andere merken is dus erg welkom.
Verder heb ik deze must/wanna haves:
- Minimaal 17 inch, full HD 1920x1080. Hogere resoluties niet echt nodig, maar wel kwalitatief goed.
(geen 3D scherm, ook touch niet nodig)
- Goede audio (via speakers).
- Gigabit LAN aan de achterzijde van de laptop gezien de gebruikte ruimte links/rechts.
- HDMI uitgang
Ik heb momenteel deze laptop:
Dell XPS 17 (full HD), type L701X (bouwjaar 2010)
Intel i7 Q740 1.73 Ghz
12 Gb RAM
GeForce GT 445M
2x 500Gb 7200 HD's
(zeer tevreden over deze laptop, maar is nu wel aan vervanging toe.
Moderne FPS games zijn slecht te spelen, zelfs op LOW quality)
Ik begrijp dat de meesten in de doelgroep het belangrijk vinden hoe de laptop smoelt.
Veel toeters en bellen, flitsende kleuren en lichtjes all over the place, verpakt in futuristische cases.
Ik hou meer van low-profile uiterlijk. Niet alleen omdat de laptop op een prominente plaats in de woonkamer staat en we niet een permanente kerstboom willen, maar ook omdat de laptop gebruikt wordt voor zakelijke toepassingen en deze soms ingezet moet kunnen worden als presentatiemiddel bij klanten.
In het kort zoek ik dus alternatieven voor gaming laptops die een zakelijk (voor anderen wellicht saai) uiterlijk hebben maar wel de grafische power in zich hebben om een tijdje mee te kunnen gaan met moderne games. Als het mogelijk is de verlichting uit te zetten is ook prima.
Wat ga je met je laptop doen?
- First person shooter games met een redelijk tot goede framerates in prima kwalitatieve settings
- Software development (visual studio .NET)
- Video editing (premiere, handbrake conversies, camtasia projecten)
- Dagelijkse activiteiten (internet, email, office etc)
- (desktop vervanger)
Wat is je budget?
- Zo rond 1500 - 1700 euro. Bij zeer goede argumenten ben ik over te halen om tot 2000 te gaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
- Zo nu en dan. Gewicht is geen issue. Laptop in gebruik zal vrijwel altijd op netstroom aangesloten zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Kwalitatief goede merken. Mijn ervaring met Dell is goed. Maar andere merken zoals MSI, ASUS lijken mij ook prima. Suggesties en ervaringen met andere merken is dus erg welkom.
Verder heb ik deze must/wanna haves:
- Minimaal 17 inch, full HD 1920x1080. Hogere resoluties niet echt nodig, maar wel kwalitatief goed.
(geen 3D scherm, ook touch niet nodig)
- Goede audio (via speakers).
- Gigabit LAN aan de achterzijde van de laptop gezien de gebruikte ruimte links/rechts.
- HDMI uitgang
Ik heb momenteel deze laptop:
Dell XPS 17 (full HD), type L701X (bouwjaar 2010)
Intel i7 Q740 1.73 Ghz
12 Gb RAM
GeForce GT 445M
2x 500Gb 7200 HD's
(zeer tevreden over deze laptop, maar is nu wel aan vervanging toe.
Moderne FPS games zijn slecht te spelen, zelfs op LOW quality)
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j