Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

No-nonsense zakelijke gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Als je zoekt naar laptops in het wat hogere segment die in staat zijn om echt goed mee te komen met de laatste games dan kom je snel uit op zeer in het oog springende ontwerpen qua uiterlijk.

Ik begrijp dat de meesten in de doelgroep het belangrijk vinden hoe de laptop smoelt.
Veel toeters en bellen, flitsende kleuren en lichtjes all over the place, verpakt in futuristische cases.

Ik hou meer van low-profile uiterlijk. Niet alleen omdat de laptop op een prominente plaats in de woonkamer staat en we niet een permanente kerstboom willen, maar ook omdat de laptop gebruikt wordt voor zakelijke toepassingen en deze soms ingezet moet kunnen worden als presentatiemiddel bij klanten.

In het kort zoek ik dus alternatieven voor gaming laptops die een zakelijk (voor anderen wellicht saai) uiterlijk hebben maar wel de grafische power in zich hebben om een tijdje mee te kunnen gaan met moderne games. Als het mogelijk is de verlichting uit te zetten is ook prima.

Wat ga je met je laptop doen?
- First person shooter games met een redelijk tot goede framerates in prima kwalitatieve settings
- Software development (visual studio .NET)
- Video editing (premiere, handbrake conversies, camtasia projecten)
- Dagelijkse activiteiten (internet, email, office etc)
- (desktop vervanger)

Wat is je budget?
- Zo rond 1500 - 1700 euro. Bij zeer goede argumenten ben ik over te halen om tot 2000 te gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
- Zo nu en dan. Gewicht is geen issue. Laptop in gebruik zal vrijwel altijd op netstroom aangesloten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Kwalitatief goede merken. Mijn ervaring met Dell is goed. Maar andere merken zoals MSI, ASUS lijken mij ook prima. Suggesties en ervaringen met andere merken is dus erg welkom.

Verder heb ik deze must/wanna haves:

- Minimaal 17 inch, full HD 1920x1080. Hogere resoluties niet echt nodig, maar wel kwalitatief goed.
(geen 3D scherm, ook touch niet nodig)
- Goede audio (via speakers).
- Gigabit LAN aan de achterzijde van de laptop gezien de gebruikte ruimte links/rechts.
- HDMI uitgang

Ik heb momenteel deze laptop:

Dell XPS 17 (full HD), type L701X (bouwjaar 2010)
Intel i7 Q740 1.73 Ghz
12 Gb RAM
GeForce GT 445M
2x 500Gb 7200 HD's

(zeer tevreden over deze laptop, maar is nu wel aan vervanging toe.
Moderne FPS games zijn slecht te spelen, zelfs op LOW quality)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Msjl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 21:55
Zelf ben ik ook op zoek naar zo'n no-nonesense gaming laptop, maar er is bar weinig te vinden.

Je zou kunnen kijken naar de Gigabyte P37. Ze zitten wel aan de top van je budget, maar het lijken me goede gaming laptops die niet de 'gaming' uitschreeuwen.

De Razer Blade vind ik persoonlijk ook nog wel fatsoenlijk, maar deze moet je dan weer importeren.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Al eens op bto.eu gekeken? Kun je je eigen laptop samenstellen binnen je budget en zeker met jou eisen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:02
Misschien een idee om een voor 1000 euro een goede desktop voor games samen te stellen en voor de rest van het geld bijv. een pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC007H te nemen?

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik denk dat je qua budget en prijs/kwaliteit op een GTX 970M uitkomt... Helaas is er niet zo heel veel te krijgen: http://tweakers.net/categ...BEKRYsbmyMJG5hamQOFK-tBQA

Zoals True al zei: zelf samenstellen is wellicht je best optie. Dan kan je ook makkelijk upgraden / customizen als dat nodig is / wordt.

Edit: Ik sluit me verder helemaal bij X2X2X aan als hij zegt dat je ook een desktop moet overwegen. Als je hem toch niet veel mee hoeft te nemen ben je dan vééééél goedkoper uit, met meer upgrade-mogelijkheden... Dan kan je een leuk/mooi laptopje erbij kopen voordezelfde prijs, die een stuk lichter is. Dat zou mijn voorkeur wel hebben.
(Maar voor LAN-parties en dergelijke is een gamelaptop wel handig.)

[ Voor 31% gewijzigd door Mad Maniak op 16-03-2015 16:02 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
Bij www.xnotebooks.nl kun je hem ook helemaal naar je smaak samenstellen.

Verwijderd

kijk eens bij alienware ?

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
Die zijn meestal best wel een kerstboom qua uiterlijk en dat wilde hij niet.

Verwijderd

Dat is nou het perfecte beeld van wat de TS NIET wil. Hij wil een goede gaming laptop ZONDER allerlei lampjes, een extreem uiterlijk, etcetera niet MET al die dingen.

BTO en xnotebooks lijken goede opties. Echter zou ik persoonlijk inderdaad kiezen voor een €1000 gaming desktop + een €700-800 laptop voor je behoeften onderweg.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik ben het algemeen eens met een losse desktop / laptop combinatie, maar ik ben juist hiervan afgestapt aangezien een desktop meer ruimte in beslag neemt op de vaste plek (los scherm, toetsenbord etc) en dat ik alles in één wil hebben. Dus ook kunnen gamen als ik de laptop meeneem, bijv. op vakantie.

Verder is Alienware qua specs interessant, maar inderdaad zijn dat juist bakken die ik afschuwelijk vindt.

De suggestie voor een Gigabyte P37 is zeker interessant, maar ik kan nergens een Nederlandse winkel/webshop vinden waar deze verkocht worden. Ik weet dus ook niet wat mij een P37 zou gaan kosten.

De BTO en xnotebooks zijn qua uiterlijk en specs zeker interessant. Maar ik heb geen idee wat de bouwkwaliteit van deze systemen nu eigenlijk is. Hebben deze merken ook verschillende cases of zijn het allemaal dezelfde? Zou mooi zijn om verschillende versies in het echt te kunnen bekijken en wat mee te spelen om een indruk te krijgen van de kwaliteit.

Wat ik ook bij BTO mis zijn de specs aangaande audio via de speakers. Ik zie bijv. geen subwoofer of details over welke speakers gebruikt worden. Ik heb nu in mijn laptop JBL speakers/subwoofer en geeft zeer goed geluid.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben zeker te spreken over mijn U•BOOK 15CL16, je kan een afspraak maken om bij ze langs te komen om wat te bekijken, ze hebben ook een soort showroom. Bouwkwaliteit ben ik ook wel tevreden over. Netjes en zakelijk precies wat ik wilde, ook degelijk en valt zeker niet uit elkaar.
Audio luister ik nooit via mijn notebook dus kan daar echt niets over zeggen.

http://www.bto.eu/ustorelocator/location/map/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Msjl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 21:55
Xymox schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:10:
...
De suggestie voor een Gigabyte P37 is zeker interessant, maar ik kan nergens een Nederlandse winkel/webshop vinden waar deze verkocht worden. Ik weet dus ook niet wat mij een P37 zou gaan kosten.
...
MaxICT verkoopt ze en SiComputers ook. Ik maak me wel zorgen om de "Zoll" in de titel. Ik denk dat je even moet e-mailen of er een niet toevallig een Duits toetsenbord op zit. Als ze de Duitse versie verkopen, kunnen ze wellicht ook de USA international versie voor je bestellen?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ok, vraagje over deze MSI

MSI GT72 2QE-476NL (Dominator Pro)
pricewatch: MSI GT72 2QE-476NL (Dominator Pro)
YouTube: MSI GT72 Dominator Pro Interview - Newegg TV

Ik neem aan dat je het bling-bling gehalte kan instellen.
Wie kent dit systeem en kan daar wat over zeggen?

Qua features, mooi is dat LAN en Power aansluitingen op de achterkant zitten.
Ook GPU is zo te zien top.

Vergeleken met andere systemen, roep maar of dit iets is of dat er betere alternatieven zijn.

• Accez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Als je met bling bling gehalte het lichtgevend keyboard bedoelt, dat werkt perfect.
Ik heb de MSI GS60 2PE-212NL, werkt perfect

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
[b][message=43917643,noline]
Verder is Alienware qua specs interessant, maar inderdaad zijn dat juist bakken die ik afschuwelijk vindt.
Ik bezit momenteel een Alienware 17. Die is inderdaad net een kerstboom als ik er op game omdat dan alle verlichting aanstaat in de meest vreemde combinaties. Ergens heeft dat wel wat.

Echter als ik hem bij heb voor zaken staat alle verlichting gewoon weg uit en dan is het enige wat opvalt de alienware letters onder het scherm en de alien achterop. Van alle gamelaptops vind ik eigenlijk wel dat deze de beste styling heeft. Er zitten namelijk weinig toeters en bellen op als je de verlichting uitzet. Dan is het een strakke notebook denk ik. Mooi aluminium cover. In tegenstelling tot MSI of Asus met veel toeters en bellen die er dus niet afkunnen.

In deze review staan best wel wat foto's met de verlichting uit ik zou zeggen oordeel zelf. Ik weet overings best dat smaak persoonlijk

reviews: Alienware 17 versus Asus G750J: strijd der gamegiganten

Nickname KasPlantje.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:56
Je kunt toch een Dell Precision naar wens configureren?
Klik dan wel eerst een duurdere aan, en kies dan goedkopere onderdelen, want de goedkopere basismodellen hebben niets te kiezen.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 07:51:
Je kunt toch een Dell Precision naar wens configureren?
Klik dan wel eerst een duurdere aan, en kies dan goedkopere onderdelen, want de goedkopere basismodellen hebben niets te kiezen.
Wel erg prijzig, toch?

De genoemde modellen in deze thread zijn allemaal flink goedkoper.
Ik vraag mij dan af waarin die meerprijs dan zit.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:56
Er word gevraagd om een "No-nonsense zakelijke gaming laptop". Bij dell krijg je precies dat. Een "saai" eenvoudig ontwerp, met krachtige inhoud (naar wens). Met service aan de deur voor het eerst jaar.
Voor 2k kun je toch wel wat krijgen? Die van mij was nog lang geen 2k en is al best krachtig met i7 en ssd. Alleen geen extra GPU.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
De "zelfbouw" merken hier genoemd geven wellicht een voordeel dat je vrijwel alle combinaties kan samenstellen, echter kom je dan qua prijs ongeveer uit op vaste systemen met een dergelijke lijst met specs.

De barebones zijn zakelijk, echter wat ik zo her en der lees is de kwaliteit minder in vergelijk met merken als ASUS, Dell en MSI.

Wat Dell betreft, die leveren geen systeem met 980M in 17.3 inch die qua prijs in de buurt komt van andere systemen van andere merken met dezelfde specs.

Ik zal dus water bij de wijn moeten doen en een keuze moeten maken.

Wat ik in ieder geval als must-have heb ingesteld is: i7, gtx 980M 8Gb, 16Gb RAM en 256Gb SSD

- barebones met zakelijk uiterlijk -> mindere bouwkwaliteit, duurder met gegeven musthaves
- vaste systemen met zakelijk uiterlijk -> goede bouwkwaliteit, minder GPU specs, binnen budget
- vaste systemen met gaming uiterlijk -> goede bouwkwaliteit, GPU specs voldoet, boven budget

Gezien het feit dat de kerstboom verlichting getweakt kan worden en zelfs totaal uitgeschakeld en dat het uiterlijk redelijk is kom ik uiteindelijk uit op MSI GT72

Het voordeel is dat bij dit systeem de LAN en power aansluiting aan de achterkant zit.

In deze serie kan ik dan meerdere modellen kiezen. De keuze gaat uit naar twee mogelijkheden:

MSI GT72 2QE-476NL: -> 1900 euro
- 8 Gb RAM
- Geen SSD

pricewatch: MSI GT72 2QE-476NL (Dominator Pro)

MSI GT72 2QE-229NL: -> 2150 euro
- 16 Gb RAM
- SSD 256Gb

pricewatch: MSI GT72 2QE-229NL (Dominator Pro)

Ik zou bij de 476NL dus zelf 8Gb RAM en een SSD bij moeten prikken.
Ik neem aan dat dit uiteindelijk niet echt goedkoper is dan de 229NL.

Het gemak van de 229NL is dat alles out-of-the-box klaar is.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Als je geen grafische overkill nodig hebt, kan ik je de 17inch Acer Nitro aanraden, ziet er zakelijk uit, kan je upgraden met een m.2 SSD van 960gb indien nodig, Lan zit alleen wel aan de zijkant.

Alternatief voor een echte desktop vervangers zijn dan de MSI GT 72 serie of de BTO/xnotebook CLEVO http://www.xnotebooks.nl/...0-k3100-k5100-p771zm.html

Met desktop i7 en mat scherm.

Zelf heb ik er ook naar zitten kijken, maar de Alienware 17, met GTX980m, SSD en i7 was prijstechnisch voor mij het meest interessant. Deze heb ik dit weekend besteld :)

[ Voor 13% gewijzigd door duk3n op 01-04-2015 17:21 ]

Pagina: 1