Bluescreen na upgraden RAM - Sony VAIO VPCZ112GD

Pagina: 1
Acties:

• LandRoverTeun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Hallo,

De titel zegt het al...
Het betreft de volgende laptop: http://esupport.sony.com/...3&tab=manuals#/manualsTab

Daarin zit standaard het volgende geheugen: http://parts.arrow.com/it...mt16jsf25664hz-1g1f1#yEGp
En ik wil graag van deze twee 2GB bankjes upgraden naar twee 4GB bankjes. Samen 8GB dus, wat ook de max is voor deze laptop.
Daarom heb ik het volgende setje (tweedehands via tweaker) aangeschaft: http://tweakers.net/price...m-memory-kit-1066mhz.html
Naar mijn kunnen en weten precies de juiste specs (?). Ik heb voor de zekerheid een Alternate servicemedewerker gebeld en hij bevestigde dat alles zou moeten werken.

Opstarten lukt wel, maar na een tijdje krijg ik een bluescreen.
Ik zag de 8GB ram staan in mijn configuratiescherm en werd al happy, maar dat werd abrupt verstoord.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Is de nieuwe RAM sowieso wel geschikt?
Of kan ik het beter weer gelijk op Marktplaats gooien...?

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Teun

Ps. Ik heb mijn oude geheugen inmiddels weer terug geplaatst in de laptop en alles werkt naar behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door LandRoverTeun op 16-03-2015 09:51 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:33

Esumontere

Floep, banaan.

Klinkt alsof je 'nieuwe' RAM kapot is. Je kunt het met 1 reepje testen, en vervolgens met het andere reepje, om het kapotte reepje te vinden. Terug op MP gooien lijkt me niet zo'n goed idee, gezien het waarschijnlijk stuk is.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Inderdaad niet op marktplaats, als het geheugen inderdaad kapot is ben je mensen aan het oplichten.

• LandRoverTeun
Aii, het zou ook nog kunnen dat ze defect zijn inderdaad. En nee dan plaats ik ze uiteraard niet op Marktplaats zonder dat netjes te vermelden.
Ik zat te denken dat ze niet geschikt zouden zijn, maar dat ze kapot zijn is misschien wel meer voor de hand liggend.

Ik ga kijken of ik aanspraak kan doen op de (levenslange-) garantie.

Bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door LandRoverTeun op 16-03-2015 11:12 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

LandRoverTeun schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:12:
Aii, het zou ook nog kunnen dat ze defect zijn inderdaad. En nee dan plaats ik ze uiteraard niet op Marktplaats zonder dat netjes te vermelden.
Ik zat te denken dat ze niet geschikt zouden zijn, maar dat ze kapot zijn is misschien wel meer voor de hand liggend.

Ik ga kijken of ik aanspraak kan doen op de (levenslange-) garantie.

Bedankt
Ik zou eerst maar eens zeker van weten dat het defect is, als het niet defect blijkt te zijn kunnen ze om verzend- / onderzoekskosten vragen.

• LandRoverTeun
Heren, nog bedankt voor de tips!

Inmiddels is het allemaal netjes opgelost.
Corsair heeft het product onder garantie (=levenslang) gerepareerd en alles werkt nu naar behoren in mijn laptop.

Mvg,

Teun

Ps. Wat mij betreft mag hier een slotje op!

[ Voor 10% gewijzigd door LandRoverTeun op 24-03-2015 14:54 ]

Pagina: 1