Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

boete gekregen i.v.m. niet verzekerd

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik heb een "waarschuwing"" gekregen van het RDW dat ik een boete ga krijgen voor het niet verzekerd hebben van een bromfiets. belangrijk is denk ik de situatie dus dat zal ik even proberen toe te lichten:

afgelopen november is mijn Tomos weggehaald, jammer maar helaas na de aangifte alles opgeborgen en na 3 maanden heb ik het oude kentekenbewijs vernietigd (behalve de tenaamstelling natuurlijk)

Enkele weken geleden werd ik gebeld door de politie dat ze de brommer gevonden hadden en dat ik hem op mocht halen. echter ging ik juist op dat moment een weekendje weg en sprak ik af om een afhaal afspraak te maken wanneer ik terug kwam van vakantie.

na het weekend heb ik gebeld en helaas was de politie de Tomos toen kwijt 8)7, na enkele weken zoeken ontving ik een brief van het RDW waarin stond dat ik weer verantwoordelijk was voor het voertuig. hierover heb ik toen het RDW gebeld dat ik nog geen voertuig gezien had omdat de politie het kwijt was.
dit was in principe geen probleem omdat de tenaamstelling pas inging na het afhalen.

afgelopen woensdag (11-3) was het zover en kon ik de tomos afhalen op het politiebureau, daar aangekomen bleek dat het eigenlijk alleen maar oud ijzer was:

- cilinderkop ontbreekt
- carbaruateur ontbreekt
- ontsteking is niet compleet
- band lek
- handvaten ontbreken
- pakkendrager afgebroken

de brommer moest ik meenemen dus zogezegd zo gedaan de brommer omstreeks 18:30 meegenomen, op donderdag ochtend heb ik het RDW gebeld met de vraag hoe nu verder want ik kan er zo niks mee en dat ik hem wilde laten schorsen. zogezegd zogedaan en om 10:20 heb ik bevestigd gekregen dat de Tomos geschorst is..

afgelopen vrijdag 13-3 ontvang ik een brief dat de brommer niet verzekerd was op woensdag 11-3 (de dag van afhalen :? ) en dat me dit €330,- gaat kosten.

wat zijn mijn kansen om hier tegen in te gaan?, ik vind het namelijk uiterst onredelijk en daarbuiten heeft dit helemaal 0 met verkeersveiligheid te maken.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Klinkt alsof het automatische systeem die je de brief stuurt je voor is geweest voordat de bevestiging van het schorsen geregeld is.

Ik zou ze dus even bellen, want het klinkt eerder als een automatisering probleem dan dat het RDW je wilt "naaien"

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Reloader schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:39:
wat zijn mijn kansen om hier tegen in te gaan?, ik vind het namelijk uiterst onredelijk en daarbuiten heeft dit helemaal 0 met verkeersveiligheid te maken.
Dat laatste is niet relevant - het gaat erom dat je verplicht bent om het voertuig te verzekeren. Tenzij je het schorst, en daar zitten ook allerlei eisen aan. Maar ik denk dat dit gewoon op een fout berust, waarom vertel je bovenstaand verhaal niet aan de RDW en kijk je wat hun reactie is? Dit lijkt op een geautomatiseerd bericht namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 16-03-2015 09:44 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Reloader
ik ben ook zeker van plan opm het RDW te bellen!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Je hebt dus alleen een telefonische bevestiging dat het ding geschorst is? Tip voor volgende keer: bij zulk soort afspraken ALTIJD vragen of je een bevestiging per mail of via briefpost kunt krijgen. Dan heb je het namelijk zwart op wit staan. Nu heb je in theorie geen poot om op te staan.

En verder gewoon even RDW bellen, dan komt het vast in orde. Als het goed is moeten ze dan ook wel kunnen zien dat je al eerder gebeld hebt.

• Reloader
heb een bevestiging per mail gehad van de schorsing

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Als de datum daarop eerder is dan de dagtekening van de brief dan is het geen punt en zou je geen boete moeten krijgen.

• Reloader
die brief is getekend op 11 maart, wat vreemd is want ik heb natuurlijk 11 maart om 18:30 pas de brommer opgehaald dus dat is waarschijnlijk meteen gebeurd.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:51
De dag van ophalen was hij dus niet geschorst en niet verzekerd. Lastige situatie, want de RDW was toen al dicht natuurlijk. Hopelijk gaan ze er coulant mee om.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Reloader
LordSinclair schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:11:
De dag van ophalen was hij dus niet geschorst en niet verzekerd. Lastige situatie, want de RDW was toen al dicht natuurlijk. Hopelijk gaan ze er coulant mee om.
precies dat ja

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me dat je dit met een telefoontje kunt oplossen. Even bellen, het zijn ook mensen die de telefoon opnemen en je wordt nu gestraft door een automatisch systeem.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 18:55
Het RDW bellen heeft weinig nut, zij zeggen je dat ze er niets aan kunnen veranderen omdat dit gewoon zo de regels zijn.
Maar als je beroep doet tegen je boete, met een nette brief dan kom je heel ver, natuurlijk wel de bewijzen mee sturen.
(*Ervaring mee omdat het RDW het kentekenbewijs van mijn gesloopte auto was verloren en er meer dan een maand over te doen om mijn auto uit te schrijven)

• Reloader
dit wordt inderdaad nog een hele rel, want RDW stuurt me naar de politie, die sturen me naar RDW (hoi kastje, ik ben muur) en ze doen allebei alsof ze van niets weten!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:59

Barbas

Gallego!

Nog een update hierover? Ben benieuwd hoe dit is afgelopen? Of loopt het nog?

Mejor así

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik vind het ook wel vaag dat je je brommer mee moest nemen. Toen ik de resten van mijn gestolen scooter (lang geleden trouwens..) niet meer terug wilde hebben (ding was namelijk compleet kaalgeroofd en vervolgens in het water gedumpt waar-ie hoogstwaarschijnlijk langere tijd had gelegen. De grappenmaker(s) had(den) wel de kentekenplaat aan het frame vast gemaakt...) was het geen probleem, de papieren die ik nog had (ik had het kentekenbewijs compleet bewaard) moest ik afgeven en korte tijd later zag ik via vwe.nl dat het kenteken als "Gedemonteerd" stond.

Mij werd toen dus verteld: Of je accepteert hem en krijgt hem weer op je naam etc, of je neemt er afstand van.

Een brommer die later van me werd gestolen is tot nu toe spoorloos, maar mocht dat hok (na een jaar of 8 ofzo) nog op duiken dan ga ik dat ding absoluut niet meenemen naar huis.

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 20-03-2015 00:10 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1