Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN client synology en internet problemen

Pagina: 1
Acties:

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Ik wil graag het internet op via een VPN server, mede door dit nieuwsbericht.

Nu heb ik mijn Synology NAS (DS 414, DSM 5.1) laten verbinden via OpenVPN m.b.v. deze tutorial tot en met puntje 13.

Nu lukt het mij een VPN verbinding met de VPN server (Ironsocket) en te downloaden m.b.v. NZBget dat op de NAS geinstalleerd is.
Echter wanneer ik dit doe, dan gaat er wat mis. De wifi connectie verliest zijn toegang tot het internet waardoor tablet/telefoons niet meer gebruik kunnen maken van de wifi.
Ik gebruik de standaard UPC router (Technicolor 7200).

Nu heb ik twee vragen:
1. hoe los ik bovenstaand probleem op, want ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen met zoeken.
2. is er een mogelijkheid om al het standaard internet verkeer via de VPN server te laten verlopen, zonder dat ik per device een verbinding moet opzetten? Is het mogelijk de router in te stellen als VPN client zodat alle devices in mijn huis standaard via de VPN gaan zonder eerst te hoeven connecten per device? Ik ga er vanuit dat dit in ieder geval niet kan met mijn standaard UPC router. Ik ben persoonlijk gecharmeerd van Netgear. Zou de Netgear WNDR 4300 deze taak out of the box kunnen?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hè? Je draait een VPN client op de NAS, alleen de NAS gebruikt de tunnel, en vervolgens verlies je je wifi? Die wifi zit op de router, neem ik aan?
Wat zijn de netwerkgegevens van een wifi client, met en zonder internet?
2. is er een mogelijkheid om al het standaard internet verkeer via de VPN server te laten verlopen, zonder dat ik per device een verbinding moet opzetten? Is het mogelijk de router in te stellen als VPN client zodat alle devices in mijn huis standaard via de VPN gaan zonder eerst te hoeven connecten per device? Ik ga er vanuit dat dit in ieder geval niet kan met mijn standaard UPC router. Ik ben persoonlijk gecharmeerd van Netgear. Zou de Netgear WNDR 4300 deze taak out of the box kunnen?
Theoretisch kun je een VPN client op je router installeren, en alle verkeer door de tunnel sturen. Alleen is encryptie duur, en de meeste consumenten routers zullen niet veel verder komen dan +/- 20 Mbit/sec. Verder is dat natuurlijk dodelijk voor je ping waarde. Gamen via een VPN lijkt me een no-no.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Je draait helemaal geen VPN client op je NAS.
Synology heeft alleen een VPN server aan boord en je zet dus een site-to-site VPN op met die provider.
Al het verkeer wordt nu over die VPN gerouteerd en DNS zal dus wel niet meer werken.
Meestal staat als DNS server het adres van je router ingesteld en die router zal het wel niet meer snappen.
Probeer eens 8.8.8.8 als DNS in te stellen op devices.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
[...]
Theoretisch kun je een VPN client op je router installeren, en alle verkeer door de tunnel sturen. Alleen is encryptie duur, en de meeste consumenten routers zullen niet veel verder komen dan +/- 20 Mbit/sec. Verder is dat natuurlijk dodelijk voor je ping waarde. Gamen via een VPN lijkt me een no-no.
[/quote]

Daar heb ze zeer zeker een punt en tegelijk ook de reden dat ik in eerste instantie een site-to-site verbinding via de NAS alleen heb gemaakt (Bedankt Ben(V)).

En stel nou dat ik een unencrypted tunnel opzet naar de VPN server? De overheid kan me ongetwijfeld volgen, maar schud ik hiermee iedere andere stichting van me af die geen bevoegdheid heeft? De VPN provider claimt geen logs bij te houden. Dan zou mijn doorvoersnelheid misschien wel goed genoeg blijven?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes