Toon posts:

PC-game tips gevraagt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korte inleiding; Na ruim 15 jaar heb ik weer een game-pc gekocht/gebouwd. De laatste pc-games die ik dus heb gespeeld was in de periode Tombraider (het origineel uiteraard niet de reboot)

Dus mijn vraag aan jullie is welke pc-games die de laatste 18 jaar zijn uitgekomen. Moet je als pc-gamer gespeeld hebben. En is er nog een bepaalde volgorde waarin je ze eigenlijk zou moeten spelen.

In de tussen tijd heb ik wel meerdere console gehad dus pc exclusief games hebben mijn voorkeur.

Voor nu staan alvast op mijn lijst
- Valve compleet pack. (meeste games heb ik al in de vorm van de orange box, maar voor 20 euro op g2a is het een goede start)
- Prison architect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Wat vooral in opkomst is gekomen in de afgelopen 15 jaar zijn MMO's.
Als je nog nooit een MMO hebt gespeeld, zou ik je adviseren om een eens te kijken of dit wat voor je is.

World of Warcraft biedt een gratis probeer versie tot lvl 20 aan.
Ander MMO's zullen mogelijk ook een dergelijke trial hebben zodat je zelf kan kiezen

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal zeker warcraft 3 spelen. Wat betreft Wow. Ik denk dat ik de free trail zal bekijken puur zodat ik kan zeggen dat ik dit ooit gespeeld heb, maar waarschijnlijk niet meer dan dat. Een hoop PC gamer reageerde op klachten op de herhaling in destine dat console gamers dit gewoon niet gewend waren om dat ze nooit een mmo hadden gespeeld. Ik was na een dag keer op keer de zelfde strikes spelen er meteen zo klaar mee dat ik de game niet meer heb aangeraakt. Maar nogmaals bedankt voor de tip. Zijn er nog meer milestone in PC land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 19:54

parsnep

Cloud-Master

mischien staan er hier een paar tussen Wikipedia: List of PC exclusive games

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit is wel heel generiek. Welk genre zoek je bijvoorbeeld in? Nu kan ik wel 20 games opnoemen, maar laat ik het houden bij een per genre.

RTS: Starcraft II
RPG: The Elder Scrolls V: Skyrim
Shooter: Counter Strike: Global Offensive
Indie: Prison Architect is een aardige start inderdaad
Cardback: Hearthstone
Race: GTA IV, maar GTA V komt (nu echt..) bijna op de PC uit
Adventure: Myst

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30

D4NG3R

kiwi

:)

Behalve dat GTA IV/V een Sandbox game is, wat heeft het te maken met racing? Er zijn voldoende goede racegames te vinden?

De Valve complete pack is inderdaad een meer dan prima start en houd je zeker een tijdje zoet. Maargoed, je vraag is nogal generiek. Wat voor genre(s) spreekt jouw aan?

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 16-03-2015 22:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51
Poeh, dat is nogal een opgave. Een aantal titels die zo bij mij opkomen:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

D4NG3R schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:38:
Behalve dat GTA IV/V een Sandbox game is, wat heeft het te maken met racing? Er zijn voldoende goede racegames te vinden?
Dat klopt zeker, maar je kunt er ook auto in rijden. :+
Zonder specifiekere vragen van TS, zijn er wel 100 racespelletjes op te noemen.. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle bedankt.
Persnep, oké die lijst is bijna net zo "dauning" als de steam/g2a shop een klein beetje mee aanwijzingen wat de parels zijn is zeer welkom.
Alle overige aanbevelingen worden zeker mee genomen.

Ik weet dat een zeer open vraag heb gesteld, excuses daarvoor maar is zeer bewust. Ik zou het zonde vinden om een parel te missen enkel omdat ik mijn vraag te specifiek heb gemaakt. Voel je zeker niet tegen gehouden om iets voor te stellen dat al wat ouder is.

GTA is zeker bekend. Maar al gespeeld. Hoe is crysis? Het stond een tijdje bekend als de mooiste game, maar is de gameplay het nog steeds waard gezien de beelden waarschijnlijk niet meer de zelfde indruk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Pak een site als Metacritic, kijk naar wat er goed scoort en leef je uit. Dit is een onmogelijke vraag om te beantwoorden en je kan prima zelf wat moeite doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:56:
Pak een site als Metacritic, kijk naar wat er goed scoort en leef je uit. Dit is een onmogelijke vraag om te beantwoorden en je kan prima zelf wat moeite doen.
Ik heb en zal zeker nog meer moeite doen. Ik vraag niet om een alles onvattend antwoord puur tip wat jullie vind dat de beste/favoriete games zijn of wat een pc gamer gespeeld moet hebben.

Metacritic is een handige tool maar laat helaas niet zien of games nog steeds het spelen waard zijn. Bij release kunnen hoge ogen hebben gegooid maar bij veel game was dat puur voor schoonheid die nu niet veel indruk meer maakt. Nogmaals ik ben zeer dankbaar voor alle tips en hoop er nog vele te mogen ontvangen.
Pagina: 1