Toon posts:

BBG maart 2015: dongel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers :D

Ik heb het voor elkaar gekregen! Ik heb mijn eerste pc ooit in elkaar gesleuteld! De budget game pc van de tweakers BBG maart 2015 :)

Probleempje is alleen dat ik in een studentenhuis woon en geen draad naar mijn pc kan trekken :(

Nu heb ik net echt letterlijk 3u lang op mijn mobiel gezocht naar de beste dongel maar ik kan er gewoon echt niet uitkomen. Ik Had bij de mediamarkt een netgear wireless dongel gekocht voor 20ek. Echt de grootste miskoop ooit! Ik ben echt opgefokt hoe belachelijk slecht dat ding is. Als ik al internet heb is het sloom en hij verbreekt voortdurend de verbinding. Ik Had hiervoor een msi laptop en daarbij was de verbinding perfect.

Mijn vraag is: hoe maak ik mijn systeem af? Wat ik de beste manier om een solid draadloze verbinding te krijgen met een pc? Ik heb echt 3u rond gezocht maar steeds als ik denk dat is wel een goede en ik zoek vervolgens een review hier op tweakers dan krijg je 1 nietszeggende review.. :/ dus wat moet ik kopen?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:56
Trek een kabel. :P

Koop een interne wifi netwerkkaart. Zoiets: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 23:22
Een 100% stabiele draadloze netwerkverbinding is een utopie, een netwerkkabel is vele malen stabieler. Waarschijnlijk is dit niet wat je wil horen. Nadeel van draadloze netwerkkaarten die je inbouwt is dat de antenne vaak verstopt zit achter de PC, dit is erg nadelig voor de ontvangst. Je zou een usb nic kunnen overwegen met een wat langere kabel zodat je hem optimaal kunt positioneren. Kijk eens naar: pricewatch: TP-Link TL-WN822N

My favorite programming language is solder.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-02 20:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

@awsom
Is die niet voor laptop?

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Topicstarter
De router zit 1 verdieping onder mij en achter mijn pc zegmaar dus het is voor mij niet nadelig! Wat zouden jullie aangeraden hebben als je dat wist?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 01:17:
De router zit 1 verdieping onder mij en achter mijn pc zegmaar dus het is voor mij niet nadelig! Wat zouden jullie aangeraden hebben als je dat wist?
Wat voor router? Een goedkope router die je van de provider krijgt heeft al vaak moeite om door een muurtje te komen, laat staan een plafond...
Als je een echt stabiele verbinding wilt is er maar een echte oplossing: kabel...

Wat wil je met je game pc gaan doen? gamen natuurlijk, maar wat voor games? first person shooters zoals Call of Duty over wifi is vaak onspeelbaar bijvoorbeeld...

Fixing things to the breaking point...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02 23:42

3DDude

I void warranty's

Welke router heb je?

Het beste is netwerkkaart met die je in een pci-express slot doet naar mijn mening.
pricewatch: TP-Link Archer T8E

Ik zou zo iets aanschaffen met 3 antennes.

Maar ik heb gewoon een kabel erin :P

Be nice, You Assholes :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Een netwerk signaal omhoog krijgen is daar bovenop nog eens lastiger ook dan opzij... kan er op zijn minst ERGENS op je verdieping een kabeltje getrokken worden met een extra accesspoint? En probeer áls je draadloos gaat, over de 5GHz band te gaan (scan je ether eens... wordt je niet blij van!)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb hiervoor mijn ether gescanned en daar werd ik inderdaad niet blij van maar ik speelde hiervoor cs go op een msi laptop gt780dx zonder enige lag (draadloos). Volgens mij zitten bij die laptop 2 antennes naast het scherm. Ik ga morgen wel ff kijken of er echt echt echt geen kabel te trekken valt :)

Betreft router: de jongen beneden heeft een of andere huawei pauper ding :D en de meiden boven hebben wel echt een sterk ding.. Geen idee wat alleen. De netwerknaam begint met vgv.. Is daar iets uit af te leiden? Met mijn mobiel stream ik via beiden HD kwaliteit twitch of popcorntime.. Dat moet even pc toch ook makkelijk kunnen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 01:44 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Puch-Maxi schreef op maandag 16 maart 2015 @ 01:05:
Een 100% stabiele draadloze netwerkverbinding is een utopie, een netwerkkabel is vele malen stabieler. Waarschijnlijk is dit niet wat je wil horen. Nadeel van draadloze netwerkkaarten die je inbouwt is dat de antenne vaak verstopt zit achter de PC, dit is erg nadelig voor de ontvangst. Je zou een usb nic kunnen overwegen met een wat langere kabel zodat je hem optimaal kunt positioneren. Kijk eens naar: pricewatch: TP-Link TL-WN822N
Dat is wel een enorm starre statement zo anno 2015. Gewoon een nette draadloze verbinding krijgen is geen utopie, ook al kun je nooit 100% stabiliteit garanderen, want dat lukt je met een kabel ook niet. Echter is de kwaliteit en stabiliteit tegenwoordig van een dermate niveau dat je zeker geen last hoeft te ondervinden van een draadloze verbinding!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Douweegbertje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 02:18:
[...]

Dat is wel een enorm starre statement zo anno 2015. Gewoon een nette draadloze verbinding krijgen is geen utopie, ook al kun je nooit 100% stabiliteit garanderen, want dat lukt je met een kabel ook niet. Echter is de kwaliteit en stabiliteit tegenwoordig van een dermate niveau dat je zeker geen last hoeft te ondervinden van een draadloze verbinding!
Een zéér dappere uitspraak omdat je een aantal factoren niet weet:
* Wat voor muren/vloeren
* Wat voor antennes (omni gaat praktisch alleen opzij)
* Hoeveel babyfoons
* Of de TS 5GHz gebruikt of 2,4GHz
* Hoeveel andere gebruikers op het netwerk zitten
* De mogelijkheid van het accesspoint om alle connecties te balancen

Je hebt een punt: het kán goed gaan, maar zodra je een beetje binnenhuis/studentenhuis hebt... tsja... tenzij je 5GHz in je eigen ruimte kan krijgen, is WiFi haast geen optie.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

5ghz in je eigen ruimte ja want 5ghz hoeft geen garantie te zijn voor een goede ontvangst (ondanks een minder drukke band). Hoe hoger de frequentie, hoe meer je tegen natuurkundige beperkingen aan loopt en hoe slechter het signaal door muren/obstakels komt dacht ik zo (kan er naast zitten).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-02 23:22
Douweegbertje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 02:18:
[...]
Integendeel, de 2.4GHz band zit overvol. Just nu is dit een steeds groter wordend probleem door het beperkte aantal beschikbare kanalen, met name in het stedelijk gebied -bron-. Overschakelen naar de 5GHz band zou een oplossing kunnen zijn, maar nog lang niet alle apparatuur beschikt over een 5GHz radio. Daar komt nog bij dat het bereik op de 5GHz band door meerdere muren en plafonds minder is ten opzichte van 2.4Ghz. We weten natuurlijk niet wat voor router de TS heeft staan :).

My favorite programming language is solder.

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-02 23:20
Wat zijn de ervaringen met zo'n verbinding via lichtnet? Dat is uiteindelijk natuurlijk wel een bedrade verbinding. Zitten vast nadelen aan, maar ik zou die zo niet kunnen noemen.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-02 20:49
SpazzII schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:09:
Wat zijn de ervaringen met zo'n verbinding via lichtnet? Dat is uiteindelijk natuurlijk wel een bedrade verbinding. Zitten vast nadelen aan, maar ik zou die zo niet kunnen noemen.
Werkt echt prima. Gebruik het zelf al jaren zonder problemen. Enige nadeel is dat je download snelheid iets kan teruglopen. Had bij mijn ouders bijv. 80 Mbit abonnement en haalde boven op zolder maar 60 Mbit. Woon nu samen met mijn vriendin in een oud pand en haal daar gewoon de volle snelheid (30 Mbit ADSL)

Latency of te wel je ping in games is bijna hetzelfde als wat je krijgt via de kabel. Zal misschien een paar ms schelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben0s op 16-03-2015 08:32 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 01:40:
Ja ik heb hiervoor mijn ether gescanned en daar werd ik inderdaad niet blij van maar ik speelde hiervoor cs go op een msi laptop gt780dx zonder enige lag (draadloos). Volgens mij zitten bij die laptop 2 antennes naast het scherm. Ik ga morgen wel ff kijken of er echt echt echt geen kabel te trekken valt :)

Betreft router: de jongen beneden heeft een of andere huawei pauper ding :D en de meiden boven hebben wel echt een sterk ding.. Geen idee wat alleen. De netwerknaam begint met vgv.. Is daar iets uit af te leiden? Met mijn mobiel stream ik via beiden HD kwaliteit twitch of popcorntime.. Dat moet even pc toch ook makkelijk kunnen?
VGV is waarschijnlijk een KPN Experia box. Ik kan je dan al vertellen... de wireless ontvangst gaat dan nooit goed worden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Puch-Maxi schreef op maandag 16 maart 2015 @ 01:05:
Die TL-WN822N heb ik ook. Ontvangst is echt briljant. Als het je daar niet mee lukt dan is er wat aan de hand met je router.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Experiaboxen van KPN zijn inderdaad een ramp.

Hoewel een kabel veel beter is, hoeft wifi helemaal niet zo slecht te zijn hoor. Ik zit 1 verdieping boven en 10 meter naast de router en zit via een simpel 150n kaartje verbonden met de standaard Telfort Zyxel-router. Het internet hier is sowieso niet bijzonder snel (10mbit) maar die trek ik er met mijn wifi verbinding er wel voor 95% uit, stabiel zonder dat het uitvalt. Al meer dan 2 jaar.
Zoals TS ook zegt lukt het op z'n mobiel wel, het kan ook prima lijkt me.

Ik zou gewoon zo'n PCI-e kaartje in je PC bouwen, een goede. Of eventueel die TP-link die al genoemd is. Probeer er achter te komen welke router het is, en als deze 5GHz ondersteunt, installeer dan een 5GHz ontvanger.

Daarnaast is Powerline nog niet genoemd :P geen ervaring mee overigens, maar het kan ook een optie zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36
Wat misschien een goed idee is als eerste stap (volgens model "Baat het niet, dan schaad het niet"):

Scoor ergens een USB verlengkabel en hang daar je huidige dongel aan. Ga vervolgens een uurtje prutsen of er geen plek te vinden is waar het bereik wel lekker is.

Dit is geen duurzame, structurele oplossing, maar wel een manier om zonder verdere kosten een redelijke verbetering tot stand te brengen. Ik heb op deze manier mijn verbinding thuis verbetert van "valt ieder kwartier wel eens weg" naar "valt om de twee, drie uur weg."
Ben ik daar trots op, in mijn rol als tweaker?... Nou, nee, dat niet.
Vind ik het een verbetering? Ja, absoluut.

Om mijn reputatie te redden: Ja, ben intussen natuurlijk wel bezig met een echte oplossing, maar met veel minder haast. :)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02 11:23

icecreamfarmer

en het is

Ruben0s schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:29:
[...]

Werkt echt prima. Gebruik het zelf al jaren zonder problemen. Enige nadeel is dat je download snelheid iets kan teruglopen. Had bij mijn ouders bijv. 80 Mbit abonnement en haalde boven op zolder maar 60 Mbit. Woon nu samen met mijn vriendin in een oud pand en haal daar gewoon de volle snelheid (30 Mbit ADSL)

Latency of te wel je ping in games is bijna hetzelfde als wat je krijgt via de kabel. Zal misschien een paar ms schelen.
Ligt wel aan je apparatuur. Wij hebben een nieuwe ketel en wanneer die aanslaat dan heb ik geen internet. Geen idee wat die ketel met het netwerk doet :?.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die ketel doet niets met het netwerk.
Wij hadden een dikke vriezer in de kelder, als die aansloeg, ging inet uit.

Denk dat er dan even een piekstroom door de draden gaat, en dat stoort die dingen.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Powerline heb ik redelijk goede ervaringen mee (wel nieuwbouwhuis, maar powerline adapter bij router en bij PC op verschillende stroomgroepen). In mijn ervaring is de bandbreedte niet gigantisch (20-30mbit werkelijk), maar de ping en stabiliteit zijn prima. Zeker het overwegen waard, al is een goed setje (enige merk wat je hoeft te overwegen is Devolo, of er is inmiddels ook goed spul van andere merken uitgekomen waar ik niet van op de hoogte ben) wel prijzig (denk aan €80-€100). Heb er in ieder geval jarenlang probleemloos over gegamed (Xbox 360).

[ Voor 6% gewijzigd door adamvansanten op 17-03-2015 17:22 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je een android telefoon ? Een handige app om de sterkte van je wireless signaal te bekijken is deze.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-02 21:21
Ik heb goede ervaringen met de TP-Link TL-WDN4800. Het internet is snel (~110 Mbps van de 120 max) en stabiel.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02 11:23

icecreamfarmer

en het is

Reepje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:33:
Die ketel doet niets met het netwerk.
Wij hadden een dikke vriezer in de kelder, als die aansloeg, ging inet uit.

Denk dat er dan even een piekstroom door de draden gaat, en dat stoort die dingen.
Ik bedoelde ook het stroomnetwerk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1