Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

De laptop van een vriendin van mij start niet meer op, de laptop heeft nog garantie en daar willen we hem dan ook voor aanmelden.

Nu willen we eerst de bestanden backuppen, ik was van plan om de harde schijf eruit te halen en deze via een USB naar sata dock aan te sluiten op een andere laptop.

Het probleem is nu, bij het openschroeven van de cover kom ik een Lenovo sticker tegen die geplaatst is over een van de schroeven. Nou ben ik bang dat bij het verwijderen van deze sticker de garantie verloopt. Kan iemand dit bevestigingen, ontkennen of vertellen hoe dit zit? Had al een ander topic gevonden, waarbij het sterk wordt afgeraden.

De Laptop in kwestie is een Lenovo IdeaPad S400 touch en bij het indrukken van de aanknop, gaat de led 5 seconden branden en dan weer uit, er gaat verder geen fan draaien. Voeding werkt gewoon en accu wordt herkent.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Die sticker lijkt inderdaad duidelijk voor garantie aangebracht te zijn. Zelfs zonder sticker kunnen ze je garantie overigens betwisten als je een laptop openmaakt (tenzij binnen de eerste twee jaar ofzo). Deze gozer gaat overigens rustig de sticker wegpulken, maar als ik dit zo zie is het echt een no go: YouTube: Lenovo S400 s405 how to upgrade memory ram harddrive of lenovo S400 s405

Niet doen dus, en zeker niet in dit geval, want ik neem aan dat je ook met een USB-externe harde schijf/NAS de data eraf kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die stickers zijn niet rechtsgeldig. Niks op uit doen dus.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande. In NL mag je de laptop tot dusverre openmaken dat het vervangen van minimaal de HDD en het RAM mogelijk moet zijn. Stickers maken dit er niet anders op.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties. Stickers zijn dus niet rechtsgeldig, maar zoals het vaak is recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen. Ervaring dus met hoeveel problemen dit kan opleveren? Kom verschillende topics tegen waarbij het gezegd wordt, maar bronnen kan ik helaas niet vinden.
sdk16420 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:34:
Niet doen dus, en zeker niet in dit geval, want ik neem aan dat je ook met een USB-externe harde schijf/NAS de data eraf kan krijgen.
Helaas is dit niet mogelijk, omdat de laptop helemaal niks doet. Laptop gaat na +/-5 seconden automatisch uit. Verder geen beeld, bios, geluidjes of windows. Enige manier die ik dus kan verzinnen om bij de bestanden te komen is de harde schijf eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem contact op met de winkel of Lenovo en spreek schriftelijk af dat je dit onder garantie mag doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:20:
Neem contact op met de winkel of Lenovo en spreek schriftelijk af dat je dit onder garantie mag doen.
Bedankt voor je reactie. Winkel is de Media Markt. Heb een mail verzonden naar Lenovo om te vragen wat er mogelijk is. Ben benieuwd waar ze mee aan komen.

De garantie aanvraag zal toch via de Media Markt lopen aangezien Lenovo zelf geen garantie aanvragen doet (alles via partners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Heb je geprobeert op te starten vanaf een usb of cd?
Probeer een ubuntu cd of usb stick, dan kun je ook je files kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:39:
Heb je geprobeert op te starten vanaf een usb of cd?
Probeer een ubuntu cd of usb stick, dan kun je ook je files kopieren.
Bedankt voor het mee denken.

Dit heb ik nog niet geprobeerd. Kan dat vanavond wel eens proberen, ben alleen bang dat het weinig uithaalt. Laptop valt uit voordat het Bios scherm wordt weer gegeven.

Vermoed zelf dat iets met het moederbord of ram aan de hand is.

Edit:

Net reactie ontvangen van Lenovo:
Geachte heer xxxxx,

U bent toegestaan de harde schijf uit te het systeem te verwijderen om op deze manier de data te kunnen kopieren.
Eventuele defecten welke ontstaan als gevolg van het onoordeelkundig verwijderen/terugplaatsen van de harde schijf zullen niet door garantie gedekt worden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Lenovo Service Center
R. Xxxxx
Lenovo vind dit dus geen enkel probleem. Wel vreemd waarom ze dan nog wel van die stickers plakken. Het lijkt me verstandig om de mail bij te voegen bij het aanvragen van de rma bij Media Markt voor het geval ze alsnog gaan zeuren over de verbroken sticker, ofniet?

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 17-03-2015 13:04 . Reden: Reactie Lenovo toegevoegd ]

Pagina: 1