Verkopen van domeinnaam.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 20:38
Ik hoop dat ik in het juiste forum gedeelte zit en dan ook nog dat er mensen met ervaring of kennis zijn op dit gebied. Ik kon namelijk zo 123 niks op tweakers vinden over het verkopen hiervan.

Het verkopen van een domeinnaam op het internet, hoe dit aan te pakken?
Het gaat om een domeinnaam die ik al een tijdje in mijn bezit heb en nu niet actief meer gebruik.
Ik heb op de betreffende domeinnaam wat basic informatie gezet en de melding dat de domein te koop is.
Ondertussen al wel (2) reacties gehad via het reactie formulier op de website.

Maar wat zijn de do's en dont's van het verkopen van een domeinnaam?
Wat is een domein waard en hoe kan ik dit bepalen zonder dat je hoort "wat de gek ervoor geeft".

En dan dit nog, mag ik zomaar contact opnemen met mensen waarvan ik denk dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn? Er zijn namelijk wel een aantal bedrijven die er misschien wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Scripted schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:00:
En dan dit nog, mag ik zomaar contact opnemen met mensen waarvan ik denk dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn? Er zijn namelijk wel een aantal bedrijven die er misschien wat aan hebben.
Het staat je vrij om iets te verkopen aan een bedrijf. Of ze het willen is een heel ander punt. Hoe denk je anders dat "koude acquisitie" werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-04 09:24

Momentumlol

Car Fanatic

Scripted schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:00:
Ik hoop dat ik in het juiste forum gedeelte zit en dan ook nog dat er mensen met ervaring of kennis zijn op dit gebied. Ik kon namelijk zo 123 niks op tweakers vinden over het verkopen hiervan.

Het verkopen van een domeinnaam op het internet, hoe dit aan te pakken?
Het gaat om een domeinnaam die ik al een tijdje in mijn bezit heb en nu niet actief meer gebruik.
Ik heb op de betreffende domeinnaam wat basic informatie gezet en de melding dat de domein te koop is.
Ondertussen al wel (2) reacties gehad via het reactie formulier op de website.

Maar wat zijn de do's en dont's van het verkopen van een domeinnaam?
Wat is een domein waard en hoe kan ik dit bepalen zonder dat je hoort "wat de gek ervoor geeft".

De waarde van een domein is denk ik een combinatie van hoeveel traffic de domeinnaam momenteel genereert en wat een gek er voor geeft. Je moet ook maar net te goede partij treffen waarvoor de domeinnaam een stuk meerwaarde zal bieden en zij hier ook geld voor over hebben. Mocht je nou op een domeinnaam zitten waar al een flinke bak traffic naar heen loopt, dan zit je daarbij wel in een goede onderhandelingspositie omdat je dan eigenlijk ook al een stukje lead generation meeverkoopt aan de andere partij ;)

Succes!

EDIT: Volgens mij bestaan er voor het o.b.v. het traffic-gedeelte van de site ook al wel tooltjes die een valuatie maken van je domein. Zou je even op moeten googelen:)

[ Voor 5% gewijzigd door Momentumlol op 15-03-2015 23:12 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Ah goed punt en een e-mail eraan wagen om de potentiële klant te informeren van de verkoop kan natuurlijk geen kwaad.

Traffic genereren wordt lastig zonder er een complete website omheen te bouwen.
De domein heeft al jaren leeg gestaan en werd alleen voor email gebruikt.
Deze zal dus momenteel weinig hits hebben, wel zal het een super url zijn voor de nieuwe eigenaar.

Het is een bestaand Nederlands woord en tegelijk een achternaam en is ook een persoon in die een sport beoefend. Ik zie zelf veel mogelijkheden, hopelijk dat de rest dat ook ziet ;) (Goh.. nu lijkt het wel een Quiz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-04 09:24

Momentumlol

Car Fanatic

Scripted schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:16:
Ah goed punt en een e-mail eraan wagen om de potentiële klant te informeren van de verkoop kan natuurlijk geen kwaad.

Traffic genereren wordt lastig zonder er een complete website omheen te bouwen.
De domein heeft al jaren leeg gestaan en werd alleen voor email gebruikt.
Deze zal dus momenteel weinig hits hebben, wel zal het een super url zijn voor de nieuwe eigenaar.

Het is een bestaand Nederlands woord en tegelijk een achternaam en is ook een persoon in die een sport beoefend. Ik zie zelf veel mogelijkheden, hopelijk dat de rest dat ook ziet ;) (Goh.. nu lijkt het wel een Quiz)
Een tip: probeer hoe "super" het domein is je eens op een cijfermatige manier voor te spiegelen. je 'klant' zal namelijk willen weten hoe hij er op vooruit gaat bij het kopen van een domeinnaam.

Zijn er bijvoorbeeld vergelijkbare domeinnamen? Hoeveel hits hebben die? Wat is een indicatie van de pricerange van andere domeinen die te koop staan? Hoe diepe zakken hebben de bedrijven waaraan je je domein voor wil leggen?

Als je begint met koude acquisitie voor de verkoop van je domein, zorg dan in ieder geval wel dat je meer kan aanbieden dan enkel jouw vertrouwen in het domein. Toon ook cijfers van het potentieel van het domein en een ondergrond dat jouw vraagprijs verantwoord. Klanten gaan waarschijnlijk niet gek veel geld betalen voor iets wat voor hen als een gok voelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Momentumlol op 15-03-2015 23:27 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Als ik kijk op sedo.com kijk en daar simpelweg naar de domein zoek met dezelfde extensie (.nl) krijg ik tal van resultaten. Een heel aantal met toevoegingen zoals ....specialzaak.nl etc, deze lijken daar voor een redelijk bedrag weg te gaan.

Daar vanuit kan ik wel gokken wat deze ongeveer minimaal waard zou moeten zijn.
Wat ik zo kan vinden zit de domein verkoop range tussen 800,- en 9000,- op sedo.

Als ik kijk zit er een groot verschil in de type bedrijven/clubs die deze naam voeren.
Een aantal bedrijven die ik heb ge-googeld die misschien interesse zouden kunnen hebben.

Deze bedrijven hebben producten in de range
Bedrijf 1: 4000 tot 7500
Bedrijf 2: 8 tot 2700
Bedrijf 3: 750 tot 15000+
Bedrijf 4: 145,- per uur
Bedrijf 5: Ik gok 20.000+
Hier zit dus nogal een verschil in.

Als ik dan verder kijkt zijn er volgens de telefoongids 754 bedrijven met deze naam.
En 3852 families met deze achternaam staan met hun telefoonnummers in de telefoon gids.

Als we dan aan het googelen zijn geeft deze 9.120.000 resultaten op dit woord, geen idee of dat goed is.
Maar het is niet gek want volgens het Centrum voor Leesonderzoek kent 100% van de Nederlanders en 99% van de Vlamingen het woord.

Als je dan kijkt naar de herkomst kent deze naam 14 generaties en omvat 1740 afstammelingen.
Er is een document van rond jaar 1600 waar voor het eerst deze naam wordt genoemd.

De domein heeft naast de .nl ook 14 andere populaire extensies die anderen hebben geregistreerd voor dit Nederlandse woord.
Van dit merk staan in de meeste supermarkten verschillende smaken alleen is mijn domein net iets anders gespeld. Misschien dat dat dan ook weer iets waard is.

Al met al maakt dit allemaal het uitzoeken niet gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welk domein is het? Ik ben nog op zoek naar een domein.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 01:55

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Domeinen zijn heel simpel, maar als je er geen verstand van hebt probeer dan niet wat te gokken op basis van wat dingetjes op het internet of iets dergelijks. Prijsbepaling komt door ervaring. Thats it.
Zoek iemand op die er wel verstand van heeft, en die daar een schatting van een bedrag op kan geven.

Eventueel mag je mij een PM sturen, kan ik je wel ongeveer iets er over vertellen wat het waard is, mits het in mijn niche ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
Naast ervaring zal er ook wel een stukje analyse en onderzoek voor nodig zijn denk ik zo.
Afgelopen week een beetje op onderzoek uit gegaan en er lijken namelijk allerlei factoren mee te spelen.

Voor .com domein verkopen schijnt zelfs bijvoorbeeld de stand van de Nasdaq 100 mee te spelen.

Maar in dit geval gaat om het domein: Ruiter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 19:49

Remy

I usually get 100% accuracy

Even als tip voor de verkoop, ongeacht het prijskaartje: wees geduldig. Ga het niet zomaar aan de eerste de beste verkopen. Bovenstaand domein is een prima domein om een mooi bod voor te ontvangen.

Let wel: de prijzen op andere domeinen die vergelijkbaar zijn, zijn -niet- relevant. De vraagprijs voor die domeinen is soms heel hoog, puur om interesse te peilen, en niet eens om het domein te verkopen.

Leeftijd van het domein telt overigens ook mee: hoe ouder hoe beter :) Succes met de verkoop!

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik weet niet of er nog mensen zijn die hier kijken, maar ik heb een aantal domeinnamen die ik wil verkopen. Zijn er mensen bekend met op welke sites je het beste je domeinnaam (het liefst gratis) aan kan bieden?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:22
miicker schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:52:
Ik weet niet of er nog mensen zijn die hier kijken, maar ik heb een aantal domeinnamen die ik wil verkopen. Zijn er mensen bekend met op welke sites je het beste je domeinnaam (het liefst gratis) aan kan bieden?
Ik heb een aantal domeinen bij undeveloped.nl staan. Je past je nameservers aan en zij tonen een landingspage zodat je domein wel in Google blijft staan. Ze vragen alleen wel 20% commissie. Weet niet of je daarop zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

miicker schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:52:
Domein verkopen

Anders zijn er nog sites zoals http://www.sitedeals.nl/, http://www.tbforum.nl/ enz.

Gebruikelijk is een potentieele verkoper een rekening te sturen, op waarop hij een betaling doet, en jij de AUTH code verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 17:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Een domeinnaam die goed klinkt, kan potentieel veel geld opleveren, als er iemand is met haast en geld die 'm snel nodig heeft. Die kans is niet zo groot en het kan jaren duren, dus als je er je beroep van wil maken, heb je er een heleboel nodig. Het zijn bijna een soort loterijloten. Dat je een Nederlands woord als domein hebt, dat ook een gebruikelijke achternaam is, is alleen bijzonder omdat het inmiddels bijna onmogelijk is nog zo'n .NL te vinden. Maar dat betekent niet dat het geld waard is in de verkoop.
Pagina: 1