Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat vragen m.b.t. opzetten van een netwerk / routers/pc/ps

Pagina: 1
Acties:

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Beste,

Al langere tijd heb ik last van behoorlijk wisselende kwaliteit wat betreft mijn verbinding, en daarnet tijdens mijn potje BF4 dacht ik; 'Laat ik eens wat gaan doen aan dit euvel, in plaats van me de rest van de avond te zitten ergeren'. Hier ben ik dan. Ik ga eerst even kort de situatie omschrijven, daarna een korte omschrijving van wat ik wil bereiken en daarbij nog een aantal kleine vragen.

Mijn situatie:

Ik woon thuis, bij mijn ouders en we hebben Zeelandnet als internetprovider. We hebben een alles in één pakket van Zeelandnet; http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/alles-in-1/ (Premium). Dit hebben we sinds kort en uiteraard hebben wij hier ook een nieuwe modem/router bijgekregen (twee in één apparaat).

1. 'Het internet' komt aan de voorkant van het huis binnen, dus niet de meterkast.

2. Hier zit direct de moden/router van Zeelandnet (Cisco EPC3925). De draadloze verbinding is op de begane grond prima, Ipad/telefoons en laptop hebben een wat mij betreft prima verbinding. Echter is het één, of twee verdiepingen verder totaal waardeloos. Ik bivakkeer op zolder, dus de tweede verdieping en kan z.g.a. geen verbinding maken met deze router.

3. Ik heb via een kabel een andere router (sitecom wl351) aangesloten op de Cisco modem/router, deze staat op de eerste verdieping. De reden dat ik geen directe kabel tussen de Cisco modem/router en mijn PS4/Desktop heb is het gebrek aan ruimte om nog een kabel te trekken.

4. Mijn PS4, Desktop en telefoon zijn via WiFi aangesloten op deze router.

5. Nu is het zo dat ik echt zeer matige downloadsnelheden haal en dat ik tijdens het gamen echt enorm veel hinder ondervind van dit geneuzel. Wanneer ik mijn internet verbinding test op mijn PS4 geeft dit ook zeer wisselende waarden weer, 't ene moment 25mbps downloadsnelheid en 't andere moment maar weer 5mbps.

Wat wil ik nu bereiken?

Een verbinding welke continu van voldoende kwaliteit is en dus niet die constant wisselende waarden. Ik ben vandaag in de weer geweest met internet via het stroomnetwerk, maar omdat we vrij veel verschillende groepen hebben wil dat ook nog niet helemaal werken.

Kan iemand mij wat advies geven wat betreft het verkrijgen van die stabiele verbinding?

Ik heb al na zitten denken om een andere router te gaan halen, Asus RT68U of een Airport Xtreme van Apple. Echter ben ik er niet 100% zeker van of dit het probleem op gaat lossen en wil ik dus nog even wachten met het wegbrengen van een flink pak geld.

Graag hoor ik van jullie!

Mvg,

Savage

It's dogged that does it

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:09
Schakel de wifi van je Cisco modem uit, gooi die oude 300N single-band Sitecom meuk uit het raam, en haal een moderne, fatsoenlijke dual-band 802.11ac router zoals de RT-AC68U (of de Asus RT-AC87U als je het in een keer goed wilt doen). Eigenlijk dus wat je zelf ookal had bedacht :).

Stel de Asus router dan in als Acces Point (AP), zet deze centraal op de 1ste verdieping en verbind hem met gigabit ethernet met je modem. Creëer een appart 2,4 GHz en 5 GHz netwerk, gooi alles wat 5GHz ziet op 5GHz (stel dit wel in op 802.11n/ac only) en zet al je andere oude meuk op 2,4GHz. Als je de mogelijkheid hebt om ethernet naar je PS4/desktop te trekken is dat zeker de moeite waard, dit kan ook vanaf de Asus router (of via een extra switch als je extra ethernet poorten nodig hebt). Zorg anders ook voor een goede 802.11ac adapter voor je desktop (zoals de Asus PCE-AC68).

• SavageBrother
Bedankt voor je reactie. Eigenlijk wat ik ook had bedacht inderdaad. Moet wel zeggen dat ik de benodigde liquide middelen voor die routers wel aanzienlijk vind. Maar ik neem aan dat het ook hier waar naar z'n geld is?

It's dogged that does it

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Heb je de channel settings van je Sitecom al eens gewijzigd?

• SavageBrother
Dat heb ik inderdaad al eens gedaan ja, maar ik heb daar niet echt merkbare verbetering door kunnen ondervinden.

It's dogged that does it

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Kun je überhaupt een kabel naar zolder krijgen? Want dingen bekabeld aansluiten werkt veel stabieler en is minder afhankelijk van externe invloeden dan draadloos.

Als je poortjes tekort komt kun je altijd nog een switch aanschaffen en zo zorgen dat je meer aansluitingen hebt zonder extra kabels naar beneden te hoeven trekken.

De stap naar AC is een optie natuurlijk, maar je hebt die snelheden helemaal niet nodig om een potje BF4 te spelen, en die accesspoints/routers zijn inderdaad behoorlijk duur. Een pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm bijvoorbeeld is een goed 300 Mbps accesspoint voor een derde van de prijs van zo'n Asus AC-router. Gecombineerd met een pricewatch: TP-Link TL-SG108E kun je met één kabel van beneden op zolder 6 apparaten bekabeld aansluiten en riant gebruik maken van draadloos.

Ga je ooit nog uitbreiden dan heb je al een redelijk geavanceerde switch en kun je door het toevoegen van UniFi accesspoints het bereik uitbreiden en seamless roamen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• SavageBrother
Bedankt voor je reactie.

Nee, ik heb momenteel (en zeer waarschijnlijk in de toekomst) ook geen mogelijkheid om nog een kabel naar zolder te krijgen, alle gaten die er zitten zijn momenteel opgevuld. Dat is dus eigenlijk het hele probleem, of ik zou nog eens bij m'n pa moeten informeren of hij geen zin heeft om daar wat meer ruimte te maken, maar ik betwijfel het.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik, wanneer ik geen kabel naar zolder kan laten lopen, of in ieder geval naar de eerste verdieping, dat ik in de buidel moet tasten voor een behoorlijke dure router, welke ik eigenlijk niet nodig zou moeten hebben?

It's dogged that does it

• Paul
Welke gaten zijn er dan nu? Gebruik je die ook allemaal? Vaak kun je bij een coax-aansluiting wel een netwerkkabel bij trekken (of de coax terugtrekken en dan beide kabels er doorheen), of twee (soms zelfs 3) netwerkkabels voor één buis.

Die Sitecom is niet bijzonder slecht of zo, maar als het plafond / vloer veel signaal tegenhoudt dan kun je nog zo'n duur accesspoint (of router met ingebouwd accesspoint) neerzetten, stabiel of snel wordt het niet.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SavageBrother
Er loopt nu dus een kabel van de modem/router op de begane grond naar mijn sitecom router op de eerste verdieping, vanuit daar zendt die router naar de tweede verdieping waar mijn PS4/Desktop staan. Volgens mij loopt er door die gaten één Ethernet kabel en één Coax cabel, of er mogelijkheid is om nog een kabel te trekken naast die coax weet ik niet, maar ik betwijfel het.

Ik ga dat vanmiddag eens even uitzoeken, wellicht is er toch het e.e.a. mogelijk.

It's dogged that does it

• Paul
Het gaat nu dus vooral om ofwel van de eerste verdieping naar de zolder, ofwel van de begane grond naar de zolder :) Je wil met je kabel op zolder uitkomen, want daar zit jij :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SavageBrother
Misschien niet helemaal duidelijk vanuit mijn kant inderdaad.

Modem/router (Cisco) van de ISP staat op de begane grond, vanaf daar loopt een kabel naar de eerste verdieping waar een router staat welke uitzendt richting PS4/Desktop op de tweede verdieping. Dus; eerste verdieping naar tweede verdieping (zolder). Volgens mij zitten alle gaten daar vol en is er dus geen mogelijkheid om te kabelen, vandaar dat ik een alternatief zocht.

It's dogged that does it

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 08:54
SavageBrother schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:26:
Bedankt voor je reactie. Eigenlijk wat ik ook had bedacht inderdaad. Moet wel zeggen dat ik de benodigde liquide middelen voor die routers wel aanzienlijk vind. Maar ik neem aan dat het ook hier waar naar z'n geld is?
Ik ben geen voorstander van om bij bepaalde problemen direct een router van meer dan 150+ euro's te halen, beetje zonde van het geld in mijn ogen ;)

Zelf heb ik een pricewatch: TP-Link TL-WDR3600 deze heeft ook 5GHz ondersteuning en werkt prima stabiel in mijn situatie (meestal rond de 15 á 20 wireless clients). M'n internet abo is toevallig ook Zeelandnet Premium 60Mbit. Deze router heeft echter geen Wifi AC ondersteuning, ik mis dat momenteel niet echt omdat ik nauwelijks wifi apparatuur heb die dat ondersteund.

Ik zou dus eerst ff checken welke van je wifi apparatuur ook 5GHz ondersteund en vervolgens dan ook Wifi AC (bijv. je PS4 heeft alleen 2.4GHz wifi, er is geen 5GHz ondersteuning aanwezig)

Overzichtje van een aantal betaalbare TP-Link routers (de C5 en C7 hebben AC)
http://tweakers.net/price...;349236;332369/categorie/

Je zal daarnaast ook je wifi modem van Zeelandnet goed moeten instellen, bijv. de SPI Firewall uitzetten verhelpt meestal al een groot deel van de problemen. Als ik het goed begrijp is het Wifi modem van Zeelandnet nu de router in je netwerk? De router functionaliteit van je Sitecom staat dan uit lijkt me (accesspoint)?

• SavageBrother
Jij ook bedankt voor je reactie!

Ik ga me even wat meer in moeten lezen hoe dat precies in elkaar steekt (5GHz, 2.4GHz). De modem van Zeelandnet is nu goed ingesteld (volgens mij). Ik heb die lastige firewall die in 't begin vanalles blokte uitgezet. Het modem van Zeelandnet is nu router voor de beneden verdieping (Ipad en telefoons van m'n ouders) en vanuit die modem loopt een kabel naar de Sitecom router op de eerste verdieping, welke daar dient als router voor alles op de eerste en tweede verdieping. Ik zou er natuurlijk nu nog eens voor kunnen kiezen om aleen de Sitecom router te gaan gebruiken en de beneden verdieping ook van Wifi voozien via die router.

Dit in beschouwing nememde, denk ik dat ik eigenlijk op zoek ben naar een router die voor een betere Wifi verbinding zorgt dan dat de Sitecom dit nu doet. Op welke manier kan ik een router selecteren welke aan deze voorwaarden voldoet (naar welke waarden moet ik kijken)?

It's dogged that does it

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Probeer eens de antennes van je router op de eerste verdieping horizontaal te zetten.
Antennes stralen als je ze vertikaal plaats horizontaal uit, dus dat zou voor de eerste verdieping het beste zijn.
Jij zit echter een verdieping hoger dus antennes horizontaal zetten en die stralen dan verticaal uit(naar boven dus)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Paul
SavageBrother schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:39:
Dus; eerste verdieping naar tweede verdieping (zolder).
Wil je echt per se op die TP-Link uitkomen? Want zo te lezen is de router op de begane grond ook gewoon te gebruiken, en van een verdieping naar de begane grond lopen vaak meer buizen dan van de ene verdieping naar de andere :)

Wat je nu hebt, een router achter een router, wil je eigenlijk vrijwel nooit. Tenzij je op die 2e router de DHCP-server uitzet en de WAN-poort niet gebruikt, maar dan is het geen router meer maar een switch + access point :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SavageBrother
Het probleem is dat de meegeleverde router (Cisco) niet tot op de tweede verdieping. Zou jij dus voorstellen om de modem/router (Cisco) op de eerste verdieping te zetten? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Mag ik overigens even meedelen dat ik me steeds meer begin te beseffen dat ik nog een redelijke noob ben op dit gebied en dat ik dit (netwerk/routers/modems/isp's in 't algemeen) haat?

It's dogged that does it

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Optie 1: trek toch een kabel (snelste en meest stabiele oplossing) langs een plint, over de gevel, waar dan ook.
Optie 2: zet een Ethernet over Power setje in. (Powerplug, Powerline, hoe het ook heet bij jouw favoriete merk)
Optie 3: Zet een wireless unit neer die de afstand beter haalt.

Optie 2 is makkelijk, betaalbaar en geeft je ook een wifi access point op zolder. Met deze set bijvoorbeeld pricewatch: TP-Link AV500 Powerline WiFi Kit

while (! ( succeed = try ()));

• SavageBrother
Wat betreft Optie 2; is dit een vergelijkbaar apparaat; http://www.devolo.com/uk/Products/dLAN-500-duo ?

It's dogged that does it

• hans_lenze
De buren doen regelmatig review van die dingen. Het is een goed idee om deze even door te nemen zodat je verwachtingen ook wat realistischer worden dan de productpagina's doen geloven.

link

• Paul
SavageBrother schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:35:
Het probleem is dat de meegeleverde router (Cisco) niet tot op de tweede verdieping.
Natuurlijk wel... Tenzij je verdiepingen 50 meter hoog zijn? De ethernetstandaard gaat tot 100 meter kabel :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SavageBrother
hans_lenze schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:51:
De buren doen regelmatig review van die dingen. Het is een goed idee om deze even door te nemen zodat je verwachtingen ook wat realistischer worden dan de productpagina's doen geloven.

link
Ga even lezen, dank u.
Paul schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:56:
[...]
Natuurlijk wel... Tenzij je verdiepingen 50 meter hoog zijn? De ethernetstandaard gaat tot 100 meter kabel :)
Even samenvattend; (wat jij wil voorstellen, volgens mij)

1. Internet komt aan de voorkant van het huis.
2. Een kabel van 'binnenkomst' naar de eerste verdieping laten lopen en daar de kabel aansluiten op de modem/router van de ISP?
3. Modem/router van de ISP laten dienen als router voor het gehele huis?

It's dogged that does it

• Paul
Euh? Nee :P 'Internet' komt binnen, daar zet je ook het modem van de ISP neer. Vervolgens neem je een netwerkkabel, de ene kant stop je in het modem van de ISP en de andere kant stop je in je PS4 :P

In plaats van in je PS4 kun je die kabel ook in een switch steken (op zolder) en er vervolgens ook je PC (zodat die ook fatsoenlijk internet heeft) en een accesspoint (zodat je op zolder ook fatsoenlijk wifi hebt) op aansluiten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SavageBrother
Dat kan dus niet, want er is geen ruimte meer voor extra kabels van de eerste verdieping naar de zolder.

It's dogged that does it

• hans_lenze
SavageBrother schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:12:
Dat kan dus niet, want er is geen ruimte meer voor extra kabels van de eerste verdieping naar de zolder.
Je gaat mij niet vertellen dat het hele trapgat vol ligt.

• SavageBrother
Het hele trapgat ligt vol.

Nee, uiteraard niet. Maar de situatie is zo dat ik dan een vreselijk lange kabel neer ga moeten leggen, welke ook niet overal langs een plint kan lopen en welke dus ook in het zicht komt te liggen. Dit wil ik eigenlijk voorkomen.

It's dogged that does it

• Paul
Je moet ook geen kabel van de 1e verdieping naar de zolder trekken, daar zijn vaak überhaupt geen buizen voor; je moet een kabel van de begane grond naar de zolder trekken. Vanuit de meterkast loopt er vaak wel een coax-kabel, die kun je vervangen of combineren met netwerk :)

Als er al één netwerkkabel loopt (maar die is al in gebruik voor het een of ander) dan kun je met een switchje zorgen dat je meer aansluitingen krijg :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Garyu

WW

Paul schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:22:
[...]
Wil je echt per se op die TP-Link uitkomen? Want zo te lezen is de router op de begane grond ook gewoon te gebruiken, en van een verdieping naar de begane grond lopen vaak meer buizen dan van de ene verdieping naar de andere :)

Wat je nu hebt, een router achter een router, wil je eigenlijk vrijwel nooit. Tenzij je op die 2e router de DHCP-server uitzet en de WAN-poort niet gebruikt, maar dan is het geen router meer maar een switch + access point :)
Wat een onzin.. een router kan je simpel omconfigureren om alleen als switch dienst te doen, en daarvan kan je er rustig een paar achter elkaar zetten. De effectieve tijd dat een pakketje in een switch blijft liggen is bij een beetje normale netwerkbelasting niet hoger dan een paar microseconde (0,007 ms) tot een paar honderd microseconde (0,x ms). Dat merk je zelfs bij tien switches nog niet (< 1 ms).

Je moet ze wel goed instellen zodat ze niet allemaal DHCP in dezelfde ranges willen vergeven e.d., maar een switch is gewoon een switch. Een AP is ook niet veel anders. DHCP moet je gewoon één device laten regelen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Paul
Garyu schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:30:
Wat een onzin.. een router kan je simpel omconfigureren om alleen als switch dienst te doen
Wait what, ben je het nu met me eens of niet? "Wat een onzin" vat ik op als "je hebt ongelijk", maar in de rest van je post ben je het weer met me eens?

Sowieso quote je de hele post terwijl je relaas het maar over één zin lijkt te hebben :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• SavageBrother
Paul schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:30:
Je moet ook geen kabel van de 1e verdieping naar de zolder trekken, daar zijn vaak überhaupt geen buizen voor; je moet een kabel van de begane grond naar de zolder trekken. Vanuit de meterkast loopt er vaak wel een coax-kabel, die kun je vervangen of combineren met netwerk :)

Als er al één netwerkkabel loopt (maar die is al in gebruik voor het een of ander) dan kun je met een switchje zorgen dat je meer aansluitingen krijg :)
Heh. Als ik niet van 1e verdieping naar 2e verdieping kan, hoe zou ik dan wel van de begane grond naar de 2e verdieping moeten komen, als alle gaten van de 1e verdieping naar de 2e verdieping vol zitten?

Ik heb 't gevoel dat ik er nu helemaal geen zak meer van snap. In ieder geval ga ik thuis eventjes uitzoeken welke kabels waar precies lopen en daar kom ik dan nog even op terug.

In ieder geval lijkt het jullie niet nodig om een nieuwe router aan te schaffen?

It's dogged that does it

• Paul
SavageBrother schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:50:
Heh. Als ik niet van 1e verdieping naar 2e verdieping kan, hoe zou ik dan wel van de begane grond naar de 2e verdieping moeten komen, als alle gaten van de 1e verdieping naar de 2e verdieping vol zitten?
De elektrobuizen van de meterkast naar de zolder lopen misschien wel via de 1e verdieping, maar ze eindigen niet op de 1e verdieping; ze lopen zonder onderbreking door :)
In ieder geval lijkt het jullie niet nodig om een nieuwe router aan te schaffen?
Dat ligt er helemaal aan waar je deze neer wilt of kunt zetten.

Je moet op een of andere manier de barrière tussen de 1e verdieping en de zolder doorbreken, wireless probeer je nu met de Sitecom. Die Sitecom is misschien niet de allerbeste, maar dat wil niet zeggen dat hij slecht is. Als je de Sitecom vervangt dan heb je aan één kant van de wireless verbinding wel een beter apparaat (wat mogelijk wel door de vloer heen komt) geplaatst, maar dat maakt je PC / PS4 / telefoon niet beter.

Je kunt kijken wat er gebeurt als je de Sitecom verplaatst naar het trapgat bijvoorbeeld?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Garyu
  • Laatst online: 16:04

Garyu

WW

Paul schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:42:
[...]
Wait what, ben je het nu met me eens of niet? "Wat een onzin" vat ik op als "je hebt ongelijk", maar in de rest van je post ben je het weer met me eens?

Sowieso quote je de hele post terwijl je relaas het maar over één zin lijkt te hebben :P
OK, dan zeur ik over het verkeerde :P, blijkt wel weer dat de termen router en switch te vaak door elkaar heen gebruikt worden.

Voor de TS:
- een switch is alleen een kruispunt, alle componenten weten via ARP e.d. wie er op het lokale netwerk zit.
- een router helpt mee het netwerk te organiseren en de communicatie naar de grote boze buitenwereld door te bridgen tussen het lokale netwerk en het internet. Vaak zitten hier ook nog een berg firewallfunctionaliteiten, traffic-shaping en QoS e.d. protocollen bij die een switch niet direct nodig heeft. Een router kan dus méér dan een switch, maar dat heb je in jouw situatie allemaal niet nodig.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het was je inmiddels vast al duidelijk maar een kabel is veruit de beste optie.
Steek eerst al je energie in het zoeken naar een bekabelde oplossing. Pas als dat echt niet mogelijk is moet je gaan denken over andere/betere WIFI-apparatuur. Er bestaat een flinke kans dat je een hoop geld uit geeft aan WIFI zonder dat je situatie er echt op verbeterd.
Wees niet bang om zelf een nieuw gat te boren in een muur of plafond als dat je probleem kan oplossen.
Als je dan toch WIFI-apparatuur wil kopen probeer dan eerst bij iemand een apparaat te lenen zodat je kan testen of het zin heeft.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• SavageBrother
Bedankt allen. Ben daarnet even in de weer gegaan;

1. Heb m'n router verplaatst en aan de antennes gekloot, resultaat; geen verbetering en een downloadsnelheid van tussen de 5mbps en 20mpbs (laatste is uitzonderlijk hoog).

2. Op zoek gegaan naar hoe het nu zat met de bekabeling, graaiend in een kast vind ik daar ineens een 20/25m Ethernet kabel.

3. Dat ding aangesloten op m'n router (sitecom, die dus ook voor de WiFi zorgt) en direct getrokken naar m'n PS4 (leek wel een spinnenweb in huis). Resultaat; verbinding van tussen de 40mbps en 45mbps.

Oftewel, enorme verbetering dus (alsnog vaag, het pakket wat wij hebben spreekt van 60mpbs?, iemand een verklaring?). Ik ga dus morgenmiddag even kijken wat er mogelijk is wat betreft het boren van wat nieuwe gaten en het netjes wegwerken van die kabel, maar het zou in principe moeten kunnen.

Dank allen voor het meedenken, gelukkig heb ik waarschijnlijk een vrij simpele oplossing gevonden.

Ben nog wel benieuwd hoe 't nu zit met die snelheid die ik zou moeten kunnen bereiken, 60mbps, terwijl ik maar 45mbps haal.

It's dogged that does it

• MAX3400
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PSN of XBL hebben decentrale infra en daar haal je bijna nooit de volledige snelheid. Het kan ook zijn dat de ethernetkabel brakjes is. Maar ja, je zegt zelf al een verbetering te zien dus een kabel lijkt ff de slimste oplossing. Ik heb 200Mbit rhuis en haal op mijn Xbox amper 135Mbit op goede momenten.

Volgende test: hang een PC of laptop aan de kabel en doe eens een aantal keer speedtest.net, en ook naar verschillende servers. Blijf je dan op 45Mbps, kan je eens met je ISP bellen en/of een andere kabel testen. Haal je bijna 60Mbps, dan is de PS4 een verkeerde test geweest

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 16-03-2015 23:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SavageBrother
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4219247174.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4219255351.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4219249692.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4219251588.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4219253390.png

Hier even vlug wat resultaten. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling toch?

Situatie is nu als volgt;

Internet via modem/router van ISP naar Sitecom router (kabel), van Sitecom router naar PC/PS4 (kabel). Dan zou dit toch een stuk hoger moeten zijn lijkt me? Morgen sowieso even een nieuwe kabel halen, deze is al wel vrij oud. Mocht het dan nog niet verbeteren, dan lijkt het me tijd om met de ISP contact te zoeken?

Ik hang morgenmiddag ook nog wel even een laptop aan de modem/router van de ISP om te kijken wat dat voor resultaat geeft op speedtest.

It's dogged that does it

Verwijderd

Ik begrijp dat al deze tests via de router zijn gebeurd. Test u eens rechtstreeks op het modem met dezelfde kabel die nu tussen de router en modem zit. Ziet u hier dezelfde resultaten, ook met een andere kabel, dan kunt u het beste even contact zoeken met Zeelandnet. Is dat wel in orde, controleer dan eens of de verbinding stabieler is wanneer de Sitecom router als access point wordt gebruikt achter de Cisco modemrouter. Het instellen als access point gaat als volgt:

1. Log in op de router
2. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'DHCP Server'
3. Wijzigt u hier het IP adres van de Sitecom router naar een IP adres in het bereik van uw modemrouter en buiten het bereik van de DHCP IP-range van deze modemrouter.
Bijvoorbeeld:
Als uw modemrouter te benaderen is op 192.168.1.1 en het DHCP bereik heeft van 192.168.1.10~200, wijzigt u dan het IP adres van uw Sitecom router naar 192.168.1.2
4. Kiest u voor de waarde 'Disabled' bij het label 'DHCP Server'
5. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
6. Plaats de kabel tussen de modemrouter en uw Sitecom router in een van de (gele) LAN poorten van uw Sitecom router (dus niet de WAN poort)

Werkt het hierna niet, vernieuw dan even de IP-adressen op de computer (bv. door een herstart of het opnieuw plaatsen van de kabel).

• SavageBrother
Dank voor de reactie.

Ik heb net het volgende gedaan;

Laptop direct naast de sitecom router gezet, draadloos verbinding laten maken en daarna laten testen; resultaat; 23mpbs. Daarna kabel aangesloten, getest, resultaat; 59mpbs.

Ik ga nu even met dezelfde kabel de laptop aansluiten op het modem, ik kom daarna even terug met de resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4223674163.pngj

En zie hier, direct aangesloten op het modem.

[ Voor 20% gewijzigd door SavageBrother op 18-03-2015 17:55 ]

It's dogged that does it

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Wat ook al vermeld is, veelal lopen er ook leiding rechtstreeks van Begane grond > Zolder. Misschien dat daar 1tje nog leeg is/1 met een coax. Laatst hier ook gedaan, UTP onderaan de Coax vast, aan coax boven trekken, vervolgens beneden weer aan de UTP trekken (Nadat er genoeg boven is vrij gelaten) En tadaa, beide zitten erin :p Mocht dit geen optie zijn, en je zoekt een relatief goedkope oplossing, kan ik je deze ook aanraden:

Afbeeldingslocatie: http://letzwrite.letzwrite.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/04/xiaomi-mi-wifi-router-mini.jpg

Xiaomi Mi Wifi router, 4 tientjes, AC en goed bereik. Heb hem zelf ook en zit wel snelheid achter :)

[ Voor 8% gewijzigd door Drowzz op 18-03-2015 17:58 ]

Verwijderd

Oke, dus als ik het goed begrijp lijkt het draadloos via de WL-351 niet naar behoren te gaan, maar is het bedraad via dezelfde router wel in orde. Had u alle 13 kanalen al eens langsgelopen om te kijken of er kanalen zijn die beter functioneren? Zo niet, dan kan dat mogelijk helpen (alle 13 testen). Per kanaal een aantal speedtests draaien om enigszins een betrouwbaar beeld te krijgen. Is er geen enkel kanaal dat goed functioneert, neemt u dan eens contact op met onze supportafdeling via e-mail of chat, zodat zij u mogelijk verder kunnen helpen met firmware voor een herinstallatie (op dit moment zijn de bestanden voor de WL-351 tijdelijk niet beschikbaar via onze website).
Pagina: 1