Mijn 7950 gaf recent de geest. Echt jammer want het was een zeer goede kaart die zelfs zeer recente games op max of bijna max kon spelen met een deftige framerate.
Maar goed. Ik ben dus opzoek naar een vervanger maar ik weet echt niet welke ik moet kiezen. De GTX 960 wordt mij het meest aangeraden maar die lijkt volgens mijn zeer beperkte kennis op de meeste vlakken inferieur aan mijn 7950. Zoals ik al zei, kon mijn 7950 zelfs recente games aan en daar wil ik zo weinig mogelijk op inboeten.
Edit: Op LinusTechTips raadde er iemand deze kaart aan. Hij krijgt goede reviews maar ik heb nog nooit van XFX gehoord. Is deze bouwer betrouwbaar?
---
Ik zoek een?
Een videokaart om mijn defecte Sapphire HD 7950 Vapor-X 3GB te vervangen.
Wat is je budget?
€240 - €260
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik:
Deze kaart zal in een gaming gerichte pc komen.
Overige onderdelen van mijn systeem:
- Kast: ThermalTake Chaser MK-I
- Moederbord: Asrock Z77 Pro3
- cpu: Intel Core i7 Ivy Bridge 3770K
- cpu-cooler: Cooler Masters Hyper TX3 EVO
- geheugen: PNY 16GB
- SSD: Samsung 840 Series 120GB
- HDD: Toshiba 2TB
- PSU: 750 watt
Geluid:
Geluid is minder van belang bij mij. Het meeste geluid komt van mijn fans die op hun hoogste stand (welke ik nooit gebruik) 55dB produceren. Ik stoor mij hier niet aan.
Extra commentaar:
Ik weet niet of dit relevant kan zijn maar:
- De 7950 kwam nooit boven de 60 graden terwijl ik BF4 speelde met graphics settings op max.
(Enigste game waarop ik dit gemeten heb.)
- Graphics zijn voor mij meer van belang dan fps. Ik ben gewend van spellen te spelen met graphics settings op max en met een fps van tussen de 30-55.
Maar goed. Ik ben dus opzoek naar een vervanger maar ik weet echt niet welke ik moet kiezen. De GTX 960 wordt mij het meest aangeraden maar die lijkt volgens mijn zeer beperkte kennis op de meeste vlakken inferieur aan mijn 7950. Zoals ik al zei, kon mijn 7950 zelfs recente games aan en daar wil ik zo weinig mogelijk op inboeten.
Edit: Op LinusTechTips raadde er iemand deze kaart aan. Hij krijgt goede reviews maar ik heb nog nooit van XFX gehoord. Is deze bouwer betrouwbaar?
---
Ik zoek een?
Een videokaart om mijn defecte Sapphire HD 7950 Vapor-X 3GB te vervangen.
Wat is je budget?
€240 - €260
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik:
Deze kaart zal in een gaming gerichte pc komen.
Overige onderdelen van mijn systeem:
- Kast: ThermalTake Chaser MK-I
- Moederbord: Asrock Z77 Pro3
- cpu: Intel Core i7 Ivy Bridge 3770K
- cpu-cooler: Cooler Masters Hyper TX3 EVO
- geheugen: PNY 16GB
- SSD: Samsung 840 Series 120GB
- HDD: Toshiba 2TB
- PSU: 750 watt
Geluid:
Geluid is minder van belang bij mij. Het meeste geluid komt van mijn fans die op hun hoogste stand (welke ik nooit gebruik) 55dB produceren. Ik stoor mij hier niet aan.
Extra commentaar:
Ik weet niet of dit relevant kan zijn maar:
- De 7950 kwam nooit boven de 60 graden terwijl ik BF4 speelde met graphics settings op max.
(Enigste game waarop ik dit gemeten heb.)
- Graphics zijn voor mij meer van belang dan fps. Ik ben gewend van spellen te spelen met graphics settings op max en met een fps van tussen de 30-55.
[ Voor 6% gewijzigd door NNyx op 15-03-2015 20:43 ]