Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-07 22:18
hoihoi Tweakers,

Ik zit in het eenalaatse jaar van mijn middelbare school en i, heb een laptop nodig. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan.

Gebruik:

Soms filmbewerking (camtasia of première pro) en simpel 3D design(rhino en autodesk)
Deze hoeven niet uitzonderlijk goed te werken, zolang ik het maar prima kan gebruiken.
Programmeren (ik weet dat dit niet veel vereist)

Dit alles het liefst op Windows 8 onder de 800€
Ik ga de laptop niet vaak verplaatsen dus draagbaarheid is niet belangrijk. Ik wil een scherm van 15 inch of hoger. De kwaliteit van het scherm hoeft ook niet uitzonderlijk te zijn, omdat ik de laptop ga soms ga aansluiten op een monitor. Het kan alleen geen desktop zijn, omdat ik wekelijks in een ander huis moet werken. En voor onderweg en op school blijft een laptop soms handig.

Ik zit nu te denken aan een Lenovo z70-80 i5 of een hp pavilion 17/15 f232nd.
hp: http://store.hp.com/Nethe...=L0Y05EA&opt=ABH&sel=PCNB (750euro)
lenovo: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z70-80/ (700 euro)
Deze hebben beide: 8gb ram / i5 5200. Het grote verschil zit hem in het scherm en de opslag. Ik neig nu naar de hp omdat die een sshd heeft. De lenovo zou geweldig zijn als ik de dvd drive zou kunnen vervangen met een sshd of ssd. Iemand idee of dit kan? Of nog andere tips?

[ Voor 7% gewijzigd door Keesttttt op 15-03-2015 20:49 . Reden: wat vergeten 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vervangen moet zeker lukken, je moet wel even een bracket vinden voor het netjes afwerken van de drive dan, en harddisk aansluiten op de dvd drive omdat die misschien een SATA300 heeft in plaats van SATA600. Gezien je met een dvd nooit geen SATA600 nodig gaat hebben qua snelheid.
Gewoon even googlen of op youtube kijken naar iemand die jou model uit elkaar gehaald heeft, zie je gelijk hoe en wat.
Ik zou niet een laptop met ingebouwde SSD of SSHD kopen, je betaald meer dan consumenten prijs voor dat onderdeel en herinstalleren van Windows wil toch eigenlijk iedere Tweaker, daarnaast heb je dan niet echt een opslagschijf.
Gewoon even zoeken naar een bracket voor je Lenovo en er (naar mijn mening) een MX100 250GB inhangen.

Leuk werk en prima te doen!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:51

Thomg

Aww yiss

HP is sowieso niet een optie, als je +700€ betaalt is een scherm met een lagere resolutie dan 1920x1080 absoluut not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
True schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:36:
Vervangen moet zeker lukken, je moet wel even een bracket vinden voor het netjes afwerken van de drive dan, en harddisk aansluiten op de dvd drive omdat die misschien een SATA300 heeft in plaats van SATA600. Gezien je met een dvd nooit geen SATA600 nodig gaat hebben qua snelheid.
Gewoon even googlen of op youtube kijken naar iemand die jou model uit elkaar gehaald heeft, zie je gelijk hoe en wat.
Ik zou niet een laptop met ingebouwde SSD of SSHD kopen, je betaald meer dan consumenten prijs voor dat onderdeel en herinstalleren van Windows wil toch eigenlijk iedere Tweaker, daarnaast heb je dan niet echt een opslagschijf.
Gewoon even zoeken naar een bracket voor je Lenovo en er (naar mijn mening) een MX100 250GB inhangen.

Leuk werk en prima te doen!
Dankje wel voor de reacties. Ik heb nog wel een vraagje:
Moet het lukken met deze http://www.mrmemory.co.uk/ssd-upgrades/lenovo/laptop/z70-80 ?
Ik maak ook op uit de handleiding van lenovo dat de lenovo g70-70, g70-80 en de z70-80 grotendeels hetzelfde zijn. En laat crucial nou is speciale ssd upgrades voor de g70-80 hebben (daar was True waarsch allang achter). Ik kan alleen zo'n bracket niet vinden. Of zit dat al in bijv een crucial ssd install kit of is dat onzin?
Ja ik heb nog veel vragen, nooit eerder zoiets gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Keesttttt op 16-03-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou sowieso niet voor die addon gaan, gewoon zoeken op alleen de bracket en zelf je SSD kopen ook veel beter qua garantie en zo.
Je wil eigenlijk je HDD in je bracket zetten en je SSD op de plek waar nu de HDD zit.
Ik heb weinig verstand van video editen en autoCAD/desk, en ik weet ook niet voor welk specifiek type je wilt gaan:

http://tweakers.net/price...47/434919;431520/product/

Er zit nog verschil in, de ene heeft i5 andere i7 en een met dedicated videokaart en andere zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

1080p monitor raad ik wel aan.

pricewatch: Acer Aspire E5-771G-76DW (iets krachtigere CPU, en een SSHD en 1080p scherm)
of
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59440287 (met SSD & 1080p scherm)

Met krachtigste CPU: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-01099 maar wel met HDD.

Kleiner model, met SSD: pricewatch: Acer Aspire V3-371-71AH

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
True schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:30:
... ik weet ook niet voor welk specifiek type je wilt gaan:

http://tweakers.net/price...47/434919;431520/product/

Er zit nog verschil in, de ene heeft i5 andere i7 en een met dedicated videokaart en andere zonder.
Ik zat te denken aan de versie met de i5 en een dedicated gpu, die was op de lenovo site te zien maar is nu niet meer op voorraad.

Over de acer gesproken, ik heb slechte verhalen over dat merk gehoord qua brouwkwaliteit. Klopt dit?
Ik heb ook meegekregen dat voor rhino/autodesk/premiere pro minimaal een dual core 2ghz nodig hebt. Dus dan valt de lenovo z50-70 sowieso af. De z710 is nog wel zeker een optie.
Denken jullie dat het kan zijn dat er geen caddy/bracket is voor de z70-80 omdat die vrij nieuw zijn en dat ze binnenkort komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Acer is dubbeltje op de eerste rij. Goedkoop maar soms echt slechte kwaliteit.

9/10 tweakers zullen je Acer afraden.

Je moet even voor je duidelijk krijgen of je nu een 17" of 15" wilt. Beide zijn in je budget met full HD te krijgen dat wil je ook sowieso.

Dan is kijken wat je verder belangrijk vindt: je cpu, videokaart of ssd.

Ik zou altijd een met hdd nemen en ssd inbouwen en hdd in je DVD drive bouwen met behulp van een bracket (of ook wel caddy genoemd).

Excuses voor eventuele fouten, ivm. telefoon typen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
Ik wil sowieso een dedicated gpu en Intel dual core van min 2ghz. Ik ben het mee eens dat ssd inbouwen beter Is. 15 of 17 inch maakt niets uit, dan ligt het aan de andere specs.
Ik heb volgens mij heel mn eisen:

8gb ram
Min. Intel dual core 2ghz
Dedicated gpu (Nvidia geforce)
Sshd van 500 gb of hdd (met dvd drive voor xtra ssd)

[ Voor 31% gewijzigd door Keesttttt op 16-03-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

True schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:25:
Acer is dubbeltje op de eerste rij. Goedkoop maar soms echt slechte kwaliteit.

9/10 tweakers zullen je Acer afraden.
Voornamelijk vroeger. Dat was omdat er vaak mindere HDD's inzaten. Die Acer zelf niet produceert. Het gaat met laptops met name om de HDD's die erin zitten die de levensduur bepalen, daarna is voeding intern ook van belang. Tegenwoordig zit dit meestal wel goed. En iedereen die er enige kennis van heeft stopt er zelf een SSD in, dus dan maakt het merk nagenoeg niet meer uit, zou daar niet teveel op letten.

Maargoed, zijn genoeg goede opties.
Wellicht voor een goed geklokte i3 gaan, i3 is met laptops nagenoeg gelijkwaardig aan een i5, dus met een i3 kan je nog geld besparen, je levert er alleen een beetje kloksnelheid op in, maar dat is het prijs verschil vaak wel waard denk ik.

Echte goede CPU: i7 quadcore (let op er zijn ook dual-core varianten van)
Anders eerder : i3 CPU kiezen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

mirno schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:06:
[...]

Voornamelijk vroeger. Dat was omdat er vaak mindere HDD's inzaten. Die Acer zelf niet produceert. Het gaat met laptops met name om de HDD's die erin zitten die de levensduur bepalen, daarna is voeding intern ook van belang. Tegenwoordig zit dit meestal wel goed. En iedereen die er enige kennis van heeft stopt er zelf een SSD in, dus dan maakt het merk nagenoeg niet meer uit, zou daar niet teveel op letten.
Ik vond persoonlijk ook de bouwkwaliteit behoorlijk ondermaat, rammelen, fans, plastic, open/dicht klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ja, maar dat hebben alle goedkopere laptops. Des tijds had Acer een bekent low-budget segment, dus mensen die voor goedkoop gingen, gingen automatisch voor Acer, des te meer mensen het kopen, des te meer (negatieve) reacties erover komen.

Ik heb hedendaagse Acer laptops gezien twv €600-800 van zeer degelijke bouwkwaliteit, ik durf zelfs te zeggen dat die betere kwaliteit hadden dan ASUS en Dell, terwijl ik zelf nogal fan van ASUS ben.
Ook Toshiba doet het goed, al is het merk niet mijn favoriet (van vroeger)

Ik zou per moment en per prijsklasse naar laptops kijken, en niet teveel naar het merk, verschil met de tijd/model/prijsklasse etc. Merk vind ik meer bijzaak.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ben inderdaad met je eens dat ze het allemaal eigenlijk een stuk beter doen dan vroeger, zowel Acer, Toshiba en HP waar ik toch nog wel een behoorlijke hekel aan had.

Ik kom nu ongeveer op dit lijstje uit, nu nog aan Keesttttt om te kijken of hij er een wilt met ingebouwde ssd of hij er zelf een ssd in wil bouwen en welke cpu hij precies wilt.

http://tweakers.net/categ...jbR9sGB-cI7YnZyK1gtWyClPw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Jaah, inderdaad, maar ik snap je wel. Ik heb ook met een aantal merken mindere ervaringen, die ontwijk ik dan toch liever, terwijl andere erbij zweren.
Genoeg opties iig ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
De lenovo z70-80 met i5 en dedicated gpu zoals op de site van lenovo lijkt me toch wel de veste voor een prijs van 700€. Ik heb er ook een caddy voor gevonden.
Caddy: http://hddcaddy.com/nl/le...deapad-z70-hdd-caddy.html
Lenovo: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z70-80/

Ik heb nu een mail gestuurd naar lenovo met de vraag of dit model weer op voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Wildfire

Joy to the world!

-- Edit: whoops. Eén cijfertje in het typenummer verkeerd gelezen waardoor mijn post geen toegevoegde waarde had. Delete dus...

[ Voor 76% gewijzigd door Wildfire op 19-03-2015 01:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nu slechts 629 euro voor de i5-5200U met GeForce 840M en 17" Full HD IPS scherm!
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z70-80/

Goede deal! Ik zit nu zwaar te twijfelen hem zelf ook aan te schaffen terwijl ik eerst aan na de zomer dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
Volgens mij is die niet op voorraad, dus helaas kunnen We niet profiteren van die korting.
Maar de E550 ziet er ook goed uit, als je hem configureert met 8 gb ram en 1080p scherm.
Mijn enige twijfel is de gpu: amd radeon R7 m260. Weet iemand of deze goed genoeg is om prima video's mee te bewerken of simpel 3d design te doen in bijv rhino of 3ds max?

[ Voor 59% gewijzigd door Keesttttt op 20-03-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah jammer, niet meer voorradig. Nou, die E550 laat ik toch even schieten. Ik vind zelf 15.6" wat te klein voor full hd en ik wil niet gaan hoeven scalen. En ik ben zelf ook meer van de Nvidia dan van de AMD. Of die AMD-kaart goed genoeg is voor wat je wilt doen weet ik helaas niet.

De Z70-80 Intel Core i7-5500U is er nog wel direct op de Lenovo site met de eCoupon voor 10% korting. Dan blijft er nog EUR 809,- over, zeg maar ongeveer het budget. Maar is nog maar 1 dag als ik de site van Lenovo mag geloven. Wel jammer dat hier geen displayportaansluiting op zit. In de toekomst wil ik er toch wel een extern 4k @ 60Hz scherm mee kunnen aansturen. Dan toch nog maar even wachten (voor mij dan).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, ben je nog geslaagd?

Sinds een paar dagen was er weer voorraad. Ik heb zojuist zelf de laatste aangeschaft zo te zien, op http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z70-80/ (want nu is er opeens geen voorraad meer, staat er). Wel mooi: 17" IPS Full HD, 8GB, 1TB en GeForce 840M erin. En dat allemaal voor 624 euro incl. BTW (oftewel 517 euro excl. BTW). Ik vind het echt een koopje.

Ik zou aanraden om die site af en toe in de gaten te houden, want ze vullen steeds enkele exemplaren aan en dan kan er weer besteld worden. En misschien hebben de volgende wel een 900 serie GeForce... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
Ik ga denk ik niet afwachten op de voorraad maar de i7 versie bij Dixons kopen, waar ik ook nog 10% verjaardagskorting krijg 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh, 10% dat is best veel korting! Dan wordt ie 849 - 85 = 764 euro ongeveer? Ook een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
Ik ben toch nog wel benieuwd, wanneer had jij die 70-80 i5 nog in voorraad gezien? En bevalt ie?
Of miss toch nog Acer aspire nitro VN7-571G-52V0, is ook 850 bij Dixons.

[ Voor 27% gewijzigd door Keesttttt op 14-04-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keesttttt schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:24:
Ik ben toch nog wel benieuwd, wanneer had jij die 70-80 i5 nog in voorraad gezien? En bevalt ie?
Of miss toch nog Acer aspire nitro VN7-571G-52V0, is ook 850 bij Dixons.
Bij Lenovo zelf, op deze pagina: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z70-80/
Bij MyCom hebben ze hem voor € 649,- met 3 jaar garantie, maar dan zit er geen Nvidia kaart in.
Ik heb hem vandaag besteld dus hij is nog niet binnen. Zodra ie er is, zal ik nog een berichtje geven hoe ie bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
Ik denk dat ik toch voor Acer ga die ik eerder heb genoemd, zelfde specs en ook nog iets betere gpu. En hij ziet er ook mooi uit (zeker met toetsenbordverlichting als extraatje) en voelt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha okee. Ja een betere GPU kan je doen als je weleens een spelletje speelt. Maar dat doe ik zelf toch niet.

Ik heb hem inmiddels uitgepakt en ben tevreden. Het beeld is mooi, het toetsenbord is okee (en thuis werk ik toch nog met een extern scherm en los toetsenbord en muis) en je kan de accu erin en eruit halen. Hij is ook stil genoeg, volgens mij is het alleen de harddisk die ik hoor. Als Windows 10 uit is zal ik er een SSD in zetten, dan doe ik meteen een clean install. Voor nu is dit zo goed.

Mijn oude Asus N550 had ik direct retour gedaan omdat de fan daar altijd aan was en mij teveel herrie maakte. Een jaar daarvoor probeerde ik een andere laptop (Vaio) en die was me ook niet goed genoeg. Dus ik ben best kritisch. :)

Maar deze mag dus blijven. :)

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesttttt
Fijn dat ie zo goed bevalt, ik zag hem nu weer op voorraad bij lenovo. Ik vind 17 inch alleen toch te groot dus ik ga toch voor een andere.
Pagina: 1