99% ram in gebruik ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 965 views

• PieterPH
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Hey,

Ik heb sinds dat ik Windows 8 opnieuw heb geïnstalleerd problemen met de ram ik hen toen dat dit voor de eerste keer gebeurde een malvirus en avg gebruikt maar die merkte niets op en opnieuw opstarten had geen zin :/ weet er iemand toevallig een oplossing ?

Alvast bedankt,
PieterAfbeeldingslocatie: https://docs.google.com/file/d/0ByuB1QbIXYpVNkRzVVU2Q3F2S1U/edit?usp=docslist_api

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Als je in de taskmanager bovenin op geheugen klikt sorteer je processen op of aflopend op de hoeveelheid die geheugen ze gebruiken. Dan kan je toch zo zien welk proces zoveel geheugen vreet. Als je dat hier vermeld kunnen we er meer mee dan nu.

[ Voor 12% gewijzigd door Toet3r op 15-03-2015 19:00 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• PieterPH
Toet3r schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:59:
Als je in de taskmanager bovenin op geheugen klikt sorteer je processen op of aflopend op de hoeveelheid die geheugen ze gebruiken. Dan kan je toch zo zien welk proces zoveel geheugen vreet.
Daar ligt het probleem helemaal niet zelfs als ik geen enkel programma open heb zit ik al aan die 99 %

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Welke hardware heb je?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57
PieterPH schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:00:
[...]

Daar ligt het probleem helemaal niet zelfs als ik geen enkel programma open heb zit ik al aan die 99 %
Sorteer eens zoals Toet3r zegt. En laat eens de tab prestaties zien.

En waarom is je screenshot in vredesnaam een gescand document?

• PieterPH
CPU : i5 : 4460
GPU : Msi gtx-970
RAM: 8 gb crucial ddr3
moederbord : gigabyte GA-Z97X-Gaming5
ssd : crucial mx100 256GB

• xh3adshotx
PieterPH schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:06:
[...]

CPU : i5 : 4460
GPU : Msi gtx-970
RAM: 8 gb crucial ddr3
moederbord : gigabyte GA-Z97X-Gaming5
ssd : crucial mx100 256GB
Je hebt waarschijnlijk de killer software geinstalleerd van je moederbord, hier zit een memory leak in. Zet de netwerk monitoring uit van je killer software en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

https://bluebluewave.word...rk-data-usage-monitoring/

• PieterPH
xh3adshotx schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:09:
[...]

Je hebt waarschijnlijk de killer software geinstalleerd van je moederbord, hier zit een memory leak in. Zet de netwerk monitoring uit van je killer software en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

https://bluebluewave.word...rk-data-usage-monitoring/
maar zonder die software heb ik geen internet... :'(

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-11 12:41
Misschien is er niets aan de hand, windows gerukt net als linux tegenwoordig het geheugen volledig. Kans is dat 50% gebruikt wordt als bestands-cache.

• xh3adshotx
PieterPH schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:17:
[...]

maar zonder die software heb ik geen internet... :'(
Jawel, die software is niet nodig om je netwerkkaart te laten werken, het uitzetten van de netwerkmonitor heeft geen effect behalve dat de statistiek niet meer werkt.

Je moet ook die register fix gebruiken uit die link, maar dat alleen werkte bij mij niet.

Source: heb zelfde mobo en had zelfde probleem.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57
satya schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:17:
Misschien is er niets aan de hand, windows gerukt net als linux tegenwoordig het geheugen volledig.
Dat deed het altijd al hoor, men is echt niet gek bij Microsoft ;)
Kans is dat 50% gebruikt wordt als bestands-cache.
Nope. Reguliere page caches tellen niet mee in 'used memory'. De kernel paged pool wel, en laat het artikel van xh3adshotx nou net vermelden dat er een een leak optreedt in een kernel driver.

Ergo: de kernel paged pool beslaat het overgrote deel van het geheugen

Daarom vroeg ik ook om een screenshot van de tab 'Prestaties', maar die gaf TS helaas niet.

tl;dr doe wat xh3adshotx zegt, hij heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk

• Wooglut
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06-2021
Waar zet ik network monitoring uit?
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/MSI/Z170A_GAMING_M7/images/killer_network_manager_small.jpg

Steam: Wooglut

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Het installeren van de laatste nieuwe versie van de driver + software heeft voor mij persoonlijk dit probleem opgelost.
Dan kan je de monitoring gewoon aan laten staan.

Want a cookie?!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 21:56
Ik had precies hetzelfde.... Als gevolg heb ik de de volledige Killer suite verwijderd.
Wel eerst even de driver-only downloaden : http://www.killernetworki.../category/other-downloads
En daarna de suite verwijderen.

Je kunt vervolgens in apparaatbeheer de driver installeren die je eerder hebt gedownload en het probleem is verholpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.