Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gompie1997
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-10 19:30
Geachte allemaal,

Ik heb een beetje vreemde situatie, mijn moeder kwam namelijk naar me toe dat ze door haar data heen was op haar telefoon (Moto g2 Android 5.0.2). Dit is nog niet zo gek. Ze heeft een plafond van 500 mb in android zelf ook netjes als beperking ingesteld. de teller stond echter nog niet eens op 50MB Nu komt echter het "leuke": volgens youfone heeft ze 2,8 gigabyte gebruikt. 8)7

Mijn vraag is nu: Hoe kan dit in vredesnaam?

Haar accu loopt vrij snel leeg is me wel opgevallen dus het zou een miner kunnen zijn of iets dergelijks maar dan nog hoe komt dat in een nieuwe telefoon waar geen gekke dingen mee zijn gedaan, en hoe kan dat op een rom zonder roottoegang zo makkelijk om de ingebouwde MB teller heen?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ir7u3a.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10eiuck.png

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:05
Op je telefoon bekijk je het dataverbruik van 1 t/m 31 maart. Maar reset youfone zijn tellers ook wel op de eerste van de maand? Voor hetzelfde geld heb je die 2,8GB daar gebruikt in de periode van 16 februari tot 16 maart o.i.d. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Gompie1997
bedankt voor je snelle reactie Xander, maar helaas het abonnement begint op de eerste van de maand. Daarvoor was er nog nooit mobiel internet gebruikt. Ik heb het zelf op 1 maart aangezet nadat ik het abonnement had gewijzigd om ook data te mogen verbruiken.

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 19:10
Wat staat er onder het tabje werk? Is daar het dataverkeer verstopt misschien?

• Gompie1997
Nee daar staat niks onder, dataverkeer staat ook uit van die simkaart, bovendien is het een telfort nummer en het heeft dus helemaal niks met youfone te maken

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 19:10
Ik dacht dat de simkaarten misschien per ongeluk verwisseld waren ;)
Ik denk dat de beste oplossing is om gewoon youphone te bellen en te vragen waar dat dataverkeer vandaan komt. Dit is niet zo'n family share abonnement waarmee het op een ander toestel kan zijn verstookt neem ik aan?

• Gompie1997
Nee het is een los abonnement dus geen family share of iets in die richting, helaas is youfone op zondag dicht. Ik heb wel al een mail gestuurd naar ze, dus nu is het wachten.

De vraag blijft echter hoe dit kan. wat me wel opviel bij de batterijstatistieken is dat het systeemproces heel veel accu vraagt als ik het vergelijk met mijn eigen telefoon (Galaxy Nexus met cm11)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/21bkl75.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/24b3psi.png

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:08

Onbekend

...

Is deze "automatisch" een softwareupdate aan het binnenhalen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Gompie1997
Eenmalig zelf een update binnengehaald maar dat was op een wifi netwerk en het verscheen ook braaf onder het netwerkverbruik (com.moterola.ccc:10000). En wat er nu te zien was niet. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat het een bug is.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34o7y2r.png

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:10
De telefoon lijkt ook continue ingeschakeld te blijven..

Dat is ook dodelijk voor de accuduur mijn moeder doet meestal een halve week met haar moto G 2nd Gen

• Gompie1997
@nooberke: Heeft je moeder al de update naar lollipop? Want een halve week haalt mijn vader die dezelfde telefoon heeft ook niet, die blijft steken op 2 dagen ook met lollipop. Hij heeft gelukkig geen dataverbruik dat nergens meer op slaat.

Edit: het lijkt inderdaad alsof de telefoon constant aanstaat, heel vreemd allemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Gompie1997 op 15-03-2015 18:15 . Reden: toegevoegde info ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:10
Gompie1997 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:13:
@nooberke: Heeft je moeder al de update naar lollipop? Want een halve week haalt mijn vader die dezelfde telefoon heeft ook niet, die blijft steken op 2 dagen ook met lollipop. Hij heeft gelukkig geen dataverbruik dat nergens meer op slaat.

Edit: het lijkt inderdaad alsof de telefoon constant aanstaat, heel vreemd allemaal.
Die draait lollipop maar veel meer dan af en toe een appje of mailtje doet het toestel ook niet :P

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:18
Maar hoe kan ze zoveel buiten haar bundel gebruiken? Bij mijn weten krijg je bij de meeste providers bericht dat je door je bundel heen bent en heb je daarna of langzaam internet of geen internet meer..

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Gompie1997
Alleen een mail bij 100% maar die zagen we pas na 2 dagen en toen was het ineens 2,8 gigabyte. en het rare is dat dit dus niet met de ingebouwde teller overeen komt. Ik kijk nu over een wifi netwerk of de telefoon even veel internet gebruikt als deze aangeeft. Als dit het geval is dan lijkt het me een fout van youfone, als deze cijfers verschillen dan weet ik het ook niet meer....

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57

Croga

The Unreasonable Man

Ik zou de data verbinding eens gewoon een paar dagen helemaal uit zetten en dan eens kijken wat Youfone zegt over het data verbruik. Als er dan nogsteeds data verbruikt wordt zit er duidelijk en definitief iets niet goed bij hen.

• Gompie1997
Bedankt voor de suggestie Croga, ik heb het al gedaan en wacht nu op een reactie, ik denk dat het een fout is van youfone inderdaad,de vraag is nu maar of ze dat gaan toegeven

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:01
Youfone rondt per datasessie naar boven af tot een veelvoud van 100kB. Als de verbinding stuitert tussen Wifi en mobiel kan het verschil tussen wat de android aangeeft en wat Youfone berekent snel oplopen.

• Gompie1997
hcQd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:44:
Youfone rondt per datasessie naar boven af tot een veelvoud van 100kB. Als de verbinding stuitert tussen Wifi en mobiel kan het verschil tussen wat de android aangeeft en wat Youfone berekent snel oplopen.
ja maar 50 mb en 2800 mb is wel een klein verschilletje, het kan natuurlijk wel. Als de telefoon elke minuut een pakketje naar een server stuurt van 5 kb en dat steeds als 100 wordt gezien dan ben je op de factor 20 ongeveer, dat is wat het verschil is.

Wat echter wel vreemd is dan is dat mijn vader met ook youfone en een moto g2 dat niet heeft en dat het verbruik tot 3 dagen geleden binnen de bundel viel. (mailtje op de 12e van youfone gehad dat de limiet om 12 uur voor 80% was bereikt en 2 uur later voor 100% was bereikt).

[ Voor 0% gewijzigd door Gompie1997 op 15-03-2015 19:57 . Reden: spelling ]

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 21:11
Staat Snapchat op het toestel, er was een versie die ontiegelijk veel data verbruikte zonder dat je er om vroeg.

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

• Gompie1997
Nee geen snapchat ook geen facebook ofzo alleen whatsapp en dingen als nu.nl maar die zijn niet zo problematisch dacht ik tenminste, en bovendien zou dat niet in het data overzicht staan?

[ Voor 54% gewijzigd door Gompie1997 op 15-03-2015 20:58 ]

Pagina: 1