Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

multicard reader aangesloten: comp. boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een (pas nieuw) mobo ASROCK H81M-HDS in mijn computerkast.
Ik heb aan de kast een multicard reader (unit die in 3,5" floppy plaats kan) toegevoegd.
Het merk is onbekend chinees (uit de 'baai), de reader moet aan spanning en een usb-header worden aangesloten (9-pins steker, rij 5 en rij 4 pinnen), er zitten 2 connectors voor op het mobo, de aansluiting past.
Bij aangesloten multicard unit wil de computer niet starten (hij reageert niet op de ' aan ' knop op de kast.
Met de usb kabel die van de multicard reader komt los van het moederbord, start de computer normaal op, en werkt ook normaal.

Het OS is linux, maar dat lijkt me niet van belang (omdat de computer helemaal niet wil).
De instelling van usb in het bios lijkt me ook niet van belang, omdat het bios nog helemaal niet aangesproken wordt.

Iemand een suggestie wat ik kan doen om de zaak werkend te krijgen?

nb: als ik me goed herinner werkte de reader op een ander mobo wel, dus dat de reader stuk is is minder waarschijnlijk.

Dank alvast.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:16
Komt de pin layout van de reader overeen met de pin layout van de header op het moederbord? Als die niet overeenkomt kun je de usb poort beschadigen...

Verwijderd

Topicstarter
De pin-layout van de header staat in de manual van het mobo (heb ik hier liggen), de pin layout van de reader: is me onbekend. Volgens mij heb ik geen document over de reader gekregen...
Fysiek past de connector van de reader 100% op de header, ook daarom heb ik gedacht dat e.e.a. standaard is.

EDIT:
Goed, niemand kent natuurlijk mijn cardreader.
Is er een methode de pinbezetting van de reader-steker (met eenvoudige middelen) zelf te achterhalen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 14:12 ]