Samsung UE48HU7500L of UE48JU7000LXXN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een Samsung tv te kopen van 48 inch. Momenteel zie ik in de pricewatch dat ik de UE48HU7500L voor 1237 euro kan kopen. Echter komt de UE48JU7000L binnenkort uit voor (adviesprijs) 1699.

Ik vroeg mij af of jullie het de ~300 euro waard vinden om op de JU7000 te wachten. Ik kon zelf geen release datum vinden, weet één van jullie dat wel?

Ik kijk uit naar jullie reacties! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:40
Adviesprijs €1699 wordt wellicht 1550/1599.
Ik denk dat het medio April zal worden persoonlijk zou ik altijd voor de meest recente gaan.
Succes met keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbro-M
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-10-2023
monkeyfntstc schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:16:
Ik vroeg mij af of jullie het de ~300 euro waard vinden om op de JU7000 te wachten. Ik kon zelf geen release datum vinden, weet één van jullie dat wel?

Ik kijk uit naar jullie reacties! Alvast bedankt.
Release datum: Sinds afgelopen weekend in diverse winkels gespot en sinds zondag (40") één bij mij thuis :)

Wat betreft het waard vinden: Afhankelijk van hoe belangrijk Smart TV voor je is....De 2015 modellen gebruiken Tizen als nieuwe Smart HUB platform en mijn persoonlijke bevinding is dat er momenteel nog maar slechts 12 apps beschikbaar zijn. Hoe lang het duurt voordat de eerste serieuze apps (naast YouTube) beschikbaar komen is zelfs bij de Samsung service center medewerkers nog onbekend.

En juist Netflix is één van de weinige die UHD content zou moeten kunnen leveren en die app is ook "nog" niet beschikbaar. En tegen de tijd dat je tv aanbieder en de zenders tv content gaan leveren dan hebben we waarschijnlijk al 8K SuperSuperPlus UHD schermen, dus UHD is eigenlijk niet echt een argument. Maar de combi een recent smart hub platform en uhd, dus ready voor de toekomst heeft mij ook weten te overtuigen, enigszins met spijt aangezien ik juist behoefte had aan een TV met een nieuwe Smart HUB MET APPS :) Maar ja, hij kan nog terug he! Dus ik geef Samsung nog een heeeel even en anders zit hij weer net zo snel in de doos als hij eruit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20
Het lijkt er sterk op dat fabrikanten voor 2015 nagenoeg volledig op UHD gefocused zijn en het aanbod van nieuwe FHD-tv's spaarzaam en mondjesmaat is. Ook lijkt het erop dat FHD-modellen technisch amper of zelfs geen verbeteringen bevatten t.o.v. de modellen uit 2014.
Daarentegen is UHD nog betrekkelijk nieuw en zullen de technische ontwikkelingen snel gaan. Ik verwacht dat in alle prijsklassen de kwaliteit sterk zal verbeteren op nagenoeg elk vlak: beeldkwaliteit, codec-ondersteuning (HEVC), geluid (?; 't blijft plat), smart-tv (dat zal vermoedelijk weer iets sneller of soepeler draaien dan op de 2014 modellen maar… ze veranderen ook van platform: Android, Tizen en FirefoxOS. Of dat daadwerkelijk merkbare verbeteringen of voordelen biedt is nog maar de vraag maar cosmetisch zal het inderdaad wel anders zijn).

Ik zou nog evenwachten tot de 2015 UHD-modellen verschijnen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements