Wandcontactdozen voor keystones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:25
Ik zoek een verbouwing te doen, en daardoor heb ik de kans om het netwerk in huis te bekabelen.
Alle netwerkverbindingen zouden dan vertrekken vanuit de nieuwe kamer, waar ik een 19 inch rack plaats om switches, NAS'en, router, PC,... in te steken. Achteraan het rack zouden dan de kabels uit de muur komen. Ik dacht deze mooi weg te werken met wandcontactdozen met keystones
Nu als ik begin te tellen, kom ik op 10 x Cat6a, telefoonlijn, 4x aansluitingen voor luidsprekers, misschien nog wat keystones voor USB en HDMI, en de nodige stopcontacten. Mijn muur wordt dus een gatenkaas als ik dit allemaal met wandcontactdozen moet doen.

Mijn vraag, kan ik een patchpaneel voor keystones in de muur plaatsen ipv de vele wandcontactdozen? Zou ik beter een patchkast voor in de meterkast op de muur plaatsen, en daar al mijn kabels binnenbrengen? (liggen mijn kabels wel een stukje op de muur denk ik) Of zou ik toch beter met wandcontactdozen werken?

Een bijvraagje, bestaan er inbouw wandcontactdozen voor keystones met klauwen (zoals al wel eens wordt gedaan bij stopcontact of lichtschakelaar om de contactdoos te klemmen/vast te zetten in de muur)? Kan het zelf niet zo direct vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 15-03-2015 12:11 . Reden: typo ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

lier

MikroTik nerd

Heb je dit topic al eens doorlopen? Daar staan de nodige oplossingen zoals toegepast. Wellicht inspiratie voor jouw oplossing (en wordt je andere vraag ook beantwoord).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
In dat topic heb ik inderdaad al eens aan het lezen geweest. Ik dacht enkel dat er daar niet echt vragen mochten worden gesteld (of het moest rechtstreeks met bepaalde foto's te maken hebben).

Nu kan ik inderdaad 84 pagina's liggen doorworstelen om te zoeken of een dergelijke wandcontactdoos bestaat, en als het niet bestaat, heb ik redelijk wat tijd verloren. Als er hier iemand kan zeggen dat dit systeem bestaat, en misschien nog een juiste benaming ofzo kan geven, kan ik alsnog gaan kijken (en vind ik dat geen verloren tijd).

(een zelfde vergelijking in een gebied waar ik meer in thuis ben : als jij bijvoorbeeld moet weten of er een lego plankje bestaat van 6x6 maar zonder nopjes, kan ik je verwijzen naar deze site, of ik kan zeggen dat het inderdaad bestaat, en dat je op die site moet zoeken onder "doe even moeite" ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Gewoon de pijp/kabel uit de muur laten steken en een 19" patchpaneel in je rack hangen? Daar is zo'n rack toch voor bedoeld. ;) De opening in de muur zou je af kunnen werken met een borstel (zoals je voor brievenbussen ook hebt).

Het lijkt me helemaal niet praktisch om het patchpaneel achter in het rack te hebben, daar kom je veel lastiger bij.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Illusion

(the art of)

Je zoekt dus een "surface mount keystone" of "wall mount keystone" behuizing?
bijvoorbeeld:
https://www.kabeltje.com/...nsluitingen?sqr=keystone&

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Mijn gedacht was om de kabels aan/in de muur te monteren op een jack, en dan met patchkabels naar het rack te gaan. Moest ik dan ooit om een of andere reden het rack moeten verplaatsen heb ik die patchkabels maar los te maken. Ik dacht dus die brievenbusborstel eigenlijk te vervangen door een dergelijk iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Ik vind die keystone wall mounts allemaal zoals hier (vast te boren in de muur en plaatje erop)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7185/6899056705_5c81ac71e8.jpg

en ik vraag me af of er ook van die keystone-systemen bestaan zoals het bestaat bij stopcontacten zoals hier (klauwen haken in de muur)
Afbeeldingslocatie: https://cheynswebsite.blob.core.windows.net/images/SER/ff020c21-ed5c-9ca0-e111-0caf33f2177d.JPG

Dit is voor in het oud gedeelte. Er zit reeds een gat in de muur waarin een klauwsysteem zit voor coax. Hier wil ik dus ook UTP laten uitkomen, maar bij het keystoneplaatje dat ik heb liggen zitten de boorgaten in het reeds bestaande muurgat (dat werkt dus niet)
Anders zal het inderdaad een opbouwoplossing worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-05 18:44
Zit er geen inbouwdoos in dat gat dan?
Zoniet: misschien kan je daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
TS is belg?

Klauwtjes worden hier in NL bijna niet gebruikt, hier hebben we inbouwdozen in de muur zitten met 2 boutjes aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6bVP7viWouzl5aPQiEpwgvVS/full.jpg

Daar kun je prima een plaatje voor keystones op vastschroeven zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6OMFMaWIgbtztUqSeSkD7ELR/full.jpg
Arator schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:05:
Mijn gedacht was om de kabels aan/in de muur te monteren op een jack, en dan met patchkabels naar het rack te gaan. Moest ik dan ooit om een of andere reden het rack moeten verplaatsen heb ik die patchkabels maar los te maken. Ik dacht dus die brievenbusborstel eigenlijk te vervangen door een dergelijk iets
Waarom zou je het rack ooit willen verplaatsen, en betere vraag.... wat heb je op die plaats dan nog aan alle patchpunten voor je gehele woning? :?

Gewoon een plek zoeken waar die kast gegarandeerd kan blijven hangen... In de meterkast, in een trap/gangkast, CV-ketel ruimte, weet ik het.... Onder je bureau of op een andere plek die mogelijk door je interieur beinvloed kan gaan worden lijkt me minder handig.

[ Voor 67% gewijzigd door Xander op 15-03-2015 17:23 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
TS inderdaad Belg ;p

Met die "potjes" moet ik inderdaad wel verder kunnen.

Wat betreft het verplaatsen van het rack, het zou dan maar gaan om even opzij te schuiven, en iets later terug te zetten, al was het maar om het stof eronder weg te nemen.
Maar volgens mij moet het probleem van die gatenkaas kunnen worden opgelost met die potjes.
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:22
Inbouwdoos voor holle wand heeft dat soort ankers, zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.elektroshop.nl/images/thumbnails/280/280/detailed/15/inbouwdoos-gipsplaat-gipswand-uhw50-16-19mm-attema-1081.jpg

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1