Advies gevraagd upgrade oude pc van 2008

Pagina: 1
Acties:

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-03 09:24

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Beste Medetweakers,

ik zou graag even jullie om advies willen vragen. Ik heb 2 weken geleden een oude pc gratis gekregen die niet meer werkte. Ik gok dat het eentje is van 2008 of 2009. Er stond nog Vista op geïnstalleerd en er zit een Intel E7400 cpu in, een Nvidia GT 230, 4GB RAM en is van het merk Medion. De voeding was stuk dus die moet ik opnieuw aankopen (draait nu tijdelijk op de psu van mijn pc). Ook de harde schijf is aan vervanging toe. Echter zit ik met de vraag: is het nog waard om te investeren in een inmiddels al 6 a 7 jaar oude pc?
Zullen er niet meer problemen boven water komen, zoals mobo/cpu problemen?

Ik zou deze pc eventueel willen gebruiken om filmpjes mee af te spelen, wat internetten en radio maken (aka muziek streamen voor een uurtje of 2, 3 per dag). Geen zware taken dus. Ook heb ik nog een GTX 560 Ti liggen die er eventueel ook in kan (maar ik zal er nooit mee gamen).

Ik weet dat dit misschien niet de juiste plek is voor dit topic, ik zou niet weten waar het anders moet staan.

Alvast bedankt,
freddy0519

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Als hobby project kan je het overwegen. Als je het echter rationeel gaat bekijken en naast de kosten legt die je moet maken in arbeidsuren zou ik het zeker niet doen ;)

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Wel deze computer zou eigenlijk dan naar onze kleine radio studio gaan. We zijn eigenlijk op zoek naar een pc die niet veel geld kost om daarop streamingsoftware te draaien. We hebben al een oude laptop, maar een desktop is toch veel stabieler voor zulke toepassingen (constant op 1 plaats draaien waar het ook warm kan worden want het ligt in een jeugdhuis). De pc zal niet constant muziek streamen, enkel als wij een live programma uitzenden. De rest regelt een aparte database voor 24u muziek. Het gaat dus om een internetradio :)

[ Voor 3% gewijzigd door freddy0519 op 15-03-2015 10:31 ]

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-03 00:10
Mij lijkt het prima geschikt :)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Verwijderd

De harde schijf is aan vervanging toe. Kan natuurlijk zijn dat een pc uit die tijd ook nog eens over een IDE aansluiting beschikt in plaats van een SATA. Ik zal maar eens even onder de motorkap gaan kijken voordat het uitbreiden van een dergelijke oude computer gaat plaatsvinden.
Natuurlijk zijn IDE schijven nog wel (tweedehands) te koop.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 19:47 ]

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 21:36

PDZ

Je kunt natuurlijk prima een nieuwe HDD en voeding erin doen, maar het is maar de vraag of je dat het geld waard vindt.

De tiid hâldt gjin skoft.

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:46:
De harde schijf is aan vervanging toe. Kan natuurlijk zijn dat een pc uit die tijd ook nog eens over een IDE aansluiting beschikt in plaats van een SATA. Ik zal maar eens even onder de motorkap gaan kijken voordat het uitbreiden van een dergelijke oude computer gaat plaatsvinden.
Natuurlijk zijn IDE schijven nog wel (tweedehands) te koop.
Ik heb de voeding al vervangen, dus de motor is mij al niet meer vreemd ;)

De harde schijf is SATA en was nog maar in 2012 vervangen door een WD Green 750 GB. Maar ik denk dat ik die pc gewoon hou voor eventuele wisselstukken en uitkijk voor een betrouwbaardere, nieuwere pc ;)

Verwijderd

Ik heb nog wel een WD schijf en een webradio (Freecom) liggen. Interesse?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 20:01 ]

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:51
ssd'tje lost veel op als hij sata aansluiting heeft

[ Voor 44% gewijzigd door parsnep op 16-03-2015 22:20 ]

Pagina: 1