HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Wat is nou precies de vraagd? Documentatie is redelijk duidelijk naar mijn mening (https://github.com/LarsWe...r/README.md#documentation). Verder kun je ook gewoon een van de release jars downloaden vanuit de maven repository, en deze importeren (http://mvnrepository.com/...rkman/HoloColorPicker/1.5).
Dit zijn verder nogal basic bewerkingen, dus als het niet lukt, kun je misschien iets specifieker zijn in wat het probleem is?
Dit zijn verder nogal basic bewerkingen, dus als het niet lukt, kun je misschien iets specifieker zijn in wat het probleem is?
De documentatie om hem te gebruiken is misschien duidelijk, maar de documentatie om hem in een eigen project te krijgen niet. Dat zal vast basiskennis zijn, maar ik heb nog nooit eerder een library gebruikt, dus ik zou niet weten hoe ik dat moest doen.
Even heel simpel, als ik de color picker als XML toevoeg in mijn project krijg ik de volgende error:
The following classes could not be found:
- com.larswerkman.holocolorpicker.ColorPicker (Fix Build Path, Edit XML, Create Class)
Natuurlijk werkt dat niet, maar ik heb dus geen idee hoe ik die class beschikbaar maak binnen mijn project, want dat wordt nergens uitgelegd.
Even heel simpel, als ik de color picker als XML toevoeg in mijn project krijg ik de volgende error:
The following classes could not be found:
- com.larswerkman.holocolorpicker.ColorPicker (Fix Build Path, Edit XML, Create Class)
Natuurlijk werkt dat niet, maar ik heb dus geen idee hoe ik die class beschikbaar maak binnen mijn project, want dat wordt nergens uitgelegd.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Ik heb niet echt verstand van java noch Eclipse noch Android development maar het lijkt erop dat de namespace niet beschikbaar is. Je zal de library, zoals je zegt, moeten importeren in je project.
Wellicht helpt dit: http://stackoverflow.com/...o-import-a-jar-in-eclipse
Wellicht helpt dit: http://stackoverflow.com/...o-import-a-jar-in-eclipse
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Tenzij je gradle of maven gebruikt voor je project build, zal het niet heel makkelijk worden in Eclipse.
Als je Maven gebruikt, kun je in je pom.xml file de volgende dependency toevoegen:
Als je Gradle gebruikt kun je de volgende dependency toevoegen aan je build.gradle file:
Tot zover is het makkelijk.
Wanneer je het handmatig moet toevoegen, is dit makkelijk wanneer je android studio gebruikt:
Je gaat in het menu naar New -> Module. Hier selecteer je "Import JAR or .AAR package". Je selecteert de file die je kan downloaden op de maven repository die ik in mijn vorige post heb gelinkt (hier). Druk op finish, en hij is imported.
De plugin heeft een aar file ipv een jar file. Dit is nodig omdat de plugin extra resource files heeft. Hierdoor mag je voor eclipse veel meer moeite doen. Zelf heb ik dit nooit gedaan (Ik gebruik altijd maven), maar van wat ik op internet lees zul je het volgende moeten doen:
Als je Maven gebruikt, kun je in je pom.xml file de volgende dependency toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
| <dependency> <groupId>com.larswerkman</groupId> <artifactId>HoloColorPicker</artifactId> <version>1.5</version> </dependency> |
Als je Gradle gebruikt kun je de volgende dependency toevoegen aan je build.gradle file:
code:
1
| compile 'com.larswerkman:HoloColorPicker:1.5' |
Tot zover is het makkelijk.
Wanneer je het handmatig moet toevoegen, is dit makkelijk wanneer je android studio gebruikt:
Je gaat in het menu naar New -> Module. Hier selecteer je "Import JAR or .AAR package". Je selecteert de file die je kan downloaden op de maven repository die ik in mijn vorige post heb gelinkt (hier). Druk op finish, en hij is imported.
De plugin heeft een aar file ipv een jar file. Dit is nodig omdat de plugin extra resource files heeft. Hierdoor mag je voor eclipse veel meer moeite doen. Zelf heb ik dit nooit gedaan (Ik gebruik altijd maven), maar van wat ik op internet lees zul je het volgende moeten doen:
- De .aar file uitpakken (Is gewoon een zip met andere extensie).
- De classes jar die in de .aar file zit toevoegen aan je classpath (Alsof het een gewoon jar library is).
- Daarna alle resources in de res folder overkopieren naar je project.
- De definities in R.txt in de aar toevoegen aan de R.txt van je eigen project.
- Klaar
Ik denk dat ik maar mave/gradle ga installeren, want dit slaat natuurlijk nergens op.Robbiedobbie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:29:
- De .aar file uitpakken (Is gewoon een zip met andere extensie).
- De classes jar die in de .aar file zit toevoegen aan je classpath (Alsof het een gewoon jar library is).
- Daarna alle resources in de res folder overkopieren naar je project.
- De definities in R.txt in de aar toevoegen aan de R.txt van je eigen project.
- Klaar
De source code op zijn website geen .jars of wat dan ook, maar met die link van jou heb ik nu wel een .aar inderdaad. Ik heb hem uitgepakt en de .jar toegevoegd aan mijn build path. Verder alle resources gekopieerd en de definities aan mijn R.txt toegevoegd, maar ik krijg nog steeds allemaal errors:
The following classes could not be instantiated:
- com.larswerkman.holocolorpicker.ColorPicker (Open Class, Show Error Log)
Had eigenlijk wel verwacht dat dit beter gestandaardiseerd zou zijn
Heb je ook al geprobeerd je project te refreshen en te cleanen? Eclipse wil nog wel eens items missen omdat hij ze niet heeft ingeladen.
Dat helpt helaas ook niets, sterker nog, als ik het project clean verwijdert hij alle definities uit de R.txt 
Edit:
Ik zie dat Android Studio nu ook de officiele software is, dus ik ga wel migreren, ben Eclipse best wel zat.
Edit 2:
Android Studio geïnstalleerd, .aar toegevoegd als module en in project een dependency gemaakt en het werkte meteen... Geen Eclipse meer voor mij...
Edit:
Ik zie dat Android Studio nu ook de officiele software is, dus ik ga wel migreren, ben Eclipse best wel zat.
Edit 2:
Android Studio geïnstalleerd, .aar toegevoegd als module en in project een dependency gemaakt en het werkte meteen... Geen Eclipse meer voor mij...
[ Voor 60% gewijzigd door Shapeshifter op 15-03-2015 14:13 ]
Pagina: 1