Toon posts:

Upgrade kit zelf installeren op desktop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mijn zoon Roy heeft een Gaming PC met verouderde specs. Nu wil hij onderstaande upgradekit kopen.

http://www.alternate.nl/A...e&s2m_campaign=upgradenow

Zijn huidige specs zijn

Acer Aspire
Grafiche kaart msi gtx 770
Voeding 700 watt
watercooling (merk weet ik niet)
Harddisk 1 tb 5400 rpm

Nu krijg ik verschillende berichten over het zelf installeren over de upgradekit. Roy vindt het niet erg als de HD geformateerd dient te worden, docs kunnen we back uppen op externe HD.

We hebben 3 personen gesproken:
Alternate begint er niet aan vanwege garantie indien er andere onderdelen problemen geven.
FreshPC Heeft meer verstand van software en geeft aan dat dit ongeveer € 150,- kost bij hun.
Thuis klusser (met verstand), zegt niet aanbeginnen dan kan je beter € 100,00 extra naast de extra installatie van € 120,- leggen en een neiuw systeem kopen.

Nu wil hij graag een AMD FX 8350 processor, 8 of 16 gb ram, of de GTX 770 of een radeon R9 280x kaart met een passend moederbord hebben.

Stel dat hij de upgradekit koopt, kan ik het dan zelf installeren en draaiend krijgen als medium leek op PC zelfinstallatie gebied :-)

Ik hoor graag van julli ook als je denkt dat het echt niet gaat.

Groet,
Tom de Raaf

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 15:19

NoFearCreations

3DPrint the world!

Niet doen, de FX8 cpu werkt niet goed op dat moederbord, raar ook dat Alternate dat zo verkoopt.

---RAWE CEEK!!!---

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-02 22:54

TommieW

Numa numa.

Je vermeldt niet de CPU die er nu in zit. Welke voeding is het precies? Veel budget voedingen kunnen niet genoeg vermogen leveren. Er kan dus wel 700 watt op staan, maar dat wil nog niet alles zeggen.
OEM's zoals Acer doen ook soms wat gekke dingen met hun computers. Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens gezien dat het moederbord een andere formfactor heeft. Als dit bij deze PC ook het geval is, zal het nieuwe moederbord niet in de behuizing passen. Aangezien we dus niet weten welke processor er nu in zit, is het nog maar de vraag over de huidige watercooling gaat passen op de nieuwe CPU. Ook heb je nu een (waarschijnlijk) trage HDD. Ik raad je aan om eens goed te gaan kijken naar een SSD.

Al met al, zal ik zelf ook eerder een nieuwe PC kopen (zelfbouw :+ ), dan deze Acer proberen te upgraden. FreshPC is ook wel belachelijk duur met z'n €150.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de beide bovenstaande reactie. Het helpt ons weer iets verder in de beslissing.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

We hebben iets meer info nodig over de componenten...

Dat waterkoeling is zeer waarschijnlijk het goedkoopste AIO kitje die je kan vinden ( seidon ) en zou geen problemen moeten geven met de in- en uitbouw.

Nogmaals, meer info.

Verwijderd

Ik denk dat het hier gaat om een Acer Aspire Predator G77xx. Deze gamepc's zijn standaard met waterkoeling geleverd op de Core 2 Quad 9550 of i7 9xx cpu's. In deze pc's zit een redelijke FSP voeding die geschikt was voor een SLi opstelling.
De behuizing ziet er wel vet uit en lijkt mij geschikt om een nieuw gamesysteem in te bouwen.
Pagina: 1