• JacoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-12-2023
Ha,

Ik heb zojuist m'n eerste pc gebouwd. Ik vroeg mij af of mijn CPU temperaturen goed zijn. Via de Intel Processor Diagnostic Tool heb ik een stress test gedaan. Dit kreeg ik:
Temperature Test Passed!!! Temperature = 32 degrees C below maximum.
.

Dit heb ik in mijn Open Hardware Monitor staan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uPRA8Se.png
(zie max. waardes)

Zijn deze temperaturen goed?

Bedankt alvast!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Ja hoor, prima temperaturen voor een stresstest met stock koeler, 10 graden warmer is ook nog geen enkel probleem.
90 graden is ook nog geen probleem, maar dan zit er waarschijnlijk wel iets mis.

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 15-03-2015 00:51 ]

• JacoR
Mooi, bedankt. Zojuist speelde ik wat CS:GO, en dan kunnen de temperaturen van de CPU cores boven de 70 graden komen. Dat is dus geen probleem?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat is absoluut geen probleem, mocht je zelf een minder fijn gevoel hebben bij die temperaturen kun je altijd nog voor 20-30 euro een stuk betere koeler nemen. Dan gaan je temps een heel stuk omlaag. Het is niet nodig, maar als je je zelf er beter bij voelt zou ik zeggen doen. Wat zijn de specs van je pc??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:02
pwillemske schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:19:
Dat is absoluut geen probleem, mocht je zelf een minder fijn gevoel hebben bij die temperaturen kun je altijd nog voor 20-30 euro een stuk betere koeler nemen. Dan gaan je temps een heel stuk omlaag. Het is niet nodig, maar als je je zelf er beter bij voelt zou ik zeggen doen. Wat zijn de specs van je pc??
En dan krijg je natuurlijk niet alleen betere koeling maar vooral stillere koeling! Een beter koelertje kan een hele hoop herrie schelen en hoeft niet duur te zijn. Kijk maar naar de cooler master 212 koeler:)

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Gijs schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:46:
[...]

En dan krijg je natuurlijk niet alleen betere koeling maar vooral stillere koeling! Een beter koelertje kan een hele hoop herrie schelen en hoeft niet duur te zijn. Kijk maar naar de cooler master 212 koeler:)
Hele hoop herrie valt allemaal wel mee. Ik had een intel koelertje op mn i5 4690k, heter dan de 4460, en de koeler hoorde ik bijna niet. Ik heb hem wel vervangen omdat de temps me na 2 maanden wat te hoog werden (nadeel van bouwen in de winter). De processor werd zo'n 82 graden tijdens bf4. (dat dan wel met een AMD heethoofd gpu de r9 290)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• mitsumark
Maar zelfs als de temperatuur te hoog wordt zal de processor niet kapot gaan, hij klokt terug om zichzelf te beschermen.
Volgens mij doet ie dat pas bij 95 of 100 graden, uiteraard is het niet de bedoeling dat ie continue 95 graden is.

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01 14:14
fijn dit forumpje, wil zelf ook een 4460 nu weet ik ook dat de stock cooler gewoon goed is heb geen zin om nog extra te spenderen, overklokken vind ik niet nodig

• mitsumark
Als dat niet kon hadden ze hem natuurlijk ook niet verkocht met een koeler die onvoldoende is.

• JacoR
Bedankt voor de reacties! Ik ga nog overwegen om een andere koeler te kopen, maar voorlopig zal ik de stock koeler blijven gebruiken.
Pagina: 1