Asus maximus iiv impact of een Msi z97i gaming ACK

Pagina: 1
Acties:

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-02 10:11
Ik heb binnenkort de mogelijkheid om een nieuwe pc te maken. En ik zit nu dus te twijfelen tussen deze 2 moederborden. Ik zou dan ook graag willen weten waarom de asus nou 50 euro duurder is. En wat het nou echt meer bied. En heeft een moederbord van deze prijsklasse nog invloed op de prestaties van het systeem.

het doel van de pc wordt om te gamen en dan echt alles max en dan het liefste altijd fps boven de 60 te houden. Verder moet de pc rap een video kunnen omvormen mkv---m4v.
Ook moet hij erg stil zijn.

Specificaties
Intel i7 4790k
Msi gtx 970
16 gb corsair 1600Mhz
Noctua Nh-D14
3 case fans (noctua)
2x Samsung 840 evo 256Gb raid 0
Corsair ax760

Als jullie nog een ander advies hebben op onderdelen alles is welkom.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Je voeding kan 300W minder.

Wat betreft moederbord zit er doorgaans weinig verschil in prestaties, kijk dus vooral naar de features/aansluitingen die je 'nodig' hebt.
Tussen deze twee lijken de verschillen te zitten in audio en netwerk chip, maar die zijn bij de MSI al meer dan prima.

Ik ga er even vanuit dat je een mini ITX behuizing hebt, anders zijn beide geen goede keus.
Waarom overigens de keus tussen alleen deze twee?

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 15-03-2015 00:25 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Waarom een i7 4790k? Een i5 zal jou taken ook prima doen. Lijkt me eerder dat je algemeen hulp kan gebruiken bij je systeem build? Want je voeding is veel te zwaar(tenzij je 2x r9 290 wil ga draaien. (maar dat is weer niet de stilste oplossing.
En ga je 16gb gebruiken? Ik heb al moeite om 6 te gaan gebruiken met games. En de reden dat de asus 50 euro duurder is komt omdat je de ROG serie van asus kiest. Dat is net allienware. Je betaalt voor de "looks" en omdat het een "gamers" ding is. En hardcore gamers geven veel geld uit. Dus kunnen ze ook veel vragen.

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-02 10:11
Oké ik zal dan even wat toelichting geven op mijn keuzes. Ik ga voor de corsair ax760 omdat dit de enige voeding is die fanless blijft tot 530W wat inhoud dat als ik aan het gamen ben dat hij nog steeds stil blijft staan. En omdat ik dus een erg stille pc wil probeer ik zoveel mogelijk geluisd bronnen te elimineren. En ik kies voor de 4790k omdat ik een i5 niet zo snel video's omvormt. En 16 gb omdat ik soms nog in een vitrual box werk soms 2 tegelijk om software te testen zonder dat m'n systeem zelf daar trager van wordt. En dan is het wel handig als je elk os 4 gb kan geven. En ik zet het inderdaad in een mini-itx kast "fractel design node 304. En ik kies voor één van deze twee omdat ik ook nog wat wil kunnen overklokken en dan is een zwaarder moederbord wel fijn. Ook zijn dit één van de weinige moederborden die hun cpu Socket op een normale plek hebben zitten waar de noctua Nh-d14 nog op past.

In hoe vere zul je het merken met audio en netwerk? En is de bios / uefi van asus nou ook beter? En asus lever ook asus suite mee is dat wel interessant voor b.v. Fan xpert?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ted.van.es schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:51:
In hoe vere zul je het merken met audio en netwerk? En is de bios / uefi van asus nou ook beter? En asus lever ook asus suite mee is dat wel interessant voor b.v. Fan xpert?
Ik weet niet precies wat die audiochip op die Asus doet, geen idee of dat daadwerkelijk eentje is van hunzelf, of dat het gewoon een relabel is van een Realtek.
De ALC1150 op die MSI is in elk geval prima als onboard audio, en die kom je tegenwoordig op bijna ieder bordje wel tegen in deze prijsklasse.
Lan is Atheros vs Intel, ik weet niet of dat nog echt heel veel uiotmaakt dat je het ook gaat werken. Het is in elk geval niet de erg crappy realtek meer van een paar jaar geleden.

Dingen als fan Xpert is leuke marketing, die dingen kun je gewoon in je bios regelen (ook bij MSI). Als die Asus 50 euro duurder is dan zou ik voor mezelf willen weten of ik daar zo 50 euro aan extra features voor terugkrijg. En als ik zo snel naar de specs kijk dan kan ik dat er echt niet in terug zien, dus zou ik voor die MSI gaan en dan eventueel die 50 euro nog ergens anders in investeren (of gewoon lekker in je zak houden).