PC133 Memory op P3B-F?????

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 14:58
Hallo;

Ik ga mijn memory upgraden van 1 x 128Mb PC100 naar 2 x 128Mb P133. Nu is mijn vraag (aangezien asus mobo's niet altijd alles slikken) draait PC133 memory wel op een P3B-F? Zijn er hier mensen die dat hebben draaien? Laat wat van je horen!

Thanx;

Seven_of_Nine

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb zelf de P2B-F, en er zit ook een reepje 133 Mhz in, en geen probleem.
D8 dat ik bij mijn Pa zijn PC ook een reepje 133 Mhz in had gedrukt, die heeft de P3B-F.

Zou niet weten waarom het niet zou draaien.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Seven_of_Nine
OK dat is duidelijk;

Nu wil ik alleen nog weten of het mogelijk is om op de P3B-F een nieuwe P3 te installeren (eentje die dus op 133Mhz draait) Is er hier iemand die een P3B-F heeft met een P3 op volledig 133Mhz (niet OC-ed!)??????

• Jabba
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

het is wel mogelijk ja..! maar dan is ie dus toch overklokt omdat ie op 133mhz fsb moet draaien maar je kan er wel 133mhz proc's op drukken hoor! maar als je niet wil overclocken moet je dus een 100mhz proc kopen!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Mijn ervaring met BX borden is dat je beter een 100 Mhz coppermine kan nemen op (ongeveer) dezelfde snelheid, deze zijn dan over het algemeen ook weer beter te overclocken...

BX is in principe niet ontworpen voor snelheden van 133 Mhz., daarom draaien ze standaard op 100 Mhz. goed, maar zijn er wisselende resultaten op hogere snelheden.

Bij 133 Mhz geheugen is het de vraag (afhankelijk van de kwaliteit) of dit op snelheden boven de 133 Mhz goed draait. Als je op de BX dus een 100 Mhz. Proc. draait, kan die qua geheugen dan zonder problemen op 133 Mhz. uiteraard even kijken naar goede cooling etc.

Officieel is de P3B-F trouwens niet ontworpen voor hogere bussnelheden, echter met nieuwe bios-upgrades zou het moeten werken.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Seven_of_Nine
Elteor;

Thanx voor je duidelijke uitleg. Ik ben mijzelf er goed van bewust dat inderdaad de BX-chipset niet ontworpen is voor 133Mhz (daarvoor is de i820 en i815 gekomen). Maar zoals abit al heeft bewezen (en het opnieuw zal bewijzen dmv het nieuwe BX mobo) kan je gewoon 133FSB draaien over BX-chipset.

Ik ben van plan om dat ook te gaan doen maar ik wil weten of dat mogelijk is op de P3B-F kortom of iemand succesvol een combo van P3B-F, PC133 SDRam en P3 coppermine (133) aan de praat heeft.

Anders moet ik weer een nieuw mobo-tje halen maar dan wacht ik liever op een Abit-Thunderbird combo :)

Seven_of_Nine

P.S. Elteor: we praten spoedig hierover verder...

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

'k heb zelf momenteel op de BH6 een coppermine (100 Mhz) op 133 Mhz draaien, dus dat zal idd wel snor zitten.
Ik zal is informeren of er iemand is die een P3B-F heeft liggen.

Ik spreek je of morgenavond of in elk geval zondag ..

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Seven_of_Nine
Tof;

Dat stel ik erg op prijs. Ik zie je spoedig :) Oh enne BTW heb je de nieuwe koetjes-kraker al gedownload? Hij schijnt een behoorlijk perf. verbetering te geven op Athlon systemen (waar jij er een van hebt).

Mzzl

Seven_of_Nine
Pagina: 1