Wellicht een wat simpele vraag maar ik loop er mee vast. Ik wil veranderen van fysieke mailserver. Het betekent dat mijn mail naar de nieuwe server gestuurd gaat worden (dns ip adres verandert). Wat ik mij dus nu afvraag hoe ik het snelst en gemakkelijkst alle mail over kan zetten. Bijvoorbeeld dacht ik om in outlook 2010 simpel de boel te laten staan, immers de naam van de mailserver en account etc blijft hetzelfde. Maar volgens mij gaat dat dus niet werken omdat er op de "nieuwe" server nog geen mail staat. Ik ben dan dus bang dat ik de mail die nu op de client staat kwijt ben. Iemand een oplossing?
Geen idee of ik het helemaal begrepen heb, maar als je nu alle mail naar een lokaal archief verhuist en na de migratie (?) alles eenvoudigweg terug zet?
de nieuwe server configureren op bijvoorbeeld IP en alles kopiëren in Outlook. Vervolgens DNS aanpassen en je oude server kan weg.
Ooh, daar zijn wel tooltjes voor. imapsync bijvoorbeeld. http://freecode.com/projects/imapsync/
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Ik heb het destijds gedaan door in Thunderbird gewoon beide IMAP accounts te laden en simpelweg alles te slepen van het ene naar het andere account. Werkt perfect.