Damage1968 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:33:
Dxdiag geeft aan 6900 serie. welke precies? ik heb de kaart gekregen dus dat weet ik niet. Is er een manier om daar achter te komen? Zonder de kaart te verwijderen? Ik denk dat er 2 DVI-I opzitten.
Schermen hebben vga aansluitingen met adapter naar DVI. En er wordt maar 1 scherm gedetecteerd.
Well, there's your problem
Bijna iedere HD6950 [zal dus ook wel voor de HD6970 gelden] heeft maar 1 analoge uitgang, enige uitzondering die ik kon vinden is de
pricewatch: Sapphire HD 6950 TOXIC 2GB GDDR5 welke 2x DVI heeft. Idem dito voor de HD7970, geen VGA uitgang, en maar 1 DVI-I uitgang.
DVI naar VGA blokjes werken alleen als je ze in een DVI-I poort vrot, want alleen die geeft zowel analoog als digitaal door. DVI-D geeft alleen digitaal door, en DVI-A ben ik in het wild nog niet tegengekomen.
Als je monitoren het ondersteunen, doe er dan een DVI kabel tussen, is sowieso beter [want digitaal] en dan doen je schermen het wel.
Zijn je schermen ouderwetsch met alleen een VGA gat erin, dan kun je de
pricewatch: Club 3D HDMI to VGA Adapter cable nemen, welke een actieve ombouwert is van een digitaal signaal naar analoog.
People as things, that’s where it starts.