• Damage1968
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09-2018
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag. Hoe krijg ik 2 beeldschermen op een videokaart. Deze heeft 2 aansluitingen maar helaas werkt er maar een.

Het gaat om een videokaart uit de AMD radeon 6900 serie.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welke heb je precies?

Dit vraag ik namelijk omdat een AMD RadeOn 6950 6 schermen aan kan sturen..

Ey!! Macarena \o/

• Damage1968
Ik heb 2 monitor aansluitingen aan de achterkant.Accelero Extreme 7970.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zult toch echt meer en duidelijkere informatie moeten geven als je wilt dat wij je helpen...

- de Accelero Extreme is een koeler, geen videokaart
- je hebt het in je topicstart over een Radeon 6900-serie, nu heb je het over een 7970. Dat is iets anders. Wat is het nu precies :?
- welke aansluitingen zitten er op je kaart (VGA? DVI-I? DVI-D? HDMI? DP?)
- welke aansluitingen hebben je schermen?
- hoe constateer je dat het niet werkt? Worden de schermen niet gedetecteerd of is het iets anders?

Oslik blyat! Oslik!

• Damage1968
Dxdiag geeft aan 6900 serie. welke precies? ik heb de kaart gekregen dus dat weet ik niet. Is er een manier om daar achter te komen? Zonder de kaart te verwijderen? Ik denk dat er 2 DVI-I opzitten. Schermen hebben vga aansluitingen met adapter naar DVI. En er wordt maar 1 scherm gedetecteerd.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 07:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En een voor een werken ze wel? of werkt het andere scherm ook niet als je de 2 aansluitingen op de kaart omwisselt? Kleine moeite om uit te sluiten wat nu defect is, eventueel de kabel?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Damage1968 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:33:
Dxdiag geeft aan 6900 serie. welke precies? ik heb de kaart gekregen dus dat weet ik niet. Is er een manier om daar achter te komen? Zonder de kaart te verwijderen? Ik denk dat er 2 DVI-I opzitten. Schermen hebben vga aansluitingen met adapter naar DVI. En er wordt maar 1 scherm gedetecteerd.
Oke heel simpel pak het plaatje van de DVI wiki en bekijk beide aanslutingen. Hoogstwaarschijnlijk heb je een DVI-I poort en een DVI-D poort. Het beeldscherm op je DVI-D gaat niet werken.

Tevens is het mogelijk om met GPUZ te zien welk videokaart model je hebt, enige wat je dan nog hoeft te doen is kast open te halen en kijken wat voor koeler erop zit. Is het een reference koeler, dan weet je dat het een standaard kaart is en kan je opzoeken wat die kaart voor aansluitingen heeft (in geval van reference maakt merk niet uit).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Well, there's your problem

Bijna iedere HD6950 [zal dus ook wel voor de HD6970 gelden] heeft maar 1 analoge uitgang, enige uitzondering die ik kon vinden is de pricewatch: Sapphire HD 6950 TOXIC 2GB GDDR5 welke 2x DVI heeft. Idem dito voor de HD7970, geen VGA uitgang, en maar 1 DVI-I uitgang.

DVI naar VGA blokjes werken alleen als je ze in een DVI-I poort vrot, want alleen die geeft zowel analoog als digitaal door. DVI-D geeft alleen digitaal door, en DVI-A ben ik in het wild nog niet tegengekomen.

Als je monitoren het ondersteunen, doe er dan een DVI kabel tussen, is sowieso beter [want digitaal] en dan doen je schermen het wel.

Zijn je schermen ouderwetsch met alleen een VGA gat erin, dan kun je de pricewatch: Club 3D HDMI to VGA Adapter cable nemen, welke een actieve ombouwert is van een digitaal signaal naar analoog.

People as things, that’s where it starts.

• Damage1968
Ok, maar waarom zitten er dan 2 uitgangen op? Beetje vaag.In ieder geval bedankt voor de hulp.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Omdat de ene een DVI duallink is en de ander een DVI duallink met analoog signaal. Je kan ook namelijk een DVI kabel aansluiten, het hoeft niet persé vga te zijn :P.

Nu is het nog niet duidelijk wat voor kaart je hebt...

• Damage1968
Dat zei ik al ik heb werkelijk geen idee. GPUZ geeft ook alleen maar de 6900 serie aan.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

franssie

Save the albatross

Je zal
(1) één van je VGA aangesloten schermen moeten vervangen door eentje met een digitale aansluiting
of
(2) een andere kaart (bij)plaatsen.

Je kaart ondersteunt (als ik mag afgaan op de vele posts hierboven) maar één analoge monotor kabel en laar VGA nu een analoog protocol zijn.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Damage1968 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:40:
Ok, maar waarom zitten er dan 2 uitgangen op? Beetje vaag.In ieder geval bedankt voor de hulp.
Er zitten 2 uitgangen op omdat de kaart 2 schermen kan aansturen je hebt alleen meerdere soorten aansluitingen om de kaart met het scherm te verbinden.

Niet elke DVI uitgang heeft ook het analoge (VGA) signaal. Op onderstaande afbeelding zie je een DVI connector. Op jouw grafische kaart heb jij 2 van deze aansluitingen, alleen mis jij bij één van de aansluitingen de punten C1,C2,C3 en C4.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5b/DVI_Connector_Pinout.svg/518px-DVI_Connector_Pinout.svg.png

In jouw geval zal je het volgende kunnen doen:

code:
1
2
PC --> Aansluiting 1 --> DVI/VGA verloop --> vga op scherm
PC --> Aansluiting 2 --> DVI op scherm

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-03 23:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Windows+P

Dat is mijn oplossing als je dit nog niet heb toegepast.

Trein?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
MedionAkoya schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:19:
Windows+P

Dat is mijn oplossing als je dit nog niet heb toegepast.
Gaat niet echt werken als je een analoge monitor op een DVI-D aansluit ipv DVI-I, aangezien vrij weinig kaarten twee DVI-I poorten hebben kom je niet eens zover om Win+P te gebruiken :P
Dus nieuwe monitor(en) of extra videokaart.

Fixing things to the breaking point...

• DutchMuffin90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-03 14:07
Als laatste optie kan je ook een (mini)Displayport naar VGA adapter kopen, deze zijn wel rond de 20-25 euro, maar dat is nog altijd goedkoper dan een nieuwe videokaart of beeldscherm bij deze afbeelding zie je een mini links en een normale displayport kabel rechts.

Hier kan je een displayport naar VGA kopen

[ Voor 25% gewijzigd door DutchMuffin90 op 15-03-2015 23:28 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:04

D4NG3R

kiwi

:)

Welke monitoren heb je? Je probeert momenteel 2 schermen analoog aan te sluiten terwijl de GPU maar 1 analoge aansluiting heeft.

DVI-I = Digitaal + Analoog
DVI-D = Alleen Digitaal.

De poort waar je 2e scherm op zit is DVI-D.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Damage1968
Oke het zijn 2 analoge monitoren. Bedankt iedereen . Ik denk dat het probleem de wereld uit is nu. theone heeft denk ik de goede oplossing. Ik zal dat eens proberen.
Pagina: 1