Game PC ongeveer 1500 euro budget exclusief 27" monitor

Pagina: 1
Acties:

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil met dit systeem weer een aantal jaren vooruit kunnen op game gebied (veel strategische spellen, af en toe een high end shooter). Ik wil een 27"monitor (nog te bepalen, zie onder) eraan koppen en als resolutie 2560x1440 gebruiken.

Dat dit na 2 jaar terugzakt naar medium instellingen snap en accepteer ik.Ongeveer 4 jaar weer vooruit is het doel.

Ik wil ook een poging doen om deze pc aan te sluiten op een Sanyo z3000 beamer en hier games op spelen.

Voor de rest geen zware bewerkingsprogramma's

Wat mag het systeem gaan kosten?

Rond de 1500 euro exclusief monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb nog een Samsung Syncmaster 2493HM monitor staan. In principe wil ik deze vervangen voor een nieuw 27"exemplaar met hogere resolutie maar ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie aankijken tegen deze monitor. Als ik niet voor een hogere resolutie zou gaan en niet groter is deze monitor dan kwalitatief nog goed of vervangen?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

In de toekomstig geschikt voor een extra 970 kaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Zolang het A merken zijn geen voorkeur behalve de voorkeur voor Nvidia wegens HDMI 2.0

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Zo laag mogelijk energieverbruik en geluid zonder teveel prestaties te laten gaan.

Ga je overklokken?

Beperkt maar zou het wel leuk vinden hier wat mee te spelen.

Het volgende systeem heb ik nu samengesteld op basis van tweakers en hardwareinfo best buy guides

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,95€ 238,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 141,95€ 141,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 106,95€ 106,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16€ 131,89€ 131,89
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 81,10€ 81,10
1Crucial BX100 500GB€ 176,05€ 176,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.348,79

En dan nog een card reader en dvd writer maar dat is me om het even welke . (tenzij daar nog voorkeuren zijn van jullie)

Naast alle welkome opmerkingen en de hierboven genoemde vragen heb ik nog enkele extra vragen

s de behuizing voldoende voor bv een extra 970 (hardwareinfo aangeraden behuizingPhanteks Enthoo Pro Window hebben ze niet bij Alternate vandaar en ik wil de complete pc ergens bestellen vandaar

Welke 27"monitor raden jullie aan gezien de wensen? 2560x1440 en 27"max 600 euro?

[ Voor 52% gewijzigd door xxxMaverick op 15-03-2015 01:20 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03 14:01

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Zet het lijstje even pricewatch format (wenslijstje maken en RML kopiëren), is voor ons ook wat makkelijker.

Kan je al wel vertellen dat op een later moment SLI nemen veel minder interessant is dan videokaart doorverkopen en een nieuwe high-end single GPU te kopen. Meer VRAM beschikbaar, nieuwere techniek, zuiniger en goedkoper, prestaties zijn gelijk of zelfs beter.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• xxxMaverick
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:40:
Zet het lijstje even pricewatch format (wenslijstje maken en RML kopiëren), is voor ons ook wat makkelijker.

Kan je al wel vertellen dat op een later moment SLI nemen veel minder interessant is dan videokaart doorverkopen en een nieuwe high-end single GPU te kopen. Meer VRAM beschikbaar, nieuwere techniek, zuiniger en goedkoper, prestaties zijn gelijk of zelfs beter.
Lijstje gemaakt en in format gezet. Bedankt voor uitleg.

Dan zou ik het moederbord kunnen aanpassen naar 1 zonder sli? verder nog ideeën?

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Moederbord aanpassen kan al, en veel baat ga je niet halen uit overklokken. Als dit geen hobby o.i.d. is, zou ik daarom voor een niet overklokbare CPU zoals de i5-4460 gaan. Prestatieverschil is niet merkbaar.

Daarnaast is de Fractal Design R5 de case van het moment, veel betere balans in prestaties, stilte, handigheid en design ga je niet vinden, zeker niet voor de prijs.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 21:44
Ik zou ook de Fractal Design R5 aanraden.

Verwijderd

.ScorpionSquad schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:08:
Moederbord aanpassen kan al, en veel baat ga je niet halen uit overklokken. Als dit geen hobby o.i.d. is, zou ik daarom voor een niet overklokbare CPU zoals de i5-4460 gaan. Prestatieverschil is niet merkbaar.
.
Hier ben ik ben ik het niet helemaal mee eens.
Voor overclocken hoef je echt geen 'nerd' meer te zijn, en voor games die single-core runnen (wat ze bijna allemaal doen) maakt het zeker wel uit voor de fps terwijl de extra investering maar weinig is. Verwaarloosbaar zelfs als je een budget van 1500 hebt.....

• xxxMaverick
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:08:

Daarnaast is de Fractal Design R5 de case van het moment, veel betere balans in prestaties, stilte, handigheid en design ga je niet vinden, zeker niet voor de prijs.
Op jullie advies de NZXT S340 Zwart vervangen voor de fractal design. Ik heb nu overigens diegene met een venster gedaan, weet niet of dat wat toevoegt maar goed :)

Verdere verscherpingen zijn welkom. Overclock suggesties hou ik onder beraad

Nog monitor experts hier?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Ik zou de cpu koeler vervangen door de Scythe Mugen 4.

Zie de conclusie van deze review; reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest
De beide Mugen 4-koelers behoren tot de beste koelers die we getest hebben, maar de PCGH-versie is net wat minder. Hoewel deze iets stiller is, blijkt de op 800rpm gelimiteerde ventilator toch iets te langzaam voor zware lasten. Dan hebben we veel liever de gewone Mugen 4; die combineert een lage prijs met uitstekende prestaties op zowel geluidsniveau als koeling.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je toch een R5 neemt, kun je net zo goed de koning onder de "goedkope" koelers nemen: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power is stiller en koeler

Monitor expert durf ik mij niet te noemen, dat is Kid Jansen, maar ik weet er genoeg vanaf :P

Wat zoek je?
27", minimaal 1440p en geen TN, want TN wil je gewoon niet: pricewatch: Acer K272HULbmiidp Zwart is een scherm met een AHVA paneel, welke in eigenlijk alles op IPS lijkt, maar wat minder backlightbleeding/clouding/IPS glow lijkt te hebben. Het is een nieuwe, veelbelovende techniek. Nadeel van het scherm is het vrij hoge verbruik, 33w operating consumption is behoorlijk dorstig, al zal deze wel wat minder worden als je hem minder helder zet.

Denk je "ach, het budget mag gewoon op, doe eens gek" kun je ook de pricewatch: Dell P2715Q Zwart nemen, ja, ik zie de rode vrachtwagentjes ook, maar je kan altijd aan de shops vragen wanneer ze hem verwachten.

Wil je avontuurlijk zijn, kun je nog even wachten met het kopen van een nieuw scherm en wachten op de volgende "generatie" AHVA's, zoals genoemd in nieuws: Acer komt met ips-monitor met G-Sync en monitor met 'frameless' paneel - update en nieuws: AU Optronics gaat ahva-paneel met verversingsnelheid van 144Hz produceren wat dus hoge resolutie panelen met hoog aantal hz'en zijn. Deze zouden in maart uitkomen, wellicht wat later in Nederland.

Ook komt FreeSync in rap tempo eraan, uit mijn hoofd is 19 maart dé update waarin het uitgerold wordt, met naar verwachting schermen die het ondersteuning daar snel opvolgend.

Waarom is Nvidia een pre vanwege HDMI 2.0? Imo is HDMI 2.0 alleen interessant als je een TV op 4k 60fps wilt aansturen als die geen DP heeft. Monitors zoals die 4k Dell hebben, zoals het hoort, het superieure Display Port als aansluiting, welke 3x zoveel bandbreedte als HDMI 2.0 heeft, waardoor 4:4:4 kleuren gewoon mogelijk zijn, iets wat niet mogelijk zou zijn met HDMI 2.0.

Ook vraag ik mij af hoelang de GTX970 interessant blijft op hoge resolutie vanwege zijn geheugenprobleempje.

[ Voor 82% gewijzigd door RobinHood op 15-03-2015 00:50 ]

People as things, that’s where it starts.

• xxxMaverick
NitroX infinity schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:29:
Ik zou de cpu koeler vervangen door de Scythe Mugen 4.

Zie de conclusie van deze review; reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest

[...]
uh die staat er toch? :)

/edit: aangepast, ik wist niet eens dat er een verschil was tussen die 2 |:( |:(

[ Voor 9% gewijzigd door xxxMaverick op 15-03-2015 00:50 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

xxxMaverick schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:49:
[...]

uh die staat er toch? :)

/edit: aangepast, ik wist niet eens dat er een verschil was tussen die 2 |:( |:(
Jij hebt de PCGH, welke tragere fans heeft.

Overigens ben ik, en vrij veel reviews met mij, niet eens met de conclusie van die test [die wel meer eigenaardigheden had trouwens] en is de PCGH gewoon een prima, stille en koele oplossing.

Maar, die TRUE, die is stiller en koeler, en maar ietsjes duurder, zelf zou ik die nemen.

• xxxMaverick
VasZaitsev schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:32:
Als je toch een R5 neemt, kun je net zo goed de koning onder de "goedkope" koelers nemen: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power is stiller en koeler

Monitor expert durf ik mij niet te noemen, dat is Kid Jansen, maar ik weet er genoeg vanaf :P

Wat zoek je?
27", minimaal 1440p en geen TN, want TN wil je gewoon niet: pricewatch: Acer K272HULbmiidp Zwart is een scherm met een AHVA paneel, welke in eigenlijk alles op IPS lijkt, maar wat minder backlightbleeding/clouding/IPS glow lijkt te hebben. Het is een nieuwe, veelbelovende techniek. Nadeel van het scherm is het vrij hoge verbruik, 33w operating consumption is behoorlijk dorstig, al zal deze wel wat minder worden als je hem minder helder zet.

Denk je "ach, het budget mag gewoon op, doe eens gek" kun je ook de pricewatch: Dell P2715Q Zwart nemen, ja, ik zie de rode vrachtwagentjes ook, maar je kan altijd aan de shops vragen wanneer ze hem verwachten.

Wil je avontuurlijk zijn, kun je nog even wachten met het kopen van een nieuw scherm en wachten op de volgende "generatie" AHVA's, zoals genoemd in nieuws: Acer komt met ips-monitor met G-Sync en monitor met 'frameless' paneel - update en nieuws: AU Optronics gaat ahva-paneel met verversingsnelheid van 144Hz produceren wat dus hoge resolutie panelen met hoog aantal hz'en zijn. Deze zouden in maart uitkomen, wellicht wat later in Nederland.

Ook komt FreeSync in rap tempo eraan, uit mijn hoofd is 19 maart dé update waarin het uitgerold wordt, met naar verwachting schermen die het ondersteuning daar snel opvolgend.

Waarom is Nvidia een pre vanwege HDMI 2.0? Imo is HDMI 2.0 alleen interessant als je een TV op 4k 60fps wilt aansturen als die geen DP heeft. Monitors zoals die 4k Dell hebben, zoals het hoort, het superieure Display Port als aansluiting, welke 3x zoveel bandbreedte als HDMI 2.0 heeft, waardoor 4:4:4 kleuren gewoon mogelijk zijn, iets wat niet mogelijk zou zijn met HDMI 2.0.

Ook vraag ik mij af hoelang de GTX970 interessant blijft op hoge resolutie vanwege zijn geheugenprobleempje.
een mooie suggestie die dell. Alleen is 4k met de huidige generatie videokaarten denk ik echt een stap te ver? vandaar mijn keuze voor een tussenstap. Als we bij Dell blijven zou dan een Dell Ultrasharp U2713HM naar voren komen. Is al wat langer uit dit scherm dus vraag me af of dit wat is.

Over die 970: Ik verwacht binnen 2 jaar wel een doorbraak op 4k streaming uitzendingen en dan hopelijk ook een betaalbare (onder de 3000 euro) beamer hiervoor. Plan was eigenlijk om hier op voorbereid te zijn dus vandaar de hdmi 2.0 keuze. Ik lees inderdaad de geheugen issues op de 970 maar ik vind de 980 dan wel weer teveel geld voor de beperkte prestatie sprong

/edit: cooler vervangen, dank voor tip, ik ga uit van jullie kennis

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die U2713HM is een leuk scherm, echter, vergeleken met de Acer AHVA, welke wss behoorlijk vergelijkbaar zal zijn] vind ik hem erg prijzig, 140 euro extra vind ik een hoop geld. pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart zal waarschijnlijk hetzelfde paneel als de Dell hebben, en is toch weer goedkoper.

Kun je ook leven met een 25" scherm, dan zou je de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart kunnen nemen, welke toch wel erg leuk geprijsd is vergeleken met zijn 27" broertjes.

HDMI 2.0, tja, een probleem is, en ergens ben ik bang blijft, is dat 4:4:4 subsampling samen met 4k 60fps bij veel apparaten niet mogelijk is. Je moet dan kiezen tussen of 60fps en 4:2:0 of 30fps 4:4:4. Zelf vind ik het nogal zonde van je mooie hoge resolutie om behoorlijk te knippen in de kleur. https://en.wikipedia.org/.../media/File:Colorcomp.jpg is dan wel gecropt, het laat duidelijk het verschil zien tussen die twee.

Overigens ondersteunt HDMI 1.4 ook wel 4k, zei het op film/tv snelheid van max 30fps.

Displayport heeft dat probleem niet, want de bandbreedte is dus veel groter, er zijn al TV's met displayport als ingang, en 1 fullHD beamert. Zelf denk ik/hoop ik dat DP populairder gaat worden bij high-end 4k/UHD apparaten, gezien je dan werkelijk alle kanten op kan.

Of er omvormers komen voor DP naar HDMI 2.0, of andersom, je zou denken van wel, vooral voor de eigenaren van AMD videokaarten, maar of en wanneer, geen flauw idee, het kan net zo goed nooit gebeuren puur omdat het concurrerende standaarden zijn. [Hee, daar is een XKCD over]

Kortom: dit is nou het leuke van een omslagpunt, het is veel gokwerk, en hopen dat je gok goed was. Je kan nu een GTX970 nemen voor zijn HDMI 2.0, maar het kan zomaar zijn dat over 2 jaar DP standaard op alle serieuze TV's en beamers zit.

Maar, als je een R9 290 neemt kun je natuurlijk de pech hebben dat DP niche blijft voor beamers en TV, en er ook geen omvormers komen, en dan kun je dus geen 4k60 kijken.

Voordeel van de GTX970 is wel dat je in ieder geval goed zit, al is hij dankzij zijn geheugenprobleem niet de beste keuze voor hoge resolutiegaming. Dat de 980 te duur is, dat klopt, dat is altijd zo met de snelste GPU op de markt, die is te duur voor wat hij biedt.

SLI 970 zou ik overigens sowieso niet doen, het probleem van de GTX970 is namelijk niet zijn GPU, maar zijn geheugen. SLI en CF zijn leuk bij kaarten die wel een sloot bruikbaar geheugen hebben, maar gewoon een niet al te snelle GPU, maarja, de laatste keer dat dat zo was, was met kaarten als de HD5770/HD5830 en de lage 200 serie van Nvidia.

Andere oplossing, is nu een niet al te dure kaart kopen, desnoods een tweedehandsje [HD7950 ftw], en wachten op wat AMD gaat bieden met hun R9 380 en R9 390, die "soon" uitkomen. Dat zal sowieso een leuke verschuiving van prijzen opleveren, en wellicht komt er wat leuks uit.

• xxxMaverick
VasZaitsev schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:49:
Die U2713HM is een leuk scherm, echter, vergeleken met de Acer AHVA, welke wss behoorlijk vergelijkbaar zal zijn] vind ik hem erg prijzig, 140 euro extra vind ik een hoop geld. pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart zal waarschijnlijk hetzelfde paneel als de Dell hebben, en is toch weer goedkoper.

Kun je ook leven met een 25" scherm, dan zou je de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart kunnen nemen, welke toch wel erg leuk geprijsd is vergeleken met zijn 27" broertjes.
Dank ik ga eens kijken, diverse goede suggesties waar ik nog niet over had nagedacht. Heb jij overigens nog een mening over de 'oude' samsung monitor die ik hierboven noem? Hoe verhoudt die zich tot de modernere schermen?
[b]

Voordeel van de GTX970 is wel dat je in ieder geval goed zit, al is hij dankzij zijn geheugenprobleem niet de beste keuze voor hoge resolutiegaming. Dat de 980 te duur is, dat klopt, dat is altijd zo met de snelste GPU op de markt, die is te duur voor wat hij biedt.

Andere oplossing, is nu een niet al te dure kaart kopen, desnoods een tweedehandsje [HD7950 ftw], en wachten op wat AMD gaat bieden met hun R9 380 en R9 390, die "soon" uitkomen. Dat zal sowieso een leuke verschuiving van prijzen opleveren, en wellicht komt er wat leuks uit.
tja die videokaart vind ik lastig. Als ik het laatste nieuws lees komen de high end nieuwe AMD kaarten pas tegen juni uit? dat vind ik nog wel erg ver weg. Toch jammer dat ze die 970 zo verknald hebben met dat geheugen anders was de keuze zeer makkelijk

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Je hebt ook 16GB RAM in je lijstje staan, leuk, maar als je er geen direct doel voor hebt kan je het beter pas toevoegen wanneer het nodig is. DDR3 is erg duur momenteel.

Persoonlijk zou ik gewoon nog even wachten met 4K en pas overstag gaan als er een GPU is die er fatsoenlijk mee overweg kan. Dan is het ook al duidelijk welke uitgangen er op je videokaart moeten zitten. 1440p is absoluut geen straf, we zitten momenteel juist in de fase waar die schermen steeds goedkoper en meer gemeengoed worden.

Ook nogmaals, zou ik oveklokken laten varen. De fps winst is minimaal in fatsoenlijk geoptimaliseerde games, en om nou 100 euro extra te investeren in die paar games met baggercode (WoT, ARMA3, ACU...) zou me persoonlijk erg ver gaan. Ook klokt Haswell eigenlijk niet echt lekker over, je mag echt blij zijn als je met een 4690K de 4.5GHz aan kan tikken. Nog beperktere prestatiewinst dus. Eigenlijk is het ook hier slimmer om een nieuwe midrange CPU+mobo(+RAM?) config te halen als de 4460 niet meer voldoende is (over minstens 4 jaar dus), in plaats van je huidige set-up dan nog even te overklokken.

• xxxMaverick
.ScorpionSquad schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:51:
Je hebt ook 16GB RAM in je lijstje staan, leuk, maar als je er geen direct doel voor hebt kan je het beter pas toevoegen wanneer het nodig is. DDR3 is erg duur momenteel.

Persoonlijk zou ik gewoon nog even wachten met 4K en pas overstag gaan als er een GPU is die er fatsoenlijk mee overweg kan. Dan is het ook al duidelijk welke uitgangen er op je videokaart moeten zitten. 1440p is absoluut geen straf, we zitten momenteel juist in de fase waar die schermen steeds goedkoper en meer gemeengoed worden.

Ook nogmaals, zou ik oveklokken laten varen. De fps winst is minimaal in fatsoenlijk geoptimaliseerde games, en om nou 100 euro extra te investeren in die paar games met baggercode (WoT, ARMA3, ACU...) zou me persoonlijk erg ver gaan. Ook klokt Haswell eigenlijk niet echt lekker over, je mag echt blij zijn als je met een 4690K de 4.5GHz aan kan tikken. Nog beperktere prestatiewinst dus. Eigenlijk is het ook hier slimmer om een nieuwe midrange CPU+mobo(+RAM?) config te halen als de 4460 niet meer voldoende is (over minstens 4 jaar dus), in plaats van je huidige set-up dan nog even te overklokken.
Dank voor de suggesties. Wat zou je dan concreet aanpassen? de K uit de processor ok maar dan ook aangepaste moederbord enz. Wat zijn je tips?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die oude Samsung is eentje met een TN paneel, waardoor kijkhoeken, contrastwaarden en kleurcorrectheid niet echt hoog zijn. Wel is mij opgevallen dat oude [en toen der tijd dure] schermen met een TN paneel vaak een beter paneel hebben dan huidige schermen met een TN paneel.

Maar, een goed AMVA, AHVA, of IPS paneel zal echt wel beter zijn. Vooral de kleuren zullen een stuk beter zijn, IPS en AHVA zullen iets beter contrast geven, en AMVA veel beter contrast. Dus je gaat zeker verbetering merken als je een modern niet-TN scherm koopt.

Wanneer de nieuwe serie van AMD uitkomt, tja, ik verwacht dat de 370 en 390's sneller uitkomen dan de 380, gezien de 380 waarschijnlijk voor 99% een R9 290 is, Het heeft immers ook maanden geduurd na de lancering van de 280 eer die gemeengoed werd. Enfin, de kaart vooral de 390 zal wel eens erg leuk kunnen worden voor hoge resoluties.

Als CPU zou ik nemen de i5 4460, als moederbord is de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 een behoorlijk interessant ding.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Ik zou ook voor de 4460 en dat moederbord gaan. Als je de kleurstelling niets vind is dat het makkelijkst op te lossen door een dichte R5 te nemen, dan zie je niets en dat is ook nog eens iets stiller. Maar er is in die prijscategorie ook genoeg rood/zwart te krijgen. Overigens kan je ook wel toe met 450W als je het bij één GPU houdt.

Verder is een Crucial MX100 bijna exact gelijk geprijsd en die is toch iets sneller en heeft 12GB meer ruimte. Maar dat is een detail.

Verwijderd

Ik zou de Crucial MX100 aanraden ipv de BX vooral omdat deze bescherming bied bij stroom uitval, en dat is een hele prettige eigenschap.

Hoe hoog moet de resolutie worden ? ik zelf ben vanplan een nieuwe beeldscherm te gaan halen zodra de R9 300 serie van amd uitkomt. Ik gebruik de monitor vooral voor gamen dus zou ik gaan voor de http://tweakers.net/price...3/benq-xl2730z-zwart.html.

Ook zou ik een K serie chip houden, dan kun je later nog wat overklockken als je CPU kracht te kort komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2015 18:21 ]

• xxxMaverick
Dit is hem geworden. Als complete pc besteld bij Alternate. Zelf in elkaar zetten gaat hem niet worden, teveel gedoe. Nu nog een monitor uitzoeken en ik ben er:

• Obsidian 450D window, behuizing
• G650M, 650 Watt voeding
• Z97 GAMING 5, socket 1150 moederbord
• 850 EVO, 500 GB SSD
• DT01ACAxxx, 3 TB harde schijf
• GTX 970 Gaming 4G, grafische kaart
• Geluid, geluidskaart
• Core™ i5-4690K, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) 1150 processor
• Dark Rock Advanced C1, Actieve CPU koeler
• 16 GB DDR3-2400 Kit, geheugen
• Netwerk,
• SH-224DB/BEBE, DVD-brander
• Windows 8.1, OEM

Dank voor het meedenken!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Je bent van een hele aardige build afgezakt naar een slecht gebalanceerde build. Matige overkill voeding, 16GB 2400MHz RAM is totaal overbodig, SSD aan de dure kant, kast is overall minder dan de R5, de MSI Gaming 5 is minder dan de Gaming 5 van Gigabyte, en een aparte geluidskaart, waarom?

Enfin, niets meer aan te doen.

Ik zou zelf voor een AMVA 1080p paneel of een 1440p IPS paneel gaan. 1440p AMVA of AHVA is ook goed natuurlijk.

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-03 22:42
xxxMaverick schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Dank voor de suggesties. Wat zou je dan concreet aanpassen? de K uit de processor ok maar dan ook aangepaste moederbord enz. Wat zijn je tips?
Het is wel zo als je de K uit je moederboard(cpu) haalt je ook je eventueele Sli er uit haalt,mijn sugestie K uit je cpu niet uit Moederboard dus de z97 chipset blijven behouden.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Oke, beetje anders geworden dan aangeraden...
Maar we vinden het heel leuk als er een fotootje komt! Dan blijven wij gemotiveerd, en benieuwd zijn hoe het geheel is geworden, want iedere pc is anders natuurlijk.

Ik hoop dat je een fotootje stuurt of hem in het show je build topic zet...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

maus3142 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:26:
[...]

Het is wel zo als je de K uit je moederboard(cpu) haalt je ook je eventueele Sli er uit haalt,mijn sugestie K uit je cpu niet uit Moederboard dus de z97 chipset blijven behouden.
SLI is best zinloos als je kijkt naar de prestatie en wat voor alternatieven er mogelijk zijn.

• xxxMaverick
Ik zal jullie even meenemen waarom ik toch aanpassingen heb gedaan (ondanks uitstekende advies hier).

Zelf bouwen heb ik geen ervaring mee en kost teveel tijd om me in te verdiepen. Ik ben dus op zoek gegaan naar een shop die mijn build kon bouwen tegen een normale prijs. Na shop 2 was ik er klaar mee en kwam bij de alternate game pc's uit die ik zelf op onderdelen kon aanpassen. Ik heb dus zoveel mogelijk overgenomen en voor de onderdelen waar ik de keuze niet had reviews van zowel hardwareinfo en tweakers.net erbij gepakt.

Overigens schrik ik van de term 'matige ' build want met bijvoorbeeld de SSD heb ik wel een poging gedaan goed aangeschreven onderdelen te pakken. Hetzelfde voor de videokaart (gold award)Maar goed, we zullen zien

/edit geluidskaart staat overigens zo op de offerte dus is de onboard kaart. En die 16 gb was maar 80 euro duurder dus ik dacht: waarom niet. Ik heb zes jaar geleden (huidige pc) ook voor 8 gekozen toen 4 standaard was enz.

Andere onderdelen was zoals bovenstaand niet te kiezen

Maar nogmaals: de feedback heeft zeker geholpen en ik heb veel zaken overwogen

[ Voor 20% gewijzigd door xxxMaverick op 22-03-2015 13:05 ]

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

De build is niet per se matig (behalve je voeding, maar die zal het als het goed is ook wel 5 jaar moeten doen), maar in vergelijking met wat hier stond is het wel minder optimaal.

Je kan natuurlijk ook altijd op zoek naar een vriendelijke tweaker in de buurt, die kost meestal maar 2 biertjes o.i.d. in plaats van 60 euro. Leer je gelijk hoe je het de volgende keer zelf kan doen.

• xxxMaverick
.ScorpionSquad schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:13:
De build is niet per se matig (behalve je voeding, maar die zal het als het goed is ook wel 5 jaar moeten doen), maar in vergelijking met wat hier stond is het wel minder optimaal.

Je kan natuurlijk ook altijd op zoek naar een vriendelijke tweaker in de buurt, die kost meestal maar 2 biertjes o.i.d. in plaats van 60 euro. Leer je gelijk hoe je het de volgende keer zelf kan doen.
Tip zal ik de volgende keer meenemen. Is ook wel gezellig natuurlijk. En nogmaals: ik waardeer de open feedback

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:51:

Hoe hoog moet de resolutie worden ? ik zelf ben vanplan een nieuwe beeldscherm te gaan halen zodra de R9 300 serie van amd uitkomt. Ik gebruik de monitor vooral voor gamen dus zou ik gaan voor de http://tweakers.net/price...3/benq-xl2730z-zwart.html.
2560x1440 is meer dan voldoende. Meer trekt de videokaart toch niet. Ik zet deze op mijn lijstje om te bekijken

Verwijderd

Kasten van die grootte kan je voor 40,- krijgen
dan kan je videokaart weer stapje hoger:)

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:12:
Kasten van die grootte kan je voor 40,- krijgen
dan kan je videokaart weer stapje hoger:)
Build is al gekocht neem ik aan, en nee, met zo'n budget moet je geen kast van 40 euro willen. Videokaart is zo hoog als redelijk is met een goede prijs/performance dus dat hoeft helemaal niet hoger.

Pagina: 1