Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Online anderhalf jaar geleden een Nexus 5 gekocht bij de Kijkshop. Daar was hij het snelst leverbaar en geen verzendkosten.

Na driekwart jaar kreeg de telefoon meerdere problemen, waaronder de bekende Power knop die vast lijkt te zitten, waardoor de telefoon meerdere keren per dag uitvalt, opnieuw opstart, vast blijft zitten in het bootproces etc. Met andere woorden: onbruikbaar
(Tevens de letters die van de achterkant afvallen)

Hij is hiervoor al twee keer eerder gerepareerd en helaas was hij vandaag weer aan reparatie toe. Dus driemaal hetzelfde issue.

Ik heb het de Kijkshop voorgelegd en nu vinden ze mijn probleem wel mooi geweest en kwamen ze met de volgende compensatie: nu mag ik ter waarde van 400 euro een nieuwe telefoon uitzoeken bij de Kijkshop. Alles wat minder kost, daarvoor krijg een tegoedbon. Een telefoon die meer kost, betaal ik uiteraard bij.

De enige telefoon in het assortiment van de Kijkshop die in de buurt komt qua prijs de LG G2, voor 380 euro. Overige telefoons zijn veel te duur(Vanaf 575 euro, of echt totaal niet wat ik zoek, zoals een Huawei voor 344 euro). Echter is de LG G2 bij de goedkoopste webwinkel(Tweakers) al voor 275 te bestellen. Deze telefoon is sowieso niet waarnaar ik op zoek ben, plus het feit dat ik dus 100 euro teveel "betaal" voor die telefoon bij de Kijkshop dan bij de goedkoopste webwinkel.

De reden dat ik deze Nexus 5 heb gekocht is vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en de stock Android plus als eerste de updates. Dit ga ik met een vergelijkbare telefoon die ze bij de Kijkshop verkopen niet krijgen, waardoor ik eigenlijk niks heb aan een ander vervangend toestel binnen de prijsklasse. De Nexus 5 komt bovendien niet meer in het assortiment voor, dus die optie valt ook af.

Wat kan ik de Kijkshop nu voorleggen? Wat zouden jullie doen?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je kan ze voorleggen om voor 400 euro aan tegoedbonnen te regelen. En daar vervolgens 80 luchtjes van 5 euro voor te kopen.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Volgens mij is het een vrij redelijk voorstel wat ze je geven, dus ik denk niet dat je er meer uit kan slepen.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is om een product te zoeken wat bij de Kijkshop relatief goedkoop is en tweedehands, ongebruikt nog voor bijna de nieuwprijs doorverkocht kan worden, zodat jij een mooie nieuwe telefoon kan kopen ergens anders.

edit:
Even rondgekeken, maar alles is echt extreem overpriced, zeg maar, de helft duurder als elders, dus tweedehands houd je niks over.

Alleen de Galaxy S4 (x2) zou een goede keus zijn, staat tweedehands en gebruikt nog voor €200 aangeboden. http://www.kijkshop.nl/pr...axy-s4-mini-simlock-vrij/

[ Voor 30% gewijzigd door HallonRubus op 14-03-2015 20:47 ]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 21:52
Wanneer hoeft u een tegoedbon niet te accepteren?
Gaat u terug naar de winkel omdat uw product niet goed is? Bijvoorbeeld omdat het kapot is gegaan binnen de verwachte levenstermijn? Dan is het product ondeugdelijk. De verkoper moet zorgen voor een reparatie. Of hij moet u een nieuw product geven. Bij een ondeugdelijk product hoeft u dus nooit een tegoedbon te accepteren. Als u hem eenmaal aanneemt, dan is het later moeilijk om daar nog op terug te komen
Volgens. https://www.consuwijzer.n...geld-terug-maar-tegoedbon

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

SeatRider

Hips don't lie

sdk16420 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:36:
Volgens mij is het een vrij redelijk voorstel wat ze je geven, dus ik denk niet dat je er meer uit kan slepen.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is om een product te zoeken wat bij de Kijkshop relatief goedkoop is en tweedehands, ongebruikt nog voor bijna de nieuwprijs doorverkocht kan worden, zodat jij een mooie nieuwe telefoon kan kopen ergens anders.

edit:
Even rondgekeken, maar alles is echt extreem overpriced, zeg maar, de helft duurder als elders, dus tweedehands houd je niks over.

Alleen de Galaxy S4 (x2) zou een goede keus zijn, staat tweedehands en gebruikt nog voor €200 aangeboden. http://www.kijkshop.nl/pr...axy-s4-mini-simlock-vrij/
Een Nexus 5 is tweedehands ook niet meer waard dan 200, dus 400 euro aan bonnen lijkt me sowieso een megadeal.

Neem gewoon de goedkoopste prepaid en de rest in bonnen dus.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Volgens mij is het zwart-wit gedacht:

Telefoon is ondeugdelijk binnen levensduur/garantietermijn -> of vervangende identieke telefoon, of geld terug.

Tenminste, zo heeft de Media Markt dat bij mij een aantal keer opgelost bij een kapotte headset en bij een kapot toetsenbord. Ik kreeg gewoon een bon ter waarde van de aankoop prijs. Deze kon ik bij de kassa inleveren voor geld of ik kon het gebruiken om iets anders mee te kopen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
xelfer schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:35:
Volgens mij is het zwart-wit gedacht:

Telefoon is ondeugdelijk binnen levensduur/garantietermijn -> of vervangende identieke telefoon, of geld terug.

Tenminste, zo heeft de Media Markt dat bij mij een aantal keer opgelost bij een kapotte headset en bij een kapot toetsenbord. Ik kreeg gewoon een bon ter waarde van de aankoop prijs. Deze kon ik bij de kassa inleveren voor geld of ik kon het gebruiken om iets anders mee te kopen.
Had ik ook met een ssd bij mediamarkt, die ging na 3 weken stuk en ik kreeg netjes geld contant terug, ze hadden gelukkig wel eentje van een ander merk voor hetzelfde geld, maar zo hoort dat vind ik, dit is meer zo van "hier, een bon zodat je alleen bij ons geld kunt uitgeven en wij geen cent kwijt zijn".

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dus die lettertjes die loslaten, is gewoon een garantiezaak en kan ik een reparatie voor krijgen?
Nou ja, ik heb ook problemen met de audio-jack en een kier tussen de achterklep en behuizing en nog een scheur bij de simtray en audio-jack.

Lijkt me genoeg reden om dus een schot te wagen bij de MM, niet geschoten is altijd mis, ahoewel ik geen zin heb in een telefoon die 4 weken weg is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1