Windows 7 wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmopim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 10:07
Hallo iedereen,

Sinds vandaag start windows 7 op mijn laptop niet meer op. De laptop laat nadat hij langs het bios scherm is gegaan een hele tijd (paar minuten) een zwart scherm zien. Na dit zwarte scherm geeft hij de foutmelding: 0xc00000f.

Nu heb ik geprobeerd om alvast wat bestanden eraf te halen (aangezien ik die vandaag nodig had) met behulp van ubuntu via usb. Nu werkt ubuntu wel, maar kan ik bij geen bestanden komen.

Iemand enig idee wat er mis is of wat ik kan doen om erachter te komen?

Groeten
Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Google eens op 0xc00000f?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:27

TommieW

Numa numa.

Wat heb je verder zelf al gevonden? Je bent niet de eerste met dit probleem. Je kan even de foutcode in Google gooien en een paar suggesties die daar worden gegeven proberen.
Je zegt dat je "niet bij bestanden kan komen", hoezo niet? Kan je de hele HDD niet zien? Ook niet bij "disks"? Kan je de HDD niet mounten? Zijn alle bestanden corrupt? etc. Er kan zo veel mis zijn, dat er momenteel vrij weinig nuttigs over te zeggen is.
Wat ik tijdens mijn (zeer korte) Google zoektocht tegen kwam is dat de HDD mogelijk is overleden. Kan je met Ubuntu de SMART informatie uitlezen, en hier een screenshotje neerzetten?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro