Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Ik zoek een?
GSM met beste camera, ook in donkere (verkeers-) omstandigheden

Wat is je budget?
ca 400 euri, maar liefst zo voordelig mogelijk natuurlijk!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
om dashboard video's te maken

Zal dus goede stabilisatie moeten bieden, zelf denk ik dat digitaal beter is dan optisch, omdat de lens onder het rijden op en neer gaat stuiteren op het dashboard. Dat doet tenminste mijn Nexus 5, en dat is geen prettig idee. Of er moeten phones zijn met een betere (steviger) stabilisatie die niet gaat stuiteren....

Ik gebruik hem op het dashboard van de vrachtwagen, dus de telefoon moet wel tegen één en ander kunnen, vooral vibraties, hoeft niet waterdicht te zijn. Bovendien moet de phone minimaal 1080p / 30fps kunnen opnemen gedurende langere tijd, en een snelle autofocus moeten hebben, dus warmte afvoer kan ook een belangrijk aspect zijn in de afweging, hoewel er w.m.b. in de back cover best een paar gaatjes geboord mogen worden ....

Waarom deze setup? Er zijn toch ook dashcams? Ja, maar ik rijd elke dag in een andere truck dus een permanente setup is niet aan de orde, bovendien heb ik al meer dan genoeg mee te dragen, en de telefoon MOET mee, dus vandaar deze vraag......

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z2/Z3/Z3c

Deze lijkt een goede kandidaat vanwege de goede video camera recencies, maar ik kan geen gescheurd glas gebruiken..... Een goede en voordelige China phone mag ook hoor!

De Z3 Compact is misschien wel de betere, geen al te groot formaat, dus de "uitzwaai / swing / sway" in de houder zal minder zijn dan de grote 5"-up modellen, en uiteindelijk dus misschien een stabieler beeld opleveren, in theorie denk ik dan hè....

Verder heb ik gedacht aan de LG G3 (reden: prijs),maar die heeft optische stabilisatie, Samsung Galaxy S4/S5 (veel voordelige aanbiedingen, en geen opt. stab.) en Nokia Lumia telefoons, maar de modellen met de beste camera's (920/925/930/1030) hebben of opt. stab., of geen SD kaart slot of beide niet..... bovendien is de app store daar niet bezaaid met dashcam apps....

V.w.b. China phones, heb ik geen idee, de Umi Zero lijkt een goede (Camera met f1.8 aperature voor betere opnames in donkere omstandigheden), en wellicht de Ulefone Be Pro of de Jiayu S3 (vanwege de Sony IMX214 Exmor RS sensor), maar eerlijk gezegd..... ik zou het niet weten....

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er mensen met ervaring op dit gebied? Of links naar test dash-video's die met bovenstaande phones gemaakt zijn?

Verwijderd

Ik ken 3 mensen met een z2 of 3.
Bij alle drie hadden ze glasschade binnen een half jaar.

Volgens Radar is dat ook normaal, en kun je geen support van Sony verwachten. Want een barst is gebruikersschade dus JOUW SCHULD en jouw probleem.

Ik zou eerlijk gezegt een apparte dashcam kopen los van de telefoon, doordat die ook speciale groothoek lenzen hebben die je telefooncamera niet zal hebben.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Foritain's Wall-of-Text: Hallo China #5 – Een <30 euro Car-DVR is een review over een goedkope dashcam, lijkt vrij goed te zijn.

People as things, that’s where it starts.

• dirkhimself
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:24:
Ik ken 3 mensen met een z2 of 3.
Bij alle drie hadden ze glasschade binnen een half jaar.

Volgens Radar is dat ook normaal, en kun je geen support van Sony verwachten. Want een barst is gebruikersschade dus JOUW SCHULD en jouw probleem.

Ik zou eerlijk gezegt een apparte dashcam kopen los van de telefoon, doordat die ook speciale groothoek lenzen hebben die je telefooncamera niet zal hebben.
Ja, ik denk ook niet dat het een Xperia wordt.....

• dirkhimself
ik gebruik als dashcam een Mobius, klein en goede support / community, maar het is altijd weer een heel gedoe met kabels, laders etc..... die heb ik voor de telefoon ook al, dus al dat spul heb je dan ineens dubbel in je tas.... Het liefst heb ik een de dashcamfunctie vd telefoon..... maar goed...

Iemand anders nog met een goede tip voor mij?