Toon posts:

Windows 8.1 start niet door na Panda fail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag all,

Helaas heb ik hier ook een laptop die ten onder is gegaan aan de Panda update. De Windows update van afgelopen dinsdag was nog niet geïnstalleerd dus na het herstarten van de laptop blijft het systeem hangen op het installeren van de update.

Het lukt niet om in de safemode te komen, alleen het bootmenu lijkt toegankelijk. HerstelCD wordt ook niet opgestart.

Wie kan mij mee verder helpen? Het gaat er nu vooral om dat ik bij de bestanden kan, die eraf kan halen en dan een herstel ga uitvoeren. In de meest ideale situaties.

Kan ik iets doen vanuit het bootmenu om de update te ontwijken?

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
HDD er uit trekken en via een verloopkabeltje aansluiten op een ander systeem?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen hoop op een sw-matige fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de rescue bootcd van Panda al geprobeerd ? http://www.pandasecurity....rs/support/card?id=100047

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup, maar zoals aangegeven kom ik helaas niet eens meer in de laptop. Panda geeft ook een fix voor niet opstartende PC's alleen lukt het me niet om in de safemode te komen, alleen het bootmenu.

Ah edit: excuses, ik zie nu pas dat dit een andere fix is. Let me try.. Thanks! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De fix lijkt ook niet echt te werken. Ik krijg 'm wel gedeeltelijk geboot van de USB (als in; een ander scherm dan de afgelopen 3 dagen), maar blijft nu hangen op Windows: Een ogenblik geduld.. Nouja, laat ik voor deze keer dan nog maar even geduldig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wil je data redden, download dan Ubuntu en zet die op een DVD of USB stick. Boot er vanaf, probeer 't zodat je in een live omgeving komt en je kan een backup maken van al je bestanden naar een ander medium (zoals externe harde schijf of NAS).

Dan heb je iig je data veilig en kan je verder experimenteren om je Windows te herstellen, of gewoon opnieuw installeren en Panda niet meer erop zetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips! Het lukt gewoon niet om te booten vanaf een CD of USB, alle instellingen staan wel goed. De laptop is niet van mij, dus heb maar besloten om van de week naar een zaakje te gaan. De oplossing is voor iemand met ervaring volgens mij echt maar 5 minuten werk. Ik geef het nu maar op. :-) Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je wel het BIOS in kan komen, zou je theoretisch ook je boot menu moeten kunnen benaderen om USB of DVD te kunnen selecteren als boot medium.

Laptopschijven zijn tegenwoordig gewoon SATA, dus als je een PC hebt kan je 'm ook daar even aan hangen. Enige wat je nodig hebt, is een SATA kabel en bijbehorende voeding. Grote kans dat je nog een DVD brander oid hebt, dus die kan je tijdelijk opofferen voor de backup.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb het bootmedium aangepast maar alsnog start ie niet correct op. Hij blijft hangen op 'een ogenblik geduld aub'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je gaf aan dat het je enkel om de bestanden ging en je toch een herstel uit zou gaan voeren. Daarom kijk ik verder niet naar een softwarematige fix, vaak is een paar schroefjes er uit draaien voldoende om de HDD er uit te krijgen. In dat geval ben je met een minuut of 5 bij de bestanden die je wil redden :p

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1