Kan je connecten met een Bluetooth device vanaf de desktop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik heb een geluidsinstallatie die uit zichzelf aangaat als een Bluetooth device contact maakt. Handig, maar als ik nu met de iPad een connectie wil maken moet ik dat via de settings doen. Is er een manier om een icon te maken waardoor ik met 1 click de verbinding kan maken?

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Voor zover ik weet kan een bluetooth gepaard device automatisch verbinding maken als deze in de buurt is. Als dat niet gebeurd kunnen er verschillende oorzaken zijn. Wat is de versie van iOS op de iPad? Om welke geluidsinstallatie gaat het?

Kijk even wat de iPad aangeeft als bluetooth verbindt (?) terwijl je in de buurt van de geluidsinstallatie komt. Een mogelijke oorzaak is dat bijvoorbeeld iOS een verouderde versie is, of dat auto-connect op de geluidsinstallatie staat uitgeschakeld (als die optie er is). Mogelijk helpt een paar keer opnieuw paren ook.

Ik meen me te herinneren dat autoconnect overigens enkel voor het laatst verbonden device geldt. Dus als er meerdere devices in de geluidsinstallatie staan gekoppeld zou ik deze even verwijderen. Voor one-click connect zal vast wel een app zijn ofzo. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 14-03-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Waar het om gaat is dat de geluidsinstallatie uit is en aangaat zodra je connectie maakt. Dat scheelt eerst het aandoen van de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan alleen als je bluetooth device dat ondersteund. Als je apparaat niet 'gevonden' kan worden terwijl hij 'uit' staat kan je er ook niet automatisch mee connecten en moet er altijd handmatig verbinding gezocht worden.

Je kan wel een shortcut maken naar je bluetooth venster en die op je homescreen zetten. Bij iOS werkt dat met URLs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
johnkeates schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:28:
Je kan wel een shortcut maken naar je bluetooth venster en die op je homescreen zetten. Bij iOS werkt dat met URLs.
Het apparaat ondersteunt dat en heel goed zelfs. Maar iedere keer de settings in van de iPad is te omslachtig. Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt met die URL's. Heb je een link? Of is het snel uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hans C schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:47:
[...]
Het apparaat ondersteunt dat en heel goed zelfs.
Nou, blijkbaar dus niet. iOS zal automatisch verbinding maken met bluetooth devices, behalve als ie ze niet kan vinden. Als je bijvoorbeeld een headset, carkit, of toetsenbord aanzet waar je iOS apparaat eerst mee verbonden was gaat ie automatisch weer verbinding maken.

De enige reden dat iets dergelijks niet gebeurt is als het betreffende bluetooth apparaat niet 'zichtbaar' is en dus niet automatisch gevonden kan worden en alleen met een handmatige probe wakker gemaakt wordt. Dat kan dus niet automatisch om dat je iOS apparaat niet weet of ie in de buurt van je bluetooth apparaat is.

Wat de URLs betreft: dat blijkt achteraf gezien alleen te werken in oudere iOS versies, en in nieuwere versies kan het alleen nog als je er een app voor programmeert. Helaas pindakaas. Ik zou klagen bij de fabrikant van je audio apparaat, als die een manier heeft om hem permanent op discoverable te zetten maakt iOS ook automatisch verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
johnkeates schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:59:
[...]

Nou, blijkbaar dus niet. iOS zal automatisch verbinding maken met bluetooth devices, behalve als ie ze niet kan vinden. Als je bijvoorbeeld een headset, carkit, of toetsenbord aanzet waar je iOS apparaat eerst mee verbonden was gaat ie automatisch weer verbinding maken.
Ik geloof dat we elkaar helemaal niet begrijpen. Het werkt. Uitstekend zelfs. Ik heb het apparaat hier staan en zie het echt gebeuren. Nog één keer:

1 de home cinema center is uit (dus niet aan!)
2 ik ga in de settings van de iPad en selecteer onder Bluetooth het apparaat
3 het apparaat schakelt zichzelf aan en muziek van de iPad speelt af op het apparaat

Daar gaat mijn vraag dan ook helemaal niet over. Mijn vraag gaat alleen maar over hoe ik makkelijker het apparaat kan selecteren op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hans C schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:06:
[...]

Ik geloof dat we elkaar helemaal niet begrijpen. Het werkt. Uitstekend zelfs. Ik heb het apparaat hier staan en zie het echt gebeuren. Nog één keer:

1 de home cinema center is uit (dus niet aan!)
2 ik ga in de settings van de iPad en selecteer onder Bluetooth het apparaat
3 het apparaat schakelt zichzelf aan en muziek van de iPad speelt af op het apparaat

Daar gaat mijn vraag dan ook helemaal niet over. Mijn vraag gaat alleen maar over hoe ik makkelijker het apparaat kan selecteren op de iPad.
Jawel, we snappen elkaar prima. Een van de opties was automatisch verbinden, dat kan, maar alleen als het bluetooth apparaat op 'vindbaar' staat. Een andere manier is er niet.

Helaas zonder app dus geen optie om je huidige stappen 'sneller' uit te voeren.
Pagina: 1