Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een camera gekocht, betreft dit model: pricewatch: Escam Pearl QF100

Ik heb hem n mooi werkend in het netwerk en over de wifi. Zowel op mobiel als met PC's, bij beweging detectie gaat deze ook filmen etc. krijg er o.a. ook berichtjes van. Maar dit is alleen als ik binnen mijn eigen LAN zit.
Ik wil ook graag op mijn mobiel de meldingen krijgen als ik dus buien mijn netwerk ben, heb al meerdere apps gedownload, waaronder PnPcam, die er officieel bij hoort. Maar daarnaast ook tinycam/yawcam, die bied meer opties, ik heb hierbij mijn externe IP adres ingevuld, en de externe poorten waarover ik deze wil laten werken, poortnummer van web (heb ik geen standaard 80 gelaten) en RTSP poortnummer heb ik toegewezen.
Ik heb in onze router al portforwarding gedaan en heb mijn gekozen poorten via TCP open gezet op het IP-adres van de camera.

Echter krijg ik van afstand alsnog geen beeld, terwijl dit wel zou moeten werken. Zou iemand mij hierbij verder op weg kunnen helpen?

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De IP-camera geeft waarschijnlijk alleen antwoord op zijn standaardpoorten bijvoorbeeld poort 80. Wat je doen kan is extern een ander portnummer forwarden naar poort 80 op de camera. Zoiets als 82 extern naar 80 intern op het IP-adres van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Oke,

Het werkt via een app op de mobiel, voor poort 80 is toch alleen via het web toegankelijk? Ik heb nu een poort ergens in de 2000 gekozen.

Wat ik nu dan ga proberen:
intern web poort: 80
Extern web poort: 82

Moet ik nog iets doen met de RTSP poort? Mijn camera maakt daar namelijk wel gebruik van om video te zien, protocol betreft RTSP over TCP.

In de router/modem zal ik over het IP adres van de webcam poort met range 80-84 open zetten.
Ook heb ik port mapping, dit dien ik dan ook van 80-84 in te stellen, of moet ik die blanco laten? Doe het nu 80-84, moet het anders hoor ik het graag. En de RTSP stel ik intern in op een waarde in de 10.000 intern, en de externe verhoog ik met +1.

Ik ga het even testen, suggesties zijn nog altijd welkom :)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Werkte helaas niet :(
Ik denk dat ik de Blue Iris software er bij ga kopen.
Evengoed bedankt!

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
Denk dat je met die Blue Iris software niet veel verder zal geraken. Je doet waarschijnlijk toch nog ergens iets mis in de config (van je camera of je poorten in de router...)

Wat gebeurt er als je gewoon in je browser naar <extern-ip:poort> surft? Kom je dan op de login-pagina van je camera?
Zo nee, dan zal eender welke software niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
Voor de zekerheid, je test hem niet vanaf een device gekoppeld aan je wifi met je eigen externe ip neem ik aan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Neej extern IP: poort werkt ook niet.
Camera en oorspronkelijke software is ook niet bedoeld om buiten je wifi netwerk te werken, maar het is natuurlijk wel mogelijk. Heb er aparte software, maar dat werkt dus niet helemaal...
Blue irish regelt zelf via hun server volgens mij die beelden, dus dat zou wel moeten werken geloof ik.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Dit lijkt me meer een netwerk issue.

BV >> NT

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Voor de zekerheid: je hebt geen firewall ingesteld op de camera waarbij je alleen maar je statisch IP toelaat van je laptop bijvoorbeeld?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:06
Rupie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:35:
Voor de zekerheid, je test hem niet vanaf een device gekoppeld aan je wifi met je eigen externe ip neem ik aan?
Waar Rupie op doelt is, denk ik, dat de port forwarding wellicht niet werkt als je dit probeert vanuit je WiFi netwerk. Probeer het eens van buiten je netwerk, b.v. via 3G. Werkt dat wel, zorg dan dat je op je router hairpin NAT goed instelt (http://wiki.mikrotik.com/wiki/Hairpin_NAT), dan kun je ook via WiFi verbinden.

Je kunt prima zowel de HTTP als RTSP poort forwarden. Een andere poort kiezen voor RTSP dan standaard kan natuurlijk alleen als je client software dat ondersteunt. Ik gebruik op iOS LiveCams Pro en die kan dat in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Oow, ik bekijk het in een andere wifi netwerk of het werkt hoor ;) Gewoon volgens de instellingen via de app doe ik het, kan ook zijn dat er iets met die app aan de hand is, dat ik die misschien moet kopen ipv de gratis proef versie.

Firewall kan het ook nog weleens zijn, zal er even naar kijken

Camera heeft IP adres xxx.xxx.x.10 toegewezen gekregen, heb dat IP-adres dan ook geforward. Poort 80-85 en 10455 -10456

Zal livecams pro eens checken, en die hairpin zal ik dadelijk eens lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door mirno op 15-03-2015 18:38 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je moet alle poorten die je IP-camera nodig heeft forwarden, niet alleen de poort voor de interface.
Kijk dus eest even welke poorten je nodig hebt. Als je niet weet hoe, dan kan je de handleiding even lezen, of in de interface de poort settings bekijken zodat je weet welke poorten gebruikt worden. Als je er dan nog niet genoeg informatie over hebt kan je nog met nmap (of Zenmap op windows) een poortscan doen zodat je weet welke poorten open staan.

Daarna al die poorten dus forwarden, en geen gekke poorten gebruiken om te remappen; je app weet namelijk niet wat voor rare forwards er zijn. Dus alleen een op een mappen. 80 naar 80, 2000 naar 2000 bijv. niet 82 naar 80 en 2000 naar 3000.

Als je graag voor schijnveiligheid non-standaard poorten gebruikt moet je dat eerst intern veranderen. Als je dat dan goed kan laten werken en ook met je app bij je camera kan, dan kan je ook je port forwards aanpassen.

Wat het bereiken van je camera betreft om je port forwards te testen: dit werkt niet als je op je eigen netwerk thuis zit. Dus als je op je eigen ethernet of wifi zit kan je niet van je eigen externe adres gebruik maken om weer binnen te komen. Hoewel de technisch mogelijk is, is er voor zo ver ik weet geen enkele nederlandse provider die dit ingesteld heeft of instelbaar gemaakt heeft op de standaard geleverde modems/gateways. Je zou het eventueel wel over 3G of 4G kunnen testen zodat je van buiten af je externe IP adres gebruikt (want 3G/4G is een 'eigen' WAN verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Oke, als ik het goed begrijp is er naast die standaard poort 80 (web) en die RTSP poort (10455) ook nog een aantal poorten die daarnaast weer geforward worden, deze worden zelf niet aangegeven door de camera zelf, kan ik even naar googlen.
Ik had hem al op 80-80 en 10455-10455 geprobeerd, maar dat werkte helaas niet.
Ik kijk dan meestal tijdens het hardlopen, wanneer ik bij een wifi punt ben, of ik bereik heb.

Wie zegt dat sport en techniek niet samen gaan :P

bedankt allemaal, ik zal spoedig alles weer even gaan testen, denk ook dat de app er niet heel ideaal voor is. Intern en extern kan ik die btw allebei op 80 zetten, of 1 op 80 en de andere op 81?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
poort 80 wordt iig door ziggo standaard geblokkeerd, 8080 wil nog wel eens werken.... voor t'web gedeelte een alternatieve port pakken (liefst in de 65000 range...) is bijna altijd wel een vereiste voor een consumenten verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Aah interessant. Hebben KPN trouwens. Maar denk ook niet dat ik het web gedeelte kan kijken. Omdat ik alleen maar de camera kan bekijken in rstp protocol via TCP, binnen het netwerk. Dus ben ik daar al aan genoodzaakt

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Dutch2007 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:17:
poort 80 wordt iig door ziggo standaard geblokkeerd, 8080 wil nog wel eens werken.... voor t'web gedeelte een alternatieve port pakken (liefst in de 65000 range...) is bijna altijd wel een vereiste voor een consumenten verbinding...
Weet niet waar je dit vandaan haalt maar Ziggo blokkeert alleen poort 135 t/m 139 en 445 ivm Windows filesharing en poort 25 ivm spam.

Poort 80 is geen probleem bij Ziggo, en als het niet werkt komt dat waarschijnlijk door iets totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Helaas nog steeds niet voor elkaar gekregen, ik krijg de hele camera zelfs al niet eens geopent in de browser.
Welke programma's gebruiken jullie hiervoor?
Ik wil het eens via een PC proberen buiten het netwerk, ik ben daar handiger mee dan met de mobiele telefoon. Heeft iemand suggesties hoe je zoiets test?

Ik ben er net overigens ook achter gekomen dat de instellingen in de app helemaal niet toegepast worden. De poortnummers heb ik veranderd, maar als ik dit intyp in de browser dan worden die nieuwe poorten niet toegewezen, alleen de standaard ingestelde poort.

In de camera zelf (dmv IP adres in de browser) kom ik bij de instellingen, daar kan ik echter alleen interne instellingen wijzigen.
Ik zal hier voor web en RTSP beide de poorten openzetten zoals die hier staan ingesteld. Vervolgens ga ik in een ander netwerk, extern IP adres:poort nummer invoeren, zou dit dan moeten werken denken jullie?
Dus ik stel poort 81 in, dan typ ik "EXTERNIP" :81 in? En eventueel de poort die ik bij RTSP staan aangeschreven.

Ik kan nog DDNS instelingen aanzetten binnen de camera, zal ik hier nog iets mee moeten doen?

Ik ga nu de poort 81 en 10554(RTSP) portforwarden in de router, op het IP van de camera. Deze stel ik in via een App op 81 en 10544 zowel intern als extern. Ook probeer ik het in de browser.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Plofkotje schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:38:
[...]

Weet niet waar je dit vandaan haalt maar Ziggo blokkeert alleen poort 135 t/m 139 en 445 ivm Windows filesharing en poort 25 ivm spam.

Poort 80 is geen probleem bij Ziggo, en als het niet werkt komt dat waarschijnlijk door iets totaal anders.
najah heb in het verleden (@home) wel eens een webserver thuis gehad, die werd dan toch echt geblocked op port 80, 8080 werkte dan weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Dutch2007 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:50:
[...]

najah heb in het verleden (@home) wel eens een webserver thuis gehad, die werd dan toch echt geblocked op port 80, 8080 werkte dan weer wel..
Misschien vroeger, nu staat er dit in je contract: https://static.ziggo.nl/i...nInternet_tcm14-28045.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcvdw
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-08-2022
Beste

Ik heb een p2p onvif rtsp camera die voorheen het deed buiten mijn eigen netwerk. Zelf zonder dat ik de portforwarding heb moeten doen.

Nu af en toe ligt de cam eruit en moet ik deze resetten. Na de reset deze keer word de cam wel gezien in mijn eigen netwerk maar daarbuiten lukt niet.
Ik heb de standaard poorten gewijzigd en deze ook geforward. Echter het helpt allemaal niets.

Ook heb ik een instelling gevonden Waarin staat vermeld P2P met wachtwoord. Deze heb ik ook aangevinkt en mijn WW ingevuld maar ook dit helpt niet.

Ik ben ten einde raad.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680385

Misschien dat het open-source programma https://zoneminder.com/ en een raspberry pi uitkomst biedt
Pagina: 1