Core i5 vs Xeon ? -Gaming & Streaming-

Pagina: 1
Acties:

• rvdinter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-02 12:51
Ik zoek een?
Een i5 of een Xeon processor, die samenwerkt met een moederbord met 7.1 geluid (ik zit te kijken tussen de Asus H97M-PLUS en de MSI H97M-G43) en een GTX 970

Wat is je budget?
Het mag ongeveer 250 euro kosten, niet meer dan 280 euro, minder mag altijd natuurlijk!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hasswell op zijn minst, Hasswell Refresh is een mooie toevoeging

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil dus weten of ik beter een i5 of een Xeon kan kopen als ik ga gamen en streamen, als ik met de Xeon een heel groot voordeel zal krijgen (Bang for Buck) zal ik nog even nadenken. Ik ben nu meer aan de i5 kant, omdat die minder kost en omdat ik niet weet of de Xeon nou zo veel voordeel zal geven als ik aan het streamen ben met Xsplit of OBS.

Ik had al een lijstje gemaakt van de i5 tegen de Xeon, bij de benchmarks zouden ze niet zo veel van elkaar schelen op het deel na dat de i5 een interne gpu heeft en de Xeon niet en dat de Xeon hyperthreading heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 225,-€ 225,-
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 270,-€ 270,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,-

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
De vraag is of xsplit dan wel obs gebruik maakt van hyper threating gebruik maakt. En of het zijn geld waard is. Misschien kan je de benchmarks linken?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Juist met OBS en Xsplit geven meer threads een stevige doorslag. Een Xeon nemen is dan zeker wel aan te raden.

Wil je performance die tussen de i5 en de Xeon zit, maar dan voor een slordige 150 euro minder, dan kun je eens kijken naar de pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition want die 8 cores zullen zeker aan het werk worden gezet tijdens streaming, en dan is hij opeens sneller dan een i5.

Direct ook eigenlijk het enige waar de FX-8320 nog echt interessant voor is: goedkoop goed willen streamen:P

Bron: https://teksyndicate.com/...plit-streaming-benchmarks

[ Voor 9% gewijzigd door RobinHood op 14-03-2015 14:36 ]

People as things, that’s where it starts.

• rvdinter
Ik was eerst aan het kijken voor een AMD inderdaad, maar omdat ik nu de Bitfenix Pandora heb gekocht (een mATX) en omdat ik 7.1 geluid op het mobo wil, heb ik keuze tussen 2 moederborden die beide uit 2012 komen. Dit is geen optie, dus dan is de Xeon veel beter dus volgens jou.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, want AMD heeft ook geen goede mATX borden voor AM3+ als je er een FX-8320 op wilt zetten.

De Xeon zou ik zelf zeker nemen voor deze doeleinden, hij is prijzig, dat zeker, maar ook een stuk sneller dan een i5. Een i5 heeft echt te weinig aan zijn 4 threads als je gaat streamen met die software.

• rvdinter
welke Xeon is dan jouw voorstel? de E3-1231 V3?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed of de pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed

De 1231 is wel 100mhz hoger geclocked, maar ook maar 3 euro duurder bij de goedkoopste aanbieder met goede levering.

Pagina: 1