Ik had nog een draadloos toetsenbord voor mijn iPad. Het is weer een tijdje geleden dat ik de toetsenbord had gebruikt. Maar toen ik ‘m van de week weer wou gebruiken kreeg ik de batterijdopje niet los. Vandaag na twee uur klooien is het me eindelijk gelukt om ‘m open te draaien (met grof geweld, heel veel grof geweld). Wat blijkt, de batterijen zijn gaan lekken in de toetsenbord. Het was ook een hele klus om de batterijen er uit te krijgen, maar ook dat is gelukt. Maar tijdens het proces is het “kabeltje” van de logicboard naar de toetsen beschadig. Zou het mogelijk zijn om dat nog te fixen?

Je kan het proberen te solderen maar het is een zwak punt
39
Ja, je kan de gebroken verbindingen bypassen met draadjes, maar het is wel een precisie werkje
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Thanks, ik ga even kijken of het me luktauto660 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:04:
Ja, je kan de gebroken verbindingen bypassen met draadjes, maar het is wel een precisie werkje
Tja, dit is echt een takkeklus. Ik zou zilver-lijm gebruiken voor de flex-kabel. Dat geeft je wat meer mogelijkheden. Maar dit gaat echt een vervelend klusje worden.
Ik heb de toetsenbord net open gemaakt om te kijken of het lukt met solderen. Maar ik ben bang dat het niet gaat lukken. Dus ik denk dat het ik hierbij laat. Nog bedankt allemaal.
Zilverlijm! Werkt echt!
Heb je eventueel zin om het lijk aan mij te doneren? Ik houd van hopeloze gevallen
Verzendkosten betaal ik uiteraard!
Heb je eventueel zin om het lijk aan mij te doneren? Ik houd van hopeloze gevallen
De reaparatiegeest komt in Sebastius naar boven..sebastius schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:41:
Zilverlijm! Werkt echt!
(ik heb een oud iMacje klaarstaan om op school te zetten, maar een echt Apple keyboardje erbij is altijd leuk natuurlijk)
Meteen even een goede reden waarom je in het vervolg goede batterijen moet aanschaffen, daar gebeurt dit minder snel mee
BTW ikea batterijen gaan ook snel lekken..
Pagina: 1