Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Onlangs ben ik van laptop naar desktop overgegaan. Voor m'n studie moet ik wel het één en ander lezen, maar met de zomer op komst zie ik daar een beetje tegenop. Dus ik ben gaan nadenken over een e-reader. Maar er zijn 2 issues:

Ik krijg wel eens (legale) scans van boeken. Die kan een e-reader niet automatisch "reflowen", dus ik ben benieuwd of dat een beetje kan werken. In mijn pdf's staat ook aardig wat wiskunde. Soms ook in die eerdergenoemde gescande pdf's. De locatie van tekens is daar wel belang, en soms heb je p en p' en wil je dat verschil wel zien.

Ikzelf heb wel wat gekeken naar een pricewatch: Kobo Aura (Zwart, 6") bijvoorbeeld. Wil iemand met een vergelijkbaar apparaat zijn ervaringen vertellen? Of nog handiger: ik heb hier twee test pdf's, 1 gescanned, en 1 met LaTeX vergelijkingen, hier te vinden:
http://vps924.directvps.nl/PAPrinciplesNelson.pdf
http://vps924.directvps.nl/lectureNotes22.pdf

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:31
Dat hoef ik niet eens te proberen op mijn 6" reader, dat wordt niks.

Gescande PDFs en 6" E Ink schermen, dat is bepaald geen gelukkig huwelijk. Je kunt beter voor een tablet gaan, een iPad of een 10" Android, kleiner niet.

Wil je per se een E Ink reader, dan komt alleen een 10" apparaat enigszins in aanmerking. Bijv. de Onyx M96. Maar dan ben je wel net zo duur uit als met een behoorlijke tablet.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ja, voor die scans had ik inderdaad al zo'n vermoeden. Stiekem was ik ook al in de tablets wat aan het bladeren bij Vraag&Antwoord. Maar e-ink heeft wel het grote voordeel van chiller voor je ogen :)

Mag ik je wel vragen of je het tweede voorbeeld kunt proberen? Dat is gewoon een fatsoenlijk PDF bestand. M'n verstand zegt dat dan 6" gewoon te klein is.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB