2 GPU's voor 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik heb recent een nieuwe videokaart gekocht, een MSI GTX 970. Nu kan ik daar twee monitoren op aan sluiten door de HDMI en DVI naar VGA connector. Ik heb nog een 3e monitor, maar die beschikt alleen over VGA.

Mijn oude videokaart, een HD7770, heb ik nog liggen hier. Daar zou ik de 3e monitor op aan kunnen sluiten, maar kan dat wel? Dus twee verschillende videokaarten op 1 pc. Het is dus niet de bedoeling dat ze samenwerken ofzo, het is puur voor de extra VGA aansluiting.

Ik weet dat er kabeltjes en connectors zijn waarmee ik alsnog die 3e monitor aan me 970 kan aansluiten, maar wil het zo goedkoop mogelijk houden omdat de 3e monitor nou niet een geweldig ding is.

Ik heb hier gelezen dat het wel mogelijk is, zolang ik er niet op ga gamen. Nu ben ik dat ook niet van plan, het is puur om Skype op te zetten of iets dergelijks.

Mijn mobo: pricewatch: Asus M5A97 R2.0
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
pricewatch: Asus HD7770-2GD5

(hoop dat dit het geplaatst heb in het juiste forum deel, deze leek mij het meest logisch)

[ Voor 3% gewijzigd door BlackTian op 14-03-2015 12:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja hoor, dat gaat zonder problemen. Heb hier een hele tijd zo'n soort config gedraaid voor 4 monitoren.
Enige is dat die HD7770 misschien wat overkill is voor enkel het aansturen van een monitor.

als je het systeem wat zuiniger wilt houden zou een displayport adapter ook een optie zijn.

• BlackTian
Oke, dat is goed om te weten. Bedankt voor de snelle reactie!
Ben ik genoodzaakt om de drivers van de HD7770 te installeren?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Gaat prima, hier wel gedaan met mijn onboard graka van een 4770K.
Alleen als je Nvidia surround of AMD eyefinity wilt gaan gebruiken (dus al je monitors als 1 aansturen) kom je in de knoei. Apart aansturen is geen probleem.
Ben ik genoodzaakt om de drivers van de HD7770 te installeren?
Ja, moet je bij elk apparaat op een pc. Maar drivers zijn genoeg. CCC hoeft niet.
Waarschijnlijk pikt windows de kaart zelf wel op en installeerd de drivers via windows update.

[ Voor 37% gewijzigd door arbraxas op 14-03-2015 12:45 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• BlackTian
arbraxas schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:41:
Gaat prima, hier wel gedaan met mijn onboard graka van een 4770K.
Alleen als je Nvidia surround of AMD eyefinity wilt gaan gebruiken (dus al je monitors als 1 aansturen) kom je in de knoei. Apart aansturen is geen probleem.

[...]

Ja, moet je bij elk apparaat op een pc. Maar drivers zijn genoeg. CCC hoeft niet.
Waarschijnlijk pikt windows de kaart zelf wel op en installeerd de drivers via windows update.
Oke, harstikke bedankt.
Ga er nu mee aan de slag.

EDIT
De kaarten zitten er in, maar nu kan ik in de bios selecteren welke GPU hij als primary gebruikt. Nu moet ik kiezen tussen PEG/PCI en PCI/PEG, alleen snap het verschil niet en hoe ik kan zien welke kaart dan de 970 is?
Ik wil dus dat ie de 970 als primary kaart pakt, maar moet ik dan PEG/PCI keizen of PCI/PEG?

Betekend dit dat de 970 als primary kaart is ingesteld? Omdat er PCI-bus 1 staat?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4vLZRYX.png

[ Voor 28% gewijzigd door BlackTian op 14-03-2015 13:24 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik weet niet welke cpu je hebt, maar mss kan je de onboard intel HD gebruiken. Ik doe net hetzelfde, ik speel op een 970. Mijn 2e scherm is aangesloten op de onboard gpu. Hoef je die 7770 er niet in te prikken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BlackTian schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Oke, harstikke bedankt.
Ga er nu mee aan de slag.

EDIT
De kaarten zitten er in, maar nu kan ik in de bios selecteren welke GPU hij als primary gebruikt. Nu moet ik kiezen tussen PEG/PCI en PCI/PEG, alleen snap het verschil niet en hoe ik kan zien welke kaart dan de 970 is?
Ik wil dus dat ie de 970 als primary kaart pakt, maar moet ik dan PEG/PCI keizen of PCI/PEG?

Betekend dit dat de 970 als primary kaart is ingesteld? Omdat er PCI-bus 1 staat?
[afbeelding]
Als je kiest voor PCI dan zal hij uitgaan van een PCIslot (zo'n oude dus). PEG is PCI Express Graphics, dus dan pakt hij de PCIe-sloten. In veel biossen kun je instellen welke PCIe-kaart hij dan moet pakken, anders zal hij waarschijnlijk gewoon de eerste pakken, in dit geval dus je GTX970.

Overigens maakt dat verder weer niet zo heel gek veel uit, het enige is welke kaart hij gebruikt om je POST te laten zien. Zoals het nu staat moet 't gewoon werken.

• BlackTian
azz_kikr schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:58:
Ik weet niet welke cpu je hebt, maar mss kan je de onboard intel HD gebruiken. Ik doe net hetzelfde, ik speel op een 970. Mijn 2e scherm is aangesloten op de onboard gpu. Hoef je die 7770 er niet in te prikken.
Ik heb geen onboard gpu, ook al naar gekeken ja. Maar bedankt voor de tip.
TERW_DAN schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:06:
[...]

Als je kiest voor PCI dan zal hij uitgaan van een PCIslot (zo'n oude dus). PEG is PCI Express Graphics, dus dan pakt hij de PCIe-sloten. In veel biossen kun je instellen welke PCIe-kaart hij dan moet pakken, anders zal hij waarschijnlijk gewoon de eerste pakken, in dit geval dus je GTX970.

Overigens maakt dat verder weer niet zo heel gek veel uit, het enige is welke kaart hij gebruikt om je POST te laten zien. Zoals het nu staat moet 't gewoon werken.
Oke, bedankt! Voorlopig gaat alles goed, dus lijkt me dan dat het inderdaad in orde is.
Pagina: 1