Toon posts:

Cross fire between diffrent brands possible?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb dus de vraag of het mogelijk is om bevoorbeeld tussen een HIS r9 280 en een Asus r9 280 videokaart een crossfire setup te doen?

Ik heb nooit eerder een crossfire setup gehad daarvan dat ik er helemaal niks van af weet (ik heb gelezen dat je zelfs tussen 2 verschillende types een crossfire kan doen maar ja ik kan gewoon 2 r9 280s aankomen maar niet het zelvde merk).

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb het nog nooit gedaan maar Google leert me dat het geen probleem moet zijn.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja kan. Het enige is dat je langzaamste kaart de de snelheid zet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
oh ok bedankt (ja schijnbaar verlaagt de Videokaart zich naar de laagste ingestellde).
Ik heb namelijk een HIS IceQ Radeon HD 7950 kan die niet meer vinden behalve 2dehands sigh.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:52

QinX

Shai-Hulud

Nog leuker, je kunt een HD7950 in crossfire zetten met een R9 280. Het zijn namelijk dezelfde chips.

http://techreport.com/new...ond-life-as-radeon-r9-280

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja dat zag ik laatst nog op passmark (best vreemd) ik kan een xfx r9 280 kopen die dan goed werkt met een HIS IceQ Radeon HD 7950 (deze videokaart is pas 2 jaar oud jammer dat die niet meer verkocht word)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:43:
(deze videokaart is pas 2 jaar oud jammer dat die niet meer verkocht word)
2 Jaar is voor een videokaart best een vordering van leeftijd hoor. Ik schrijf ze na 3 jaar altijd af en koop een nieuwe.
Moet zeggen dat ik altijd ga voor 1 sterkere kaart in plaats van twee stuks in tandem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is inderdaad zo ik heb grotendeels mijn budget uitgegeven aan andere onderdelen (ssd , i7 4790K,12 gig hyperx kingstone RAM) en wat andere dingen.
Vooral de moederboard is de eerste keer dat ik er meer dan 100 euro aan heb uit gegeven (180E) dus ik hergebruik mijn oude GPU.
Allemaal alvast bedankt er snell antwoord gekregen ~

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wel moet je mobo het ondersteunen, al is crossfire verre van picky, en zal het op een 2.0 8x slot al prima moeten werken.

Wel kan ik je afraden de XFX R9 280 te kopen als je dat van plan was, dat ding is knap waardeloos gekoeld.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1